Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 108

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Een vraagje dan. Ik vind het zelf interessant om op deze manier microfoons te testen. Je weet zeker dat het verschil in geluid niet in de versterker/gitaar/moment oid zit. Omdat het allemaal opgenomen is op hetzelfde moment, door dezelfde persoon, via dezelfde gitaar en amp.

    Nu is het natuurlijk zo dat de plaatsing van de microfoon van zeer groot belang is, en ik begreep zelfs dat je met dezelfde microfoon dmv een andere plaatsing totaal verschillende sounds kan binnenkrijgen.

    Maar met zoveel mics voor een gitaaramp, kun je toch nooit elke mic zo positioneren zoals je wilt? Omdat daar geen ruimte voor is...Dus is het toch nogsteeds moeilijk te beoordelen welke mic ik het beste vind klinken voor een cabinet. Omdat de sound van een bepaalde mic misschien heel anders had kunnen zijn als ie anders had gestaan.

    Er is zeker toevallig geen opname van een mic in de achterkant van de amp? Ben érg benieuwd hoe dat klinkt. Heb zelf een stack met dichte achterkant dus kan het zelf niet proberen helaas.
    Laatst gewijzigd door Highway49; 12 maart 2009 om 12:54

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top