-
20 januari 2009, 19:50
Terwijl ik aan dit verhaal begon bedacht ik me stiekem misschien al een oplossing. Toch even mijn gedachtegang:
Stel dat ik nou een panner of tremolo aan zou schaffen, i.c.m. een looper en die na de preamp zou plaatsen, zodat 'ie mijn droge geluid zou kunnen pannen/tremolo'en, zou ik dan geen 'last' krijgen van mijn delay en reverb die op mijn wet-speaker staan?
Ik bedacht me twee mogelijkheden (even uitgaande van een harde tremolo (of slicer):
Ik plaats 'm na de preamp in m'n droge signaal zodat ie m'n droge signaal bewerkt. De reverb en delay heeft doet er dan niets mee en gaat ongestoord verder. Levert dat geen rare dingen op?
Andere mogelijkheid is het plaatsen van de tremolo vóór m'n preamp. Ten eerste wordt het effect anders, ten tweede krijg ik dan een reverb én delay over elke volumegolf. Ik verwacht hierbij ook vreemde zaken.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kent iemand een goede site waar ik alles over wet/dry kan leren? :P
EDIT: Ik heb net mijn (hele oude en semi-defecte) Digitech RP80 aangesloten voor een tremolo/slicer, en het effect van de reverb/delay valt me mee. Komt natuurlijk omdat deze effecten normaal altijd in serie staan en ná de tremolo komen. Alleen met hardere delay's werd het een zooitje, zoals verwacht.
Nu moet ik voor mezelf nog gaan bepalen wat ik nodig heb en wat ik wíl
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 20 januari 2009 om 20:25
Tags for this Thread
Regels voor berichten