Zoals sommigen wel hebben gezien is het 'Zijn er verschillende CAE preamps?' door onder andere Nocki, hole en mijzelf de laatste tijd nogal doodgespamd mbt het gebruik van een mixer. Het lijkt me voor het overzicht makkelijker de discussie hier voort te zetten.
Zoals ik gisteren zei ging ik vandaag mijn setup in parallel zetten en luisteren naar het verschil. Ik gebruik een Engl E530 preamp, TC G-Major fxunit en Peavey Classic 50/50 poweramp. Vandaag een simpel Phonic mengpaneeltje gebruikt om de G-Major parallel te schakelen en, toen dat niet helemaal lekker werkte (toch tonesuck en teveel variabelen door de mixer) heb ik een w/d setup gebruikt. Ik heb een 2x12" Harley Benton cabinet en mijn poweramp heeft twee kanalen. Ik gebruikte die vooralsnog om beide speakers in stereo te gebruiken (vooral voor delay) maar omdat ze zo dicht bij elkaar staan merkte ik daar eigenlijk niet zo veel van.
Maar die w/d setup: WAT EEN VERSCHIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoewel de finetuning te wensen over liet klonk het echt HEERLIJK! Ik had me nooit gerealiseerd dat mijn G-Major mijn geluid zo erg vertiefde, tot Morris me daar laatst op wees. Nu weet ik zeker dat ik voor een mixer ga. Omdat dat nog wel een poosje op zich kan laten wachten ga ik voorlopig in w/d setup spelen. Qua power is 1 speaker voorlopig toch wel genoeg voor m'n basic geluid.