Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rodewinter Bekijk bericht
heeft iemand van jullie ervaring met een Zager gitaar, Amerikaans merk, waarschijnlijk gemaakt uit onderdelen van Martin, maar bijgetuned door Ed Zager, de man had in de jaren zestig een hit met :" In the year 2525".

graag reacties
Ik heb enkele jaren geleden een Zager ZAD 50 mee laten nemen uit de States. Puur gekocht op de recensies. Had de gitaar nog nooit bespeeld. Een Amerikaanse vriend heeft hem besteld en getest. In zijn vriendenclub werd de gitaar positief ontvangen. Vrienden met een Taylor baalden enorm van hun hoge aanschafkosten.

Mijn ervaring. De Zager speelt heerlijk soepel. Actie is hemels. Ik wil de Zager niet verheerlijken, maar de prijs kwaliteit verhouding is m.i. bovengemiddeld. Speel zelf reeds tientallen jaren gitaar. Vooral electrisch. Acoustisch had ik enkel ervaring met een Aria -dus ja, dan speelt een betere gitaar al snel véél beter. Maar bij de merken als Guild, Martin en Taylor die ik tot nu toe bespeeld heb, doet de Zager echt niet onder. Ik vind de gitaar wel minder hard klinken dan de genoemde merken. Zal wel door 't laminaat komen. Moet toch ergens op beknibbelt worden. Zager schijnt een B merk van Martin te zijn. Koreaans ofzo. Danny (geen Ed) Zager stelt de gitaar prima af. Na de reis uit de States was de gitaar nog steeds goed getuned(...) .Zager is helaas niet in vanuit Nederland te bestellen. Connecties in de VS zijn daarom erg handig. Als je de kans krijgt....prima keus!