Precies...in je spel natuurlijk ook, maar daar kun je niet onder uit als je de Tele/Strat vaak zou bespelen. Op een les Paul speel je nou eenmaal totaal anders dan op een Tele of Strat (misschien wat luier).

Een Tele of Strat met single coils klinkt gewoon rauwer vind ik. Een P-90 is weer net wat anders, die zit gewoon tussen een humbucker en single coil in als het ware...leuk, maar ik betrap mezelf er vaker op dat ik bijna nooit voor een middenweg kies; het komt dus vaak neer op OF single coil OF humbucker.

Een Asat Classic met MFD pickups wil echt wel beestachtig rocken! En SRV blijft nog altijd mn voorbeeld van hoe het dus ook kan (met single coils). Dat is voor mij al voldoende om me goed te voelen met single coils...als me iets niet zou lukken qua toon, denk ik dus eerder aan de rest van mn gear of aan mezelf en de combinatie met een bepaalde gitaar...zeker niet omdat het single coils zijn. Het is gewoon niet waar dat humbuckers perse harder rocken dan single coils; beiden op hun eigen manier.