Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Threaded View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    rosmalen
    Berichten
    75

    Standaard Mayones Regius..kleine review... ervaringen??

    Gister heb ik de mogelijkheid gehad om even een mayones regius op mn set te proberen. (Engl Invader + vintage cabinet.)


    Ter vergelijking heb ik er een prs custom 22 naast gehad en een ibanez prestige.

    De prestige was de minste, wel strak en agressief, maar geen tone. De prs was de meest tonevolle gitaar. Mooi laag en mooi mid, maar voor de metal misschien iets te rommelig in het laag.

    Toen de mayones. Het eerste wat me opvoel is de neck-thru-body, en de in deze prijsklasse ongekend mooie afwerking van de gitaar. Dit is absoluut het niveau van de prs. Verder is de neck gemaakt van 11 verschillende soorten hout, en de body van swamp ash, en een ebben toets er op. Door de vorm van de kop lopen de snaren precies recht naar de stem mechanieken. Dit is weer beter voor het in stemming blijven van de gitaar. Verder nog even naar het fret werk gekeken.....damn, zo strak..perfect !


    Nu het geluid:

    De mayones was voor zware rock en metal absoluut de beste!! Dit model had 2 duncan elementen en geen tremolo. De neck voelt een beetje als de ibanez, maar een tikje dikker. Niet zo dik als de prs Thin neck. Maar dit kan ook slechts een idee zijn omdat de prs neck wat smaller is. Verder viel me het op dat de prs neck naar de body toe wat dikker word, en dat de mayones dat bijna niet doet.


    Na het inpluggen van de gitaar viel me meteen de goede bespeelbaarheid op. Overal op de neck voelt de gitaar goed aan. omdat ze de body vrij vlak hebben weg gefreest aan de achterkant heb je een enorm goede berijkbaarheid tot de 24e fret. Helaas had deze gitaar geen positie aanduidingen op de toets, dat was wel even wennen.

    De mayones heeft een enorm strak laag. Damn, mn prs was echt rommelig ten opzichte van de Mayones. Zelde heb ik zo'n strak laag uit een gitaar gehoord.
    Verder een mooi mid...niet zo rond als de prs, maar veel meer tone dan de ibanez. Het hoog had iets meer bite dan de prs maar ook wel weer wat ronder dan de ibanez.

    Het voorste element was mooi donker, en toch duidelijk. Mijn prs vind ik op het voorste element iets te donker.

    Na een tijdje gewisselt te hebben met de gitaren, vind ik de ibanez de minste. Maar de keuze tussen mijn prs ( +- 3000 euro +birds) of de mayones (+- 2000 euro) was lastig. Door de mahony body body is de prs ronder, tonevoller... Maar het enorme strakke van de mayones is voor de echte metal gitarist toch wel nog lekkerder dan de prs. De mayones is naar mijn idee misschien wel de beste metal gitaar waar ik ooit op gespeeld heb. En voor mij voelt het beter dan alle jacksons, deans, en ltd's en esp's die ik heb bespeelt.


    Heeft hier iemand nog meer ervaring met de mayones?? Zou het wat zijn, mijn prs weg te doen voor de mayones??
    Laatst gewijzigd door Engltje; 13 september 2008 om 12:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top