Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 143

Discussie: Gumika make-over

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard Gumika make-over

    Hoi forumleden,

    Bij deze wil ik aankondigen dat ik een Gumika gaan verbouwen tot scheurplank. Nou had ik nog drie vraagjes voor ik ga beginnen:

    1. Ik wilde van de 3-way switch in de middenstand een killswitch maken. Nou heb ik op het forum gelezen dat dit slecht kan zijn voor de speakers van je amp. Toen heb ik op MainMusic.nl deze schakelaar gevonden: on-off-on. Ik wilde graag weten of dit hetzelfde principe heeft als een killswitch, maar dan zonder speciale aanpassingen.

    2. In plaats van 2 tone knoppen en 2 volume knoppen wil ik graag dit installeren ipv een tone knop. Moet ik dan een wiring schedule van 2 HB's, 2 tone, 2 volume, 3 way switch of 2 HB's, 1 tone, 2 volume, 3 way switch gebruiken? Ik weet niet of het mogelijk is, maar dan zou ik die effectenknop op beide elementen willen gebruiken. Ik wil de elementen gewoon als humbucker houden, dus push-pull pot is niet nodig.
    Voor een geluidsfragment: kijk op www.gitaren.net.

    3. In de brugpositie wil ik een DiMarzio SP100 Super Distortion. Over de neckpositie zit ik nog te twijfelen tussen een DiMarzio Bluesbucker en een DiMarzio The Breed. Wat zou een betere combinatie zijn, of wat zijn jullie ervaringen?

    Foto's van de gitaar upload ik vanavond nog. Foto's van het bouwproces komen gaanderwijs uiteraard. Ik wil vanavond alle onderdelen gaan bestellen, dus al het advies is welkom.

    Bedankt alvast.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 14 augustus 2008 om 01:45
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top