Dag kerels,

Afgelopen tijd zijn er veel topics van mij voorbij gekomen met vraagjes over verschillende versterkers, omdat ik binnenkort een nieuwe wil aanschaffen. Hier dus weer een nieuw ideetje.

Bij een muziekwinkel in de buurt staat een tweedehands Soldano SP-77 te koop voor een zeer redelijke prijs. Die ga ik binnenkort testen, waarschijnlijk daar met een evenzo gunstig geprijsde Marshall 9005. Deze laatste eindversterker is waarschijnlijk wel wat overkill, dus heb ik wat research gedaan en kwam zo op de Rocktron Velocity 100. Deze is solid state, maar krijgt een paar lovende reviews op harmony central vanwege zijn transparantie, hij verandert niks aan je toon. Aangezien deze solid state is en volume dus vrij weinig uitmaakt voor de klank, zou ik het volume bijna dicht kunnen knijpen en dan het volume op de Soldano verder open kunnen draaien om die buizen eens goed aan te spreken.

Is dit een goed (klinkend) idee? Het is iig lekker budget...of kan ik toch beter opzoek naar tweedehands marshall of mesa 20/20 (die dus wel twee keer zo duur zijn en de toon wel veranderen....iemand op HC verkoos de volocity boven zijn mesa poweramp!)

Muziekstijl: metal (metallica tot in flames), instrumentaal (satriani, petrucci, gilbert) en soms wat blues en rock, maar dat is niet noodzakelijk...

Bedankt voor de reacties!