Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 281

Threaded View

  1. #1

    Standaard m'n eerste zelfbouw project: PRS Santana

    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds kort begonnen met het bouwen van m'n eerste gitaar. Ik doe dit via een soort workshop in Delft (waar ik ook woon) waarbij je advies/raad krijgt van een ervaren instrument bouwer maar verder ook vrij wordt gelaten je eigen ideeën uit te voeren. Iedere maandag avond kan ik hier 2,5 uur aan mijn gitaar werken. Als ik straks een beetje op gang ben dan hoop ik ook wat werk thuis te kunnen doen aan de gitaar.

    Voor m'n eerste project heb ik gekozen om een PRS Santana II (of III) te bouwen. De mensuur van deze Santana wordt de standaard PRS mensuur van 25" (de originele Santana is 24 1/2") en de headstock wordt iets anders. Verder krijgt deze gitaar een vaste brug en dus geen tremelo. De body shape blijft verder wel het zelfde. De body wordt van Mahonie met een Maple top (flamed of quilted denk ik), de hals wordt van maple en het wordt een bolt-on. Ik heb op dit forum al veel zitten neuzen hoe andere mensen een prs hebben gebouwd en heb tot nu toe eigenlijk alleen maar gelijmde halzen gezien. Verder wordt het een 22 fretter.

    De afgelopen week ben ik bezig geweest om de gitaar (vooral de hals) 1:1 uit te tekenen. Volgende week ga ik wat hardware bestellen en kan ik de body verder aftekenen en ook bepalen onder wat voor hoek de nek straks komt.
    Laatst gewijzigd door renemeester; 23 november 2007 om 10:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top