Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Blade Strat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
    ik vind het dan weer niet erg dat mijn oude ibanez al van 2 mensen is geweest, ik heb haast het gevoel alsof de gitaar zelf een reiziger is, een figuur die losjes rondzwerft over de aarde, en dat ik slechts een van de vele mensen ben die hij meester noemt, maar ik ga m echt niet wegdoen, dus the road ends here! :P
    Ja... ik heb een ES355 uit '69, zie zoiets maar eens nieuw te krijgen. Of zelfs iets vergelijkbaars...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veekeren
    Hmm... oke. Maar als hij dus eerst van een ander is geweest, heb je daarna niet het gevoel dat hij echt helemaal van jou is?
    Ja, waarschijnlijk is het zoiets.
    En natuurlijk geldt dit niet voor een '69 ES350 ;-)

Maar ff terug ontopic.
    Zijn er mensen die ervaringen hebben met die Blades?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dolf
    Ja, waarschijnlijk is het zoiets.
    En natuurlijk geldt dit niet voor een '69 ES350 ;-)

Maar ff terug ontopic.
    Zijn er mensen die ervaringen hebben met die Blades?
    jep ik ken die axes wel. heel goeie gitaren, echt top. spelen goed (kom ik zo op terug), goed gemaakt, klinken top.

dat "spelen goed" stukje, dat licht ik even toe. de hals is redelijk snel, met andere woorden, aan de mediumdunne kant. tis geen wizzard-halsje,maar toch...je moet ervan houden he.

Senior Member

Standaard

Zijn ze eigenlijk qua kwaliteit te vergelijken met een Fender USA?

Super Moderator

Standaard

de verhalen die ik van blade ken is dat ze beter zijn dan Fenders USA.
    Vriendelijke groet,

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dolf
    Zijn ze eigenlijk qua kwaliteit te vergelijken met een Fender USA?
    sommigen wel, maar degenen waar jij naar kijkt, vind ik van niet. maar blade is sowieso heel anders dan fender. veel moderner. vooral de modellen met de boosters. fenders zijn veel meer vintage gevoiced (normale modellen dan, ik heb t niet over de HM serie etc etc). de bite, de "clang" die je bij een fender strat hebt, heb je bij blade eigenlijk niet. vind ik dan.

als je het echte stratgeluid wilt, neem dan een 2ehands USA fender. ook topdingen.

Senior Member

Standaard

Orpheo heeft gelijk.
    Blade is heel goede kwaliteit, beter dan Fender in de prijsklasse alleen t is geen Fender.
    Fender heeft net ff zn eigen vibe en blijft waardevaster op termijn (helaas)
    Ik heb er zelf 2 ( de duurste ook nog )en na 15 jaar heb ik alle pick ups vervangen, electronica eruit gehaald (toch wel beetje spijt van) omdat ik me begon te irriteren aan het neuzige van de boost.

Maar ik las overigens ergens dat de modellen zonder boost 'heel' erg Fender zijn qua klank.

En 2e hands is nix mis mee, sommige gitaren zijn gewoon nieuw alleen voor de helft van wat je naar de dealer brengt.
    Geduld dus , wachten en toeslaan (ook nog wat van de vraagprijs afpeuteren dus)
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

Senior Member

Standaard

Het is ook niet per se de Fender strat klank die ik wil. Ik wil gewoon eens iets anders. Maar ik moet nu nog niet beslissen, ik heb nog een paar maandjes de tijd nodig om het geld bij elkaar te sprokkelen.

Ik heb nog nooit een blade in mijn handen gehad, mss moet ik toch wel effe zorgen dat ik er ergens een keer op kan spelen. We zien wel...

Alleszinds bedankt voor de info. Ik laat zeker nog eens weten wat het geworden is...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten