Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
    Senior Member

Standaard

Idd, +1 voor de CE-2.

Heb zelf een tijdje een CH-1 gehad. Die klinkt wel leuk als je stereo speelt, maar mono is ie steriel.

Daarbij, een CE-2 klinkt nog steeds mooi als je er een distortion voor zet. Daar vallen de meeste choruspedalen bij door de mand.

Wat delays betreft;
    Ibanez DE7 (Tonelok serie) klinkt sowieso al mooier dan een digi-Boss delay (behalve Boss DD-20), vanwege z'n 'Echo' mode, die analoog klinkt. En is niet duur.

Verder zijn goeie digitale delays:
    Line6 DL-4
    Boss DD-20
    Line6 Echo Park (deze wil ik in de toekomst erbij)
    Korg 301dl (heb ik nu. erg leuk en veelzijdig, kan degelijker :-( )
    DLS Echo Tap
    T-Rex Replica

en natuurlijk 't gros van de analoge delays.
    EHX Deluxe Memory Man
    Carl Martin Delayla
    Boss DM-2
    Ibanez AD9
    Roland Space Echo RE-201
    etc.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartL
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell
    Die os2 heb ik ooit een keer gekocht om te gebruiken bij een beginners versterkertje en toen gebruikt in de oefenruimte. Overdrive en distorsion zit er op maar klinkt wel goed (voor zover ik het kan beoordelen).

Nu gebruik ik de od1 en od2 van mijn marshall dsl 401. Mischien kan ik die os2 wel gebruiken om de od een beetje te boosten......
    Ik vind die OD2 van de Marshall 401 juist het beste aan de versterker

De CE-2 klinkt gewoon lekker, niet te kil en klinkt 'dikker' dan de CE-5.
    +1 ik vind hem ook lekker klinken maar vind wel dat als je de bij de od1 flink wat gain gebruikt de od2 wat modderig klinkt.

Ik zag net op e-bay een Boss ce-20 chorus. Is een effect met een dubbel pedaal weet iemand wat hier de bedoeling van is.

Moderator

Standaard

Ja, dat is Boss' antwoord op de Line6 pedalen met meerdere functies. Dus daar kun je meerdere (ik dacht vier) verschillende chorus-geluiden opslaan en oproepen. Geen idee wat je met 4 chorus sounds zou moeten, maar het kan
    CE2 is inderdaad het warmste qua klank; als je dat zoekt moet je de CE2 hebben.

Ik stelde de vraag over de OS2 om een beetje te kunnen inschatten hoe hoog de eisen zijn die je aan je sound stelt. We kunnen wel de meest dure en geweldige pedalen aanbevelen, maar daar zit je niet op te wachten denk ik.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

als je voor losse pedalen gaat, zou ik inderdaad wat verder kijken dan boss. het komt niet vaak voor dat een boss pedaal 'als beste getest' wordt . . .
    toevallig deze week een boss flanger naast mijn EH flanger bespeeld. geloof me: die boss haalt het er niet bij . . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
    . . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.
    Haha dat probleem ken ik, ik gebruik als chorus een Ibanez RC99 da's ook wel wat groter dan de gemiddelde chorus pedalen. Hoe groot je je board ook maakt, op een gegeven moment past er neits meer bij, maar een groter board wil ik absoluut niet .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    . . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.
    Haha dat probleem ken ik, ik gebruik als chorus een Ibanez RC99 da's ook wel wat groter dan de gemiddelde chorus pedalen. Hoe groot je je board ook maakt, op een gegeven moment past er neits meer bij, maar een groter board wil ik absoluut niet .

Als het moet valt dit toch wel iets tactischer in te delen, of niet? :-D
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

Senior Member

Standaard

dbbl
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartL
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910

Als het moet valt dit toch wel iets tactischer in te delen, of niet? :-D
    Tatctischer wel maar practischer is weer een ander verhaal... En inmiddels zit er een EH Small Stone tussen, dus is de indeling al weer wat veranderd

Standaard

ik heb zo'n gammakoffertje omgebouwd tot pedaalplank. voldoet prima, maar je hebt al snel ruimtegebrek.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten