Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    met meer bruggen, kleur opties, pickup opties, wiring opties, en custom opties dan ik me kan bedenken op dit moment. Bedenk het, en het wordt gedaan. Heel zelden wordt er 'nee' gezegd.
    Maar, door het concept ligt de body vorm sowieso vast, maar misschien halsdikte en profiel ook wel?
    Of worden die vrij dik gehouden en klantspecifiek nog op maat gemaakt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben wel verbaasd dat Trespa zo instabiel is. In wat voor opzicht dan?
    Trespa is toch best gevoelig voor uitzetting/krimp als gevolg van temperatuur?
    Tenminste, trespa mocht je voor buitenwerk nooit strak tegen elkaar zetten.

Of dat voor een gitaar een probleem is weet ik niet, er zijn ook verschillende lieden (nu nog steeds) die halzen van aluminium maken.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Trespa is inderdaad waanzinnig gevoelig voor temperatuur, en richlite is dat veel minder.

Nee, één halsprofiel. Er is gekozen voor een gemiddelde. Het idee van een dikker of juist dunner profiel passeert wel de revue maar is nooit serieus opgenomen. De Tele heeft een wat forser profiel, geef ik toe. Alu halzen zijn ook instabiel, en omdat het trespa zo reageerde, trok het de hals mee naar voren en achteren, dus onstabiele stemming.

Senior Member

Standaard

Uberhaupt, om even dit topic te kapen (hoi Orpheo! lang geleden, nog keertje bij je thuis geweest in eeuh... Den Haag? zo'n eeuh 700 jaar geleden? anyway), ik verbaas me altijd over hoeveel gitaren nog 'werken' bij temp verschillen. Ik ben Ibanez fanboi, en ik heb er een aantal van een goedkope Gio tot twee Prestiges en eenmaal raden welke het meest stabiel is qua stemming na rit met auto, op podium, lekker warm worden tijdens soundchekc, dan weer lekker afkoelen etc etc. Juist, die Gio. Hoewel, van een van die twee Prestiges heb ik de tremolo laten blokkeren (die was echt op, mag denk ik wel na 20+ jaar) en die is ook flink stabiel.

Ben ik nu echt de enige die altijd loopt te klooien met het 100% gestemd houden van zijn gitaar? Ik loop soms zelfs in een nummer als ik even paar sec niet speel nog te stemmen. Kleine adjustments, maar toch

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten