Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 414 van 414 EersteEerste ... 314364404412413414
Weergegeven resultaten: 4.131 t/m 4.140 van 4140
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik denk dat er hele leuke gitaren te vinden zijn voor op de bank die maar een fractie van €2000 kosten.
    Ongetwijfeld. Maar het is ook wel een beetje een dooddoener natuurlijk.
    Ik kan op mijn huidige waaibomenhouten gitaartje op de bank ook prima spelen net zoals het voor het publiek geen fluit uitmaakt als ik op een Harley Benton speel over een eerste generatie Pod maar ik denk dan, where is the fun in that.

Uiteindelijk ben ik naast gitarist ook liefhebben van mooie gitaren en dan is het ergens zoeken naar de balans tussen dat en geen oneindige financiële middelen. Maar zo is niet iedereen. Mijn vriendin heeft in ik meen 2006 een Michael Kelly gekocht voor iets in de 500 euro en dat is nog steeds de enige gitaar waar ze op speelt. Dan hangen we na het opbouwen voor een repetitie allebei onze gitaar om, kijkt ze naar mijn Gibson en zegt ze, kijk, deze is nog wel op stemming.

Senior Member

Standaard

Furch heeft naast inflatie waar iedereen/alles last van heeft, ook last van het mayones-effect als ik die prijzen zie.
    Toen ik mijn L'arrivee kocht, ook alweer heel lang geleden overigens, kocht je een mooie Furch voor (flink) onder de 1000,-.
    Elke 20 jaar verdubbelen de prijzen, maar hier is het factor 4.

Over factor 4 gesproken, ik heb gas voor een Les Paul. Binnenkort maar eens gaan kijken. Ben wel benieuwd waar ik uiteindelijk op uit kom. Misschien wel op een strat

Senior Member

Standaard

Ja ik zei 't zaterdag nog over Mayones toen ik er bij Dijkman een paar zag hangen.

Ik was bij Guitarking voor mijn Engl Powerball destijds, ik meen 2010. Ik had het met die Daan over dat ik een mooie JEM FP kon kopen (voor 1475) en hij adviseerde me dan voor Mayones te gaan want die JEM was maar een schelle gitaar.

Met de kennis van nu had ik het beide moeten doen want de JEMs gaan nu ook boven de 4k

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    En dat voor een gitaar die ik niet in de band gebruik maar vooral thuis op de bank... Dan ben ik ook wel weer heel behouden (en krenterig) als persoon.
    Grappig, ik heb juist altijd andersom gehad; voor thuis mag het best wat kosten. Anyhoe, ben benieuwd.
    Midnight toker.

Senior Member

Standaard

Ja ik zei 't zaterdag nog over Mayones toen ik er bij Dijkman een paar zag hangen.

Ik was bij Guitarking voor mijn Engl Powerball destijds, ik meen 2010. Ik had het met die Daan over dat ik een mooie JEM FP kon kopen (voor 1475) en hij adviseerde me dan voor Mayones te gaan want die JEM was maar een schelle gitaar.

Met de kennis van nu had ik het beide moeten doen want de JEMs gaan nu ook boven de 4k
    Terwijl zo'n JEM een behoorlijke kutgitaar is en altijd zal blijven.

Senior Member

Standaard

Waarom is dat / vind je dat?

Senior Member

Standaard

Ik merk dat ik iets vaker op de site van TFOA naar de Furch Vintage 3 OM SR kijk dan goed voor me is...
    Deze is er inmiddels af (staat wel een duurdere op). TFOA vond ik nog ff wat te ver rijden maar wel al ff bij Kauffmann geweest om een Eastman E10OM maar uiteindelijk beviel de E8OM beter
    Ben ook wel benieuwd naar de (ik meen vernieuwde) Martin OOO13E Road series (Mexicaans) die op de NAMM is gelanceerd. Nou hoorde ik dat NAMM staat voor 'Not Available Maybe May' dus ben benieuwd wanneer die ergens in het land te vinden is.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; Gisteren om 15:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarom is dat / vind je dat?
    Excuses, ik zie dit nu pas. Geen idee of dat nu nog zo is en of die gitaren nog verkocht worden, maar toen ze uitkwamen mankeerde er vaak nogal wat aan. Van getordeerde halzen tot afvallend lakwerk, verkeerd aangesloten picpus, vergeten scallops, etc.

Ik zou er wel vijf kunnen betalen hoor.

Senior Member

Standaard

Oh, dat wist ik niet.
    Ik ken alleen nog de gespleten bodies van de goedkopere Jems met excessief pook gebruik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou er wel vijf kunnen betalen hoor.
    Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Oh, dat wist ik niet.
    Ik ken alleen nog de gespleten bodies van de goedkopere Jems met excessief pook gebruik.

Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen
    Zou zomaar kunnen, dit waren de garantiegevallen die ik zag en hoorde van Peer, de garantieman van Rock Palace destijds.

Kunnen inderdaad, ik vind het lelijke dingen. Eigenlijk zijn alleen mijn eigen gitaren mooi en goed.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten