Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: Fishman Tuner

Senior Member

Standaard

We wten het allemaal wel,alleen jij weet het niet.
    Ik heb hier een gitaar met het Fishman presys systeem staan ,je ziet duidelijk een 8 als hij uit is.
    Meer streepjes als de eerder genoemde 7 zijn er niet dus een B en D zijn er duidelijk niet te maken.
    Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Senior Member

Standaard

En als je het principe van een 7-digit-display niet wil of kan begrijpen, houdt het al snel op.
    Dat heeft niets te maken met of een bedrijf ouderwets of modern is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zeker, goed antwoord inderdaad, maar ik vind het wel interessant waarom er op zo'n dure gitaar zo'n "verouderd" display zit.
    Uiteindelijk draait het simpelweg om geld lijkt me. Die displays zijn eenvoudig, compact, energiezuinig. De productielijn van die dingen draait al. Lekker laten draaien dan want met een upgrade los je niet echt een probleem op, je voegt alleen kosten toe en tenzij het een USP wordt win je er ook niks mee.

Dit itt bijvoorbeeld het solderen van elektronica vs een printplaat met stekkertjes. Laat je meer machinaal doen, kan iedereen die je van de straat trekt de boel installeren en bespaar je tijd en geld. Dat gooien ze dan ook met hetzelfde gemak in een gitaar van 3k terwijl en dat het een kutsysteem is maakt verder niemand wat uit, dat lost de trotse eigenaar zelf maar op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    We wten het allemaal wel,alleen jij weet het niet.
    Ik heb hier een gitaar met het Fishman presys systeem staan ,je ziet duidelijk een 8 als hij uit is.
    Meer streepjes als de eerder genoemde 7 zijn er niet dus een B en D zijn er duidelijk niet te maken.
    Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
    wel apart want Martin kan dat blijkbaar wel want daar zijn het allemaal grote/hoofdletters en duidelijk een B ziet er uit als een B en een D ook maar is een ander merk tuner denk ik. Ik zei al eerder ik lig er niet wakker van ik vroeg me alleen af waarom en daar zijn dus verschillende verklaring voor waar de geleerden het ook niet over eens zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Uiteindelijk draait het simpelweg om geld lijkt me. Die displays zijn eenvoudig, compact, energiezuinig. De productielijn van die dingen draait al. Lekker laten draaien dan want met een upgrade los je niet echt een probleem op
    Ja, eens.
    Beter is ook de vijand van goed, alleen een clipon tuner van €10,- heeft niet zelden een "mooier" display, ik kan me wel voorstellen dat dat een beetje "jammer" gevonden wordt, ook al speelt en klinkt het niet beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    wel apart want Martin kan dat blijkbaar wel want daar zijn het allemaal grote/hoofdletters en duidelijk een B ziet er uit als een B en een D ook maar is een ander merk tuner denk ik. Ik zei al eerder ik lig er niet wakker van ik vroeg me alleen af waarom en daar zijn dus verschillende verklaring voor waar de geleerden het ook niet over eens zijn.
    Omdat Martin een veel serieuzer bedrijf is dan Gibson.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, eens.
    Beter is ook de vijand van goed, alleen een clipon tuner van €10,- heeft niet zelden een "mooier" display, ik kan me wel voorstellen dat dat een beetje "jammer" gevonden wordt, ook al speelt en klinkt het niet beter.
    Het kost 'helemaal niets' en toch krijgen veel bedrijven het niet voor elkaar om dat te regelen. Gibson heeft jarenlang hun tropisch rosewood via het Duitse bedrijf Nagel ingekocht uit pure luiheid en het heeft hun uiteindelijk forse problemen opgeleverd.

Mijn clipon, met iets meer dan 7 segmenten, van nog geen 5 EUR.

Senior Member

Standaard

War ben jij ongelofelijk eigenwijs Motorhan de "geleerden" hier zijn het wel eens hier.
    Kijk eens naar de afgebeelde tuner van Erik.Dit is duidelijk geen 7 digit display maar een 16 digit display,daar kan je dus veel meer mee.
    Het 7 digit display was oorspronkelijk alleen bedoeld voor cijfers vandaar mijn referentie met het Casio horloge van vroeger.
    Doe mij een plezier en doe net of je het begrijpt want ik word hier knettergek van!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    War ben jij ongelofelijk eigenwijs Motorhan de "geleerden" hier zijn het wel eens hier.
    Kijk eens naar de afgebeelde tuner van Erik.Dit is duidelijk geen 7 digit display maar een 16 digit display,daar kan je dus veel meer mee.
    Het 7 digit display was oorspronkelijk alleen bedoeld voor cijfers vandaar mijn referentie met het Casio horloge van vroeger.
    Doe mij een plezier en doe net of je het begrijpt want ik word hier knettergek van!!!
    Sorry ik ken die verschillen niet en weet dus niet hoe je dat kan zien. Ik vind niet dat ik eigenwijs ben maar vroeg gewoon waarom en daar krijg ik diverse verklaringen over. dat is duidelijk. Ik begrijp alleen niet waarom sommige zo lelijk tegen mij doen op gewone vraag waarom hebben ze daar voor gekozen. Nogmaals dank jullie voor alle reactie en tijd die jullie er aan besteed hebben De gitaar speelt overigens geweldig dus het is geen reden deze te verkopen. hij blijft gewoon in de verzameling.
    Fijn gitaar weekend

Senior Member

Standaard

Sorry ik ken die verschillen niet en weet dus niet hoe je dat kan zien.
    Het gaat letterlijk om uit hoeveel elementjes het cijfer opgebouwd kan worden.
    Op de cliptuner van Erik zie je dat de E feitelijk uit 11 deeltjes is opgebouwd.

Hier het verschil tussen een standaard 7 of 16 segment display

https://www.opledtw.com/wp-content/u...1200_800-6.png[

Senior Member

Standaard

Sorry ik ken die verschillen niet en weet dus niet hoe je dat kan zien. Ik vind niet dat ik eigenwijs ben maar vroeg gewoon waarom en daar krijg ik diverse verklaringen over. dat is duidelijk. Ik begrijp alleen niet waarom sommige zo lelijk tegen mij doen op gewone vraag waarom hebben ze daar voor gekozen. Nogmaals dank jullie voor alle reactie en tijd die jullie er aan besteed hebben De gitaar speelt overigens geweldig dus het is geen reden deze te verkopen. hij blijft gewoon in de verzameling.
    Fijn gitaar weekend
    Nou, lees je eigen reacties nog even terug. Er wordt meerdere malen aangegeven dat dit komt omdat Gibson blijkbaar voor een 7-digit display op jouw gitaar heeft gekozen. Er wordt meerdere keren aangegeven hoe dit principe werkt maar op de één of andere manier vind jij het geen plaucibel verhaal want op andere gitaren of tuners is het blijkbaar wél mogelijk. En dat klopt, maar dan gaat het NIET om een 7-digit display want met een 7-digit display is het niet mogelijk om 1. alle letters van het alfabet te laten zien en 2. alleen maar hoofdletters of kleine letters te laten zien, want letters laten zien is nooit de bedoeling van een 7-digit display geweest.

Nog wat uitgebreider, wat zijn de mogelijkheden van een 7-digit display:
    - Cijfers 0 t/m 9
    - Letters A, b, C, c, d, E, F, H, I, i, J, L, N, n, O, o, P, S, t, U, u, Y. Meestal worden de I en de L ook vermeden omdat je die ook door elkaar kan halen.

Je zou, als je er zin en tijd hebt, de manual van een Boss 200-serie pedaal moeten downloaden, dan kan je zie hoe creatief Boss is met drie 7-digit displays naast elkaar (voor de betweters: ja, er zitten ook nog stippen tussen).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten