Ik heb wat ervaring met profiles die ik hoor via YouTube en dan zelf gebruik die dan behoorlijk anders klinken. Zelfs als ik ze dan terugluister over dezelfde speakers en met praktisch dezelfde gitaar.
Als ik ze zelf speel klinken ze vaak een stuk doffer. Ook op mijn in-ears ervaar ik dat. Als ik die geluiden dan terugluister op filmpjes tijdens optredens klinkt het gewoon goed.
Mijn vermoede is dat het verschil tussen thuis/in-ears en over een PA is dat iets met volume te maken heeft waarin de frequenties die overheersen of juist niet veranderen.
Dat verklaart uiteraard niet het verschil tussen een filmpje van ToneJunkie waarin iemand met een Suhr over een profile speelt en wanneer ik zelf met nagenoeg eenzelfde Suhr over hetzelfde profile speel en ik deze op vergelijkbaar volume met elkaar vergelijk.
Mijn vermoede is dat er nog wel wat nabewerking op zit om zo op laag volumen het karakter van de profile in live verband te laten horen. Maar je weet het niet. Ik iig niet.
Nou lijkt die ToneKing in de basis wat eenvoudiger dan een Kemper maar kan me voorstellen dat ook dat ding op laag volume via studiomonitoren of koptelefoon een heel ander geluid geeft dan op hoog volume via een PA of FX return. Ben benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren.
Maar dat zal ook afhangen van je gebruik. Als je niet wisselt tussen thuis of live gebruik heb je daar natuurlijk ook geen last van.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Favorieten/bladwijzers