Weet niet wat voor Deluxe je hebt,
Ik heb oude Silverface Deluxe uit '71, die zijn 17.5 kg zonder speaker,
zit nu de Alessandro 12" in, die is 3.5
had er ooit een Jensen Neo in maar dat toverde geen glimlach tevoorschijn.
Als enkel gewicht het issue is kan je met een paar kg al de deur uit natuurlijk.
Ik ken die Deluxe, Marcel de Groot zeulde die een tijdje mee,
fantastisch voor slide of ZZ top achtige dingen, sagg meister (ja, woordgrap)
kwa volume te weinig headroom voor mij, zeker als je hecht aan een heldere twang,
dat was ook de reden waarom gitaristen destijds de bassman van de bassist confisqueerden,
en waarom Leo maar doorging met zijn lijn van blond/brown/black en silver,
zoveel mogelijk headroom voor de steel van zijn Texas Playboys
Hard spelen mag toch tegenwoordig nergens meer, dus ja hard zat die Tweed,
Zou het trouwens veel verschil maken die Silverface en die Tweed qua clean volume ?
Nogal ja,
ik sleepte in die tijd naar gelang gelegenheid een (Silverface) Princeton of Deluxe mee,
Prince ging ongeveer even hard, ligt ook een beetje aan de efficiency van je speaker
tweed gaat wel vanaf standje 3 al saggen, de Prince wacht tot ie over de 5 mag,
Deluxe is met een potige speaker een kanon, die is voor een zaal als Paradiso al snel te hard,
Wat zo'n tweed ook niet mee heeft kwa decibel is dat ze niet echt door de mix snijden, alle energie van die trafo gaat naar de bassen.
Laatst gewijzigd door benwave; 22 januari 2023 om 13:11
Alright Now of Black Betty (1960 twin), dat zal d'r wel uit te halen zijn,
het tweed geluid is toch niet mijn ding, breed en plat, fuzzy bass en knauwend hoog,
moet je liggen natuurlijk, ook geen fan van Marshall die ook op een tweed zijn gebasseerd.
ik hou meer van het ronde van de black & silverface, of het pinnige agressieve van de el 84 Class A broeders,
tis allemaal smaak & voorkeur
Favorieten/bladwijzers