Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 384 van 410 EersteEerste ... 284334374382383384385386394 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.831 t/m 3.840 van 4093
    Senior Member

Standaard

Ja ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Wat ik las was dat de OC-3 wat beter is voor vervormde bas, en en Pitchfork wat meer voor clean bass. OC-5, hier had ik nog niet op gezocht. Beetje jammer dat dit soort pedalen duurder zijn dan een eenvoudige basgitaar. EHX Bass 9 pedaal is helemaal te duur.

En je moet denk ik als je het gitaarsignaal omzet naar een bas signaal, dan ook de (virtuele) amp aanpassen naar een bass amp, dat kan gelukkig wel op de R8. Of met een DI box het bas signaal opnemen zonder amp simulatie.

En inderdaad, hoe je speelt maakt ook veel uit, als je het simpel houdt en niet gek doet, dan kan zo een pedaal het redelijk volgen denk ik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 8 juni 2021 om 10:39

Senior Member

Standaard

In mijn herinnering was de Digitech Drop een goeie. Misschien eens naar kijken.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

De Drop doet me denken aan de Whammy, die vond ik slecht tracken, maar ik zal ook de Drop eens bekijken.

Ik heb nog even verder geprobeerd met de Zoom R8. Ik heb mijn meest saaie single coil gitaar gepakt om bas te spelen. Met de ingebouwde bass efx patch klopt de octaaf wel, maar geeft een wat metalige klank om de noot heen, soort van reverb. En de noot beweegt een beetje. Het klinkt niet droog, strak en direct genoeg. Misschien helpt een hardware compressor pedaal of een DI box ervoor nog om de ingebouwde patch beter te laten werken. Maar dan zit ik alweer te klooien met teveel spullen voor een bass line.

Simpele oplossing is de bass line een octaaf hoger spelen met een gewone gitaar en dan een beetje donker afstellen, dat geeft ook al wat meer punch in een track. Ik moet zeggen dat de Boss OC-5 me wel wat lijkt, die is (gelukkig) overal uitverkocht, dat helpt ook tegen GAS.
    Laatst gewijzigd door raabje; 8 juni 2021 om 12:35

Standaard

Weet of je het nog op de pc in een daw afmixt maar dan zou ik een softsynth of sampler proberen
    Streepjes kleuren in de pianoroll

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Weet of je het nog op de pc in een daw afmixt maar dan zou ik een softsynth of sampler proberen
    Streepjes kleuren in de pianoroll
    Ja dat helpt ook tegen GAS, bedankt! Dat kan ik ook doen, DAW als tussenstap.

Mooie van de R8 is dat het een recorder, audio interface en kaart lezer in 1 apparaat is. Aansluiten op de PC en ik kan opnames van losse sporen overzetten, bewerken/aanvullen en weer terug zetten, en verder gaan op de R8.

Ik doe er geen hoogstaande dingen mee, drum programmeren over een paar minuten, daarna slaggitaar partijen A /B/A/B en ook stukjes zonder slag gitaar. Gevolgd door een bas lijn (vaak alleen de root note) met die octaaf patch die er inzit, of een octaaf hoger. En dan begint de echte lol, het soleren.

Als ik het ingewikkeld wil maken laat in Band in a Box een bass line maken, of met een Trio+ iets maken en overzetten naar de R8. Gewoon zelf inspelen is toch het leukste. Dwingt me ook om strak en foutloos te spelen als de opname loopt.
    Laatst gewijzigd door raabje; 8 juni 2021 om 13:57

Senior Member
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 8 juni 2021 om 14:25

Senior Member

Standaard

In dat filmpje heeft ie een MXR. Ik heb er naar gezocht en toen zag ik deze pedaal bij Thomann, 39 euro, TC electronic Nether.

https://www.youtube.com/watch?v=0jgvBKv9YNg

Vanaf 2.30 speelt ie er bas mee.

Klinkt niet eens slecht denk ik. Die OC-5 is ook mooi denk ik voor 129, maar dat is weer toegeven aan GAS. Ik ga die TC Nether nog even verder onderzoeken. De TC is een Boss OC-2 clone, en de OC-5 heeft ook een OC-2 stand (vintage).

edit: ik word er gek van, in deze link zit een sound clip, Drop en Pitchfork. Klinkt ook goed denk ik.

https://www.thegearpage.net/board/in...rison.1781862/
    Laatst gewijzigd door raabje; 8 juni 2021 om 15:42

Senior Member

Standaard

Oh die EHX klinkt ook goed zeg!

Senior Member

Standaard

Ik had ooit zo een Multiplexer, klinkt wel lekker maar is ook wel beperkt; vooral geschikt voor pompende stonerrock e.d.

Senior Member

Standaard

Ik heb een T-rex Quint Machine gekocht, en ik denk dit een goede keus is om bass lines te spelen. Komt in de buurt van EHX Micro en Nano POG. Prijs is 88,- bij Thomann, volgens mij een blow out prijs, T-rex is failliet las ik ergens. Normale prijs was rond de 200,-?

https://www.thomann.de/nl/t_rex_quint_machine.htm

Ik ben benieuwd, ben weer van mijn GAS af hoop ik.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten