Jep. Ik heb ooit zelf een Charvel San Dimas gehad. Super gitaar. Nog steeds spijt dat ik hem heb weggedaan. Ach ja. Helaas nergens meer te koop in die versie.
Deze Charvel Dk24 komt uit Korea. Staat tenminste op de headstock op alle foto's en wordt ook aangegeven in reviews. Misschien omdat ze capaciteitsproblemen hebben? Of dat het een pro is (PRO-MOD DK24 HSS 2PT CM ASH).
Zoals eerder vermeld, ga er maar van uit dat het vooral door COVID komt. Grondstoffen zijn moeilijk te krijgen en/ of zijn duurder geworden. Dan nog het transport van grondstoffen. En ook al staat er een batch met gitaren klaar in Korea, dan is er wederom een transportprobleem. De hele wereld zit te smachten naar zeecontainers, die zijn op dit moment nergens te krijgen.
Dus ook al bestelt jouw winkeltje om de hoek een gitaar via de distributeur, het zal niets uitmaken.
Ik werk in de logistiek, van de gitaarbranche notabene, en serieus alles ligt plat. Alles is problematisch.
Dat gezegd hebbende: Fender durf ik echt wel online te kopen.
De ene Fender is de andere niet dwz, verschillende fabrieken & eind controle
dat geldt sowieso voor elke gitaar, het heeft niet zoveel met merk of prijs te maken maar met quality control,
het is bijvoorbeeld geen geheim dat Gibson in 2018 bijna failliet ging door slechte rep over quality control, niet in de laatste plaats door de 80's kwalitieitsmerken die Gibson nu uit China liet komen, itt tot gitaren uit Japanse fabrieken waar ik nog nooit een slecht bericht van gelezen heb,
ik ken een winkel die standaard frets levelt & buffed omdat dat sneller gaat dan bij elke gitaar de importeur te bellen om te klagen
ik heb het idee dat gitaren nu veel beter zijn dan wat er pakweg 30/40 jaar geleden van een band afrolde maar dat de quality control veel slechter is.
Natuurlijk is niet elke gitaar hetzelfde. desondanks heeft Fender op zoveel momenten in het logistieke proces controlemomenten ingebouwd dat ik redelijk comfortabel ervan uit durf te gaan dat het een prima gitaar is. Hoeveel horrorverhalen hoor je nou nog over Fender's QI? Ik hoor ze weinig. Gibson des te meer.
Ik heb 2 Fenders via online (de Marr Jaguar en '72 Avri thinline) en dat was allemaal uitstekend,
then again, ook niet over de Gibsons,
mijn ervaring met Gibson is dat ze de afgelopen 20 jaar beter zijn dan ooit maar internet spreekt dat tegen en daar wil je geen ruzie mee krijgen.
Gibson ging bijna falliet door verkeerde investeringen door een megalomane CEO in vanalles wat niets met gitaren te maken had. Maar zelfs van die kutgitaren die er toen gemaakt werden verkochten ze nog genoeg om de tent overeind te houden. Had niets te maken met slechte gitaarverkopen.
Favorieten/bladwijzers