Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 48 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 479

Standaard

nog een extra vraag voor 'de bestelling' die 330 ohm 5 watt op R85 en r86 zijn in de deluxe 470 ohm. Ik begreep dat die ook weleens vervangen worden door oververhitting. Moet ik daar de 330 Ohm of is het beter voor de 470 ohm te gaan. Ik begreep ook iets van het pcb af solderen. En eventueel de twee diodes ook te vervangen...

Senior Member

Standaard

Kijkj, wat er meestal gebeurt is dat de dunne winding breekt op het pennetje of onder de spoel.

Hieronder zie je de verbindingsdraden van de RCA jack naar de spoel. Deze draadjes zitten onder een gebogen klemmetje, daaronder wil ook nog wel eens een breuk ontstaan.

Bij deze tank zat de breuk onder de wikkeling, er rest je dan niets anders dan het spoeltje opnieuw te wikkelen wat ik hier ook gedaan heb.

Waarom ik dit doe ???

Gewoon omdat het kan en ik er geil van wordt.

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Haha, omdat ik er geil van wordt geweldig!

Standaard

Ik ga toch eens kijken hoe ver ik kom met die kachelpook 🌞

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Haha, omdat ik er geil van wordt geweldig!
    Ja tuurlijk, waar werk je anders voor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik ga toch eens kijken hoe ver ik kom met die kachelpook 
    Nou, vergis je niet hoor.

Hieronder even ter vergelijking het bewuste draadje en een fijne speld. Op de achtergrond een joekel van een euromunt.

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Nee wordt ws niets...we zien wel. Iemand nog een idee bij die vraag over die weerstanden.

Senior Member

Standaard

Ja ik had precies hetzelfde bij de veer van mijn BDLX. Het is mij gelukt door een er een druppel soldeer op te laten vallen en die daarna te laten vloeien met lage temperatuur. Ik denk dat ik de temperatuur lager had gezet, maar ik weet t niet zeker. Vaak is hoge temperatuur en snel beter dan lage temperatuur en langzaam heb ik gemerkt.

Anyway, mijn reparatie houdt al weer een paar jaar... ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Ik ga eens een poging wagen. Nog twee vragen. Wat gebruik je om het draadje van de spoel mee te verbinden? En heb je nog een advies over die twee weerstanden (vraag uit een paar posts geleden)

Standaard

En kan ik deze daar ook voor gebruiken?

https://www.tonefactory.nl/metal-oxi...-470-ohm-5watt

Senior Member

Standaard Blues Deville 410 ( begin jaren 90)

Die van mij zojn 470 inderdaad. Ze waren nog goed maar de print is er wel verkleurd dus het wordt behoorlijk warm. Had ook breuken in de soldeerverbindingen daar. Ik heb aan de achterkant van de print bruggetjes gemaakt, de sporen bedekt met soldeer zeg maar zodat ze dikker worden. In mijn redenering wordt de warmte dan beter afgevoerd.

Ik heb nog vervangers liggen (Xicon van TubeTown) maar tot nog toe niet nodig gehad:

Die weerstanden die jij liet zien heb ik geen ervaring mee, maar hebben de juiste specs, dus zou moeten werken.

Ik lees inderdaad dat je ze dan het best iets hoger boven de print soldeert ivm de warmteontwikkeling. Ik las zelfs dat iemand van die metalen weerstanden aan het chassis had gezet met draden naar de print. Dan weet je zeker dat de warmte goed afgevoerd wordt ;-)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 16 mei 2020 om 10:16
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten