Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 82
    Banned

Standaard

De Ibanez Steve Vai JEM gitaar. Dat geval kun je in diverse versies krijgen. Van betaalbaar tot idioot duur.

Milko sluiten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    De Ibanez Steve Vai JEM gitaar. Dat geval kun je in diverse versies krijgen. Van betaalbaar tot idioot duur.
    Qua vaste brug is de keuze daar anders niet reuze...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ha, dus toch wel. Toevallig ga ik naar Tom Lee idd, geweldige shops zijn dat!

Senior Member

Standaard

Maar buiten de tips (bedankt uiteraard!)...

Hoe laat ik de winnende gitaar afstellen?
    Gaat dat sowieso, een gitaar voor zowel drop C als B gebruiken? Wat voor snaardikte is handig?

Kan iemand daar nog iets over kwijt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie.

- stijl: metalcore

- niveau; ik speel ruim 14 jaar dus niveau is goed genoeg

- absoluut vaste brug

- downtunen; yep, drop C, drop B alleen daar heb ik dus weinig kaas van gegeten (zie mijn eerste post en ook de hoofdreden van de post eigenlijk)
    Check de (oudere) RGD modellen van Ibanez, of de nieuwe RGDIX6MPB. De "D" ik RGD staat voor downtune, en ze hebben een langere nek zodat je met dunnere snaren dezelfde spanning kan halen bij omlaag stemmen, en makkelijker je intonatie kunt afstellen. Ik geef toe dat ik zelf nooit op een RGD heb gespeeld, maar ik heb op veel ibanezzen gespeeld en het Is altijd top kwaliteit. En de reviews voor RGDs zijn ook erg goed.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Qua vaste brug is de keuze daar anders niet reuze...
    Er zijn genoeg soortgelijke modellen van Ibanez met vaste brug. Ik sjor zelf ook liever aan iets anders dan aan een tremolo arm. Voor metal zijn dikkere snaren vanaf 010 het beste gechikt.

Senior Member

Standaard

Jongens jongens Je kunt prima metal spelen met 0.009 snaren, in E standaard. Maar als je gaat downtunen, is het een samenspel van de lengte van je nek, de snaardikte en de stemming om tot de gewenste spanning te komen. D'Addario heeft een omrekentabel op hun site. Erg handig.

Ikzelf sta op een standaard Wizard lengte nek van Ibanez met 0.012 - 0.054 in C standaard. En dat is net iets strakker dan 0.009 in E standaard. Als je voor drop tunings gaat, zijn er sommigen die voor de gedropte snaar soms een dikkere snaar halen uit een ander setje. Ook zijn er speciale setjes voor drop tunings volgens mij.

Voor metalcore: als je ook niet echt aan soleren doet, ik zou zeker voor een fixed bridge gaan.

Senior Member

Standaard

Er zijn genoeg soortgelijke modellen van Ibanez met vaste brug.
    Klopt, maar dat zijn dan niet de Steve Vai JEM gitaren waar jij het over had (met DiMarzio's pups, Floyd Rose, Monkeygrip, 5 pc maple/walnut neck) maar gewoon de RG serie waar Fusion het over heeft.

Senior Member

Standaard

Ik gebruik overigens normaliter 0.010 op mijn gitaren die in E gestemd staan.
    Ik speel verder ook wel veel lead maar heb niks met whammy's, floyds, etc. Vandaar de bewuste keuze voor vast.

Senior Member

Standaard

Milko sluiten.
    Heb ik al eens gecheckt en buiten de hals, die niet voor mij is, vind ik de looks persoonlijk vreselijk; inlay, monkey grip...

Een horizon met brown burst is meer in mijn straatje qua looks, of iets zwarts

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten