Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 33 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 323
    Senior Member

Standaard

Mockup ! Ze begint langzaam weer op een Crash Cowboy Rustkaster te lijken, of niet ?

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 oktober 2016 om 18:32

Standaard

Doet de naam Rustcaster zeker eer aan! Ziet er goed uit!

Senior Member

Standaard

... en vandaag ontdekte ik de Eerste Grote Fout: de stalen onderkant onder de neck is niet lang genoeg. Mijn fout; verkeerd ontwerp. Gelukkig kan dat met een beetje kunst- en vliegwerk worden hersteld: stukkie staal er aan lassen, gaten dichtlassen en opnieuw boren, en de zaak bijslijpen.

EDIT: ik heb nog eens wat tekeningen bekeken, en ik kom 1,4 cm te kort. Dat betekent dat de gaten voor de neck ook 1,4 cm te ver naar 'onder' zitten. Ik weet intussen waar de fout zat: ik heb als 'lengte' van de onderkant de lengte van de neckpocket gekopieeerd, maar dat is natuurlijk te kort. Aan de onderkant zit er dan nóg een stukkie.

Wel jammer, want de fout zit dus ook in de andere (double cut) gitaar ...

VOOR DIEGENEN DIE MIJN .DWG GEBRUIKEN: ER ZIT DUS EEN FOUT IN DE TEKENING !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 oktober 2016 om 14:22

Senior Member

Standaard

Over de afwerking van de Star Tele: ik kwam deze foto tegen. Ik moet om de gitaar te lassen het prachtige patina van het bovenblad aan de randen blank schuren, waardoor de overgang van (blank) staal naar roest moeilijk wordt. Ik kan natuurlijk ook rustburst maken door de rand zwart te spuiten en dat zwart dan in het roest over te laten lopen. Zijkant wordt dan ook zwart; achterkant moet ik dan nog even over denken. Wat denken jullie ervan ? Black Rustburst ?

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 oktober 2016 om 22:31

Senior Member

Standaard

Wat denken jullie over een Stetsbar trem op de Baritone Tele ? Doen of niet doen ?

Senior Member

Standaard

Gewoon doen natuurlijk.

Kan dat snaarspanningtechnisch en passen die dikke snaren in de stetsbar? Ik denk dat dat geen probleem is toch?

P.s. als je nou zelf je halzen maakt heb je geen probleem, de hiel komt gewoon wat anders te liggen. Fretboardtechnisch verzin je maar wat. Meer acces meer beter.

Ik snap ook niet waarom sommige mensen altijd vrolijk alle pickupgaten en bruggaten en in hun body maken voordat er uberhaupt gecontroleerd wordt waar deze volgens de hals zouden moeten komen.

Altijd eerst de positie van de hals bepalen en dan alles in het verlengde daarvan uitvoeren (brug- en pickup boor en freeswerk). Dat is een veel logischere volgorde in my humble opinion, in ieder geval meer foolproof.

Deze volgorde gaat ook op als je je neckjoint al hebt, zoals bij jou het geval. Uiteraard is het alsnog gewoon ongelukkig en frustrerend als je hiel verkeerd laat stralen. . Met zo een bouwwijze werk moet alles gewoon in elkaar passen. Als je nu je brug zou verplaatsen is het niet "echt" een tele meer. Je hebt eigenlijk niks aan mijn commentaar
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 25 oktober 2016 om 22:50
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Gewoon doen natuurlijk.

Kan dat snaarspanningtechnisch en passen die dikke snaren in de stetsbar? Ik denk dat dat geen probleem is toch?

P.s. als je nou zelf je halzen maakt heb je geen probleem, de hiel komt gewoon wat anders te liggen. Fretboardtechnisch verzin je maar wat. Meer acces meer beter.

Ik snap ook niet waarom sommige mensen altijd vrolijk alle pickupgaten en bruggaten en in hun body maken voordat er uberhaupt gecontroleerd wordt waar deze volgens de hals zouden moeten komen.

Altijd eerst de positie van de hals bepalen en dan alles in het verlengde daarvan uitvoeren (brug- en pickup boor en freeswerk). Dat is een veel logischere volgorde in my humble opinion, in ieder geval meer foolproof.

Deze volgorde gaat ook op als je je neckjoint al hebt, zoals bij jou het geval. Uiteraard is het alsnog gewoon ongelukkig en frustrerend als je hiel verkeerd laat stralen. . Met zo een bouwwijze werk moet alles gewoon in elkaar passen. Als je nu je brug zou verplaatsen is het niet "echt" een tele meer. Je hebt eigenlijk niks aan mijn commentaar
    Het centrale deel van de Baritone Tele heb ik nog niet gefreesd, dus daar kan ik nog alle kanten mee op. Om de Stetsbar op een bestaande Tele te zetten moet je de neck 'shimmyen' door een plaatje van 1 naar 3 mm in de neckpocket onder de hals te leggen, waarmee die hoger komt te liggen, en in een lichte hoek. Een Stetsbar is eigenlijk een beweegbare Tune-O-Matic brug. Ik zou daar bij het routen al rekening mee kunnen houden. De snaren gaan ook niet meer door de body heen, maar zitten in de trem geklemd.

Wat betreft mijn fout: alle afmetingen kloppen tot op de mm (snaardoorvoer, bevestigingsgaten voor de brug, pickup pockets, neck cavity) dus daar ben ik niet bang voor. Het is jammer van de denkfout in de onderbladen, dat wel ...

Over de tremolo: ik vraag me af hoe dat klinkt op een bariton.

Senior Member

Standaard

Crimson Guitars heeft al een baritone Tele met een Stetsbar gemaakt ! So it can be done !

https://youtu.be/DuAnMQl0tyQ
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 oktober 2016 om 14:15

Senior Member

Standaard

De Steel Rebel Rouser (of Rebelkaster ?) gaat er dan ongeveer zó uitzien:

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 oktober 2016 om 16:09

Senior Member

Standaard

Guitar-parts heeft twee bariton necks te koop: Tele style en Strat style. Dezelfde necks, verschillende headstocks. Ik neig zelf lichtjes naar een Strat neck/headstock, omdat dat wel past bij het 'aparte' van de double cut Tele body. Liefst een lefty (om het 'benden' van de dunne snaren net wat makkelijker te maken, en omdat ik dat wel gaaf vind staan) maar die zijn geloof ik niet te krijgen. Misschien ook nog samen met een P90 in de neck positie.

Wat vinden jullie ? Strat of Tele head ?

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 oktober 2016 om 22:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten