Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    (...)Kwalitatief spul is gewoon duurder om te produceren. (houtsoorten, elementen etc, loon voor het afwerken) Dat maakt dat een gitaar dus kwalitatief beter wordt en door de kosten en het merk van de gitaar ook duurder wordt. (...)
    Kwalitatief goed spullen worden door vaklui gemaakt. Een slechte pickup maken is vrijwel hetzelfde werk en materiaal als een goed, maar over een goede doe je waarschijnlijk wel wat langer en als je dat in een Westers land doet, dan praat je over geld. Ik denk dat er over hout een hoop onzin verteld wordt. De dichtheid en vochtigheidsgraad van het hout bepaalt hoe het klinkt, maar voor mooi hout betaal je het meeste.Maar de prijzen liggen heel erg scheef. Zo'n Thomas Chinees is goed gebouwd, klinkt alleszins redelijk, speelt ok en kost rond de 100 EUR. Daar hebben er dan 2 ook nog op verdiend. Mij maak je niet wijs dat zo'n 2.000 EUR prijsverschil te verklaren valt door de enorme aandacht die Gibson aan zijn gitaren geeft, als de CNC machines er mee klaar zijn.

Senior Member

Standaard

Een en ander zal met marges en aantal geproduceerde gitaren te maken hebben.
    Ik weet niet wat Gibson per dag aan gitaren buitenstuurt, maar zo'n Chinese plant zal er zeker niet voor onderdoen, integendeel.

Als je maar genoeg aantallen draait ga je vanzelf goedkoper produceren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Een en ander zal met marges en aantal geproduceerde gitaren te maken hebben.
    Ik weet niet wat Gibson per dag aan gitaren buitenstuurt, maar zo'n Chinese plant zal er zeker niet voor onderdoen, integendeel.

Als je maar genoeg aantallen draait ga je vanzelf goedkoper produceren.
    Saein China zegt dat ze een capaciteit van 10.000 gitaren per maand heeft. Gibson zal echt wel meer produceren dan 120.000 stuks per jaar, denk ik zo.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 14 juli 2016 om 17:19 Reden: typo

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Savin China zegt dat ze een capaciteit van 10.000 gitaren per maand heeft. Gibson zal echt wel meer produceren dan 120.000 stuks per jaar, denk ik zo.
    Geen idee, maar voor de loonkost van 1 Amerikaan heb je 20 chinezen aan de gang. Ik heb zo'n vermoeden dat dat de grootste factor is in het prijsverschil tussen een USA-made en een China-made, onafhankelijk van de geleverde kwaliteit.

Senior Member

Standaard

Zullen niet alleen de loonkosten zijn. Iedereen kent Gibson, maar bijna niemand Saein. Het Coca Cola effect zeg maar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Geen idee, maar voor de loonkost van 1 Amerikaan heb je 20 chinezen aan de gang. Ik heb zo'n vermoeden dat dat de grootste factor is in het prijsverschil tussen een USA-made en een China-made, onafhankelijk van de geleverde kwaliteit.
    Reken daar nog eens bij dat die loonkost niet alleen binnen de fabriek hoger is. Ook alle werknemers van de toeleveringsbedrijven kosten meer. En dan zijn er in de westerse wereld allerlei milieuregeltjes waar je je moet aan houden (lees: die extra geld kosten). Twee producten (gitaren of iets anders) kunnen een heel verschillende kostprijs hebben, afhankelijk van waar ze geproduceerd worden.

Natuurlijk betaal je ook nog eens voor de naam Gibson, Fender,... En voor het 'made in USA' logo.

Eerlijk gezegd loop ik niet zo op met 'made in USA'. Ik heb de laatste tijd te veel misbaksels van producten uit dat land zien komen, niet alleen op gebied van gitaren.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

Member

Standaard

Gitaren die in lage loonlanden worden gemaakt, zullen logischerwijs ook met goedkoper hout en onderdelen worden gemaakt.
    Ik ben gemiddeld genomen meer onder de indruk van de Japanse consistente en attention for détail dan de soms nogal wisselende usa kwaliteit, maar de Amerikanen hebben de meeste innovaties gedaan, en zullen altijd hun duurdere modellen in eigen land blijven maken.
    China zit nu in dezelfde positie als Japan in de jaren 80 en Korea in de jaren 90, ze maken betaalbare gitaren, maar voor die prijs heel goede kwaliteit.
    Over 30 jaar zit China misschien op het niveau van Japan nu, en worden de instapmodellen in India gemaakt, of Afrika, Zuid-Amerika ofzo.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Japanse replica's uit de jaren '80 zijn collector items die voor dikke bedragen verkocht worden. Ik heb het al eerder geschreven, er wordt veel meer in China gemaakt dan mensen denken. "Made in USA of Made in Europe" betekent vaak niet meer dan "Assembled in" met een hoop quality parts proudly made in China. Of in die mooie Achterhoek

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten