Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member

Standaard

Daarom kan je beter gitaren voor erbij kopen dan een luke weg doen. Had de mijne vorige week ff een weekje op marktplaats staan.
    Toch besloten hem niet weg te doen nadat ik afgelopen weekend weer optredens ermee gedaan had. Soms is GAS toch te stillen🙈

Senior Member

Standaard

Mijn Luke heb ik sinds mijn 18e (nu 31) en gaat nooit weg. Dat heb ik altijd al geroepen en nog nooit een dag aan getwijfeld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard PRS513, probleem?

Die Lukes zijn fantastische gitaren. Heerlijke halzen en super bespeelbaar. En EMG's kun je er altijd uitgooien. 😉

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Ook een idee ja, gewoon de elementen swappen.

Standaard

Misschien een hele domme vraag maar:
    Wat is er in godsnaam mis met de EMG's in een Luke II?

Senior Member

Standaard

Helemaal niks, tenminste vind ik.
    Kwestie van smaak. De meesten haten ze, omdat ze heel strak klinken en 'doods''. Ik vind van niet, mooi rond, zangerig en melodieus. Kwestie van beleving. Ze werken super in combinatie met draadloze systemen en bühne lampen, veel storingsbronnen als stopcontacten etc... Super stil.

Standaard

Aha.
    Ik merk dat ik met de 513 inderdaad veel lastiger draadloos speel. Ik heb een Relay G50 van Line6 en die werkte altijd vlekkeloos met mijn Vetta en Lukes. Laatste paar keren viel het signaal weg als de Relay G50 op een bepaalde plek stond opgesteld...

Nu kan dat overigens ook komen doordat ik ongeveer tegelijkertijd ben overgestapt naar de H&K Grandmeister 36 buizentop. Daar zit een draadloze funtie op zodat je via MIDI je versterker kunt aansturen op je iPad. Volgens mij zit die iPad en de MIDI controller de Relay G50 ook nog weleens in de weg. Dus of het enkel door de pickups van de 513 komt is misschien te voorbarig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Misschien een hele domme vraag maar:
    Wat is er in godsnaam mis met de EMG's in een Luke II?

Dat het voor alles anders dan top 40 muziek véél en véél te gladjes klinkt, dat is er mis mee 😁

Ik heb 2 jaar een luke 2 gehad, en deze onder andere vanwege deze reden weg gedaan.

Clean kan ik er wel wat mee, maar met vervorming....net of ik in een of andere gladde nichtenband speelde ☺

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Aha.
    Ik merk dat ik met de 513 inderdaad veel lastiger draadloos speel. Ik heb een Relay G50 van Line6 en die werkte altijd vlekkeloos met mijn Vetta en Lukes. Laatste paar keren viel het signaal weg als de Relay G50 op een bepaalde plek stond opgesteld...
    Ik denk niet dat het aan je pickups ligt, wat je zelf ook al betwijfelt.
    Ik heb 2 jaar een G50 gehad, en nu een jaar of 4 een G90. Nooit problemen, behalve dat de letters van de transmitter eraf slijten omdat ik dat ding te vaak op de grond laat lazeren.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 13 juli 2016 om 12:29

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Clean kan ik er wel wat mee, maar met vervorming....net of ik in een of andere gladde nichtenband speelde ☺
    Ik weet niet of je met dat laatste refereert aan Toto maar het solowerk van Luke vind ik geen glad nichtenband werkt en toch heeft hij een prima sound met z'n EMG's.
    Verder worden ze juist vaak afgedaan als "alleen geschikt voor metal" omdat ze juist (veel) vervorming zouden excelleren. Ook die categorie verwijs ik jullie graag naar het solowerk van Steve ;-)

Senior Member

Standaard

Het vroegere solowerk tot en met 2010 is inderdaad met emgs. Tegenwoordig speelt hij met passieve pickups en vooral humbuckers in z'n luke 3. Hij is wat dat betreft wel veranderd qua sound.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten