Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat ranzige ouwe ding gaat morgen weer gebruikt worden tijdens een optreden. Gefinancierd met gemeentegeld toen ik net afgestudeerd was en nog bij m'n ouwelui woonde. Sentimentele waarde en gewoon een topgitaar !
    Volgend jaar komt er weet een strat bij en die luke doe ik never nooit weg! Die hals is lekker donker door al het zweet!
    ....en wie weet wat nog meer wat je in je geile handjes hebt gehad......

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

Wat die correctie betrof: nee, niet mee eens. Er zat zeker wel een kleine twist in, die is er voor de hersteller die Chieltje in de arm genomen heeft vakkundig uit gevlakt (in het fretwerk!). Neemt niet weg dat zoiets niet had moeten gebeuren en als 't gebeurt vind ik dat de fabrikant dat moet herstellen of een de hals moet vervangen:

Ik vraag me af of je dit wel zo stellig kunt stellen.
    Dat de fabrikant het had moeten herstellen of vervangen ben ik het wel mee eens en valt me ook best tegen.
    Maar dat het nooit had moeten gebeuren is een erg lastige stelling lijkt me.
    Zolang hout een natuurproduct is ga je het nooit voorkomen. Het is ook iets dat later kan ontstaan (zeg ik even uit eigen ervaring), en dat hout nooit helemaal homogeen is, helpt niet mee. Met houtselectie is het wel te minimaliseren, maar als je een stuk hout hebt dat écht de bocht om wil, dan gaan carbon of titanium staven dat stuk hout ook niet volledig tegenhouden.

Senior Member

Standaard

Eens, Dennis, maar de oorspronkelijke muziekwinkel die die luke had ingekocht had hem hierdoor bij de importeur kunnen afkeuren. Maar dit zullen weinig winkels kunnen of willen omdat ze niet elke gitaar die ze binnen krijgen grondig kunnen controleren.
    Bij een dergelijke gitaar van nieuw 5,5k zou je dit wel verwachten maar de praktijk wijst toch anders uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Eens, Dennis, maar de oorspronkelijke muziekwinkel die die luke had ingekocht had hem hierdoor bij de importeur kunnen afkeuren.

Hoe dan?
    Wie zegt dat die tordering er was toen de gitaar nieuw was?
    Wat niet wil zeggen dat ze niet iets meer hadden mogen doen natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Als jij als winkel zo'n dure gitaar bij de importeur inkoopt, zou ik hem grondig checken voordat hij de handel in gaat. Daar zou het mis zijn gegaan, weet je natuurlijk nooit 100% zeker maar het zou kunnen.

Senior Member

Standaard

Mee eens hoor. Maar mijn silhouette special hals begon een tikje te verdraaien toen ie een jaar of 5 oud was. Zomaar, ineens.
    Inmiddels is die gitaar 16 jaar oud (en heb ik hem net zo lang), en het wordt ook niet meer of minder. Blijft raar spul, hout.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Godsamme, je zal er maar 3 ruggen voor neerleggen en er later achter komen dat hij getordeerd is. Weg centen!
    Onzin. Voor de zoveelste keer.....het was uiteindelijk een prima bespeelbare gitaar, maar IK vond 'm niet goed genoeg. De eventuele kleine twist is NIET de hoofdreden geweest van de verkoop. Een volgende eigenaar merkt het misschien niet eens. Neemt niet weg dat een gitaar van zo'n nieuwprijs geen defect mag bevatten, ook geen klein defect.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja idd. Weet niet of Chiel dit verhaal bij Remco heeft gemeld en kan me best voorstellen dat Remco dit anders over het hoofd ziet. Maar het feit dat dat ding nu ergens voor 3k te koop staat zonder enige melding van dit onheugelijke feit zit me toch niet helemaal lekker. Want verkoper 1, Chiel en Remco hebben straks lekker hun centjes terug maar alleen Chiel (en wij) weet dat iemand straks met hetzelfde leed zit als dat hij had...
    Het defect is, zoals Orpheo zegt, door wat aanpassingen geminimaliseerd.
    Ik vind deze "discussie" op dit moment te ver overdreven worden. Het was een hot item toen ik de gitaar net had, door de aanpassingen van de eerste technicus en Orpheo is het nu gewoon een tweedehands gitaar die niet perfect is. Wat overigens niets over de waarde zal zeggen, want reken maar dat deze ook gewoon verkocht gaat worden aan wellicht iemand die zich er niet aan stoort of het niet eens door zal hebben. Laten we het nu niet meer groter maken dan het is.

Standaard

Goed nieuws.

Zojuist melding gehad van PRS in de UK. Een werknemer heeft deze week na een bezoek aan de fabriek in de USA nieuwe pickups voor mij meegenomen nadat ik de foto's van de bekraste pickups heb gemaild. De nieuwe pickups worden direct op de post gedaan.
    Het installatieschema is bijgevoegd zodat de installateur direct aan de gang kan.

Dat is nou toch wel weer heel goed van ze, ondanks het eerdere geklungel.
    Uiteindelijk toch blij met de klantenservice van PRS, ervan uitgaande dat nu alles in orde is.
    Of zal ik pas juichen als ze er goed werkend inzitten? Dan heb ik eindelijk sinds tijden weer een lekkere gitaar te pakken, want spelen doet ie toch echt heel erg prettig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Neemt niet weg dat een gitaar van zo'n nieuwprijs geen defect mag bevatten, ook geen klein defect.
    Het enige dat ik lees is een hele omweg in uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen. Tenminste, ik neem aan dat je vindt dat hetzelfde geldt voor een 2e hands gitaar van 3k. Dan ben je dus gewoon zuur als je erachter komt dat deze een defect bevat, al is het maar een kleintje....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten