Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Conservatief als ik ben vind ik van alle lukes die ik in m'n handen heb gehad mijn luke 2 uit 2003 het beste spelen, krassen en butsen maar dat ding speelt fijner dan de series daarna.
    Haha mijn Luke 2 is ook onovertroffen. Mijne is volgens mij uit '96 of '98. Zou ik ook blind verkiezen boven mijn Luke 3. Then again... beide Luke's spelen er alle andere gitaren die ik ooit heb gehad dik uit.
    Maargoed, de praktijk is toch dat ik praktisch continue op een Les Paul of Telecaster loopt te harken. Las laatst een stukje van Vulvasonic over hoe hij kon genieten van een spartaans spelende gitaar waar je hard op moest werken. Daar was wel een punt van herkenning. Maar als je dan een Luke pakt is het alsof je na 80km wandelen je schoenen uit trekt.

Omdat m'n Luke 2 naast feel en sound ook de enige gitaar ooit is waar ik sentimentele waarde bij bemerk had ik m'n 3 laatst dus maar op MP gezet. Hoop interesse voor dat ding, maar kolere.... kreeg het toch niet over m'n hart. Kut Lukes.....

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Nou, doordat het een update was van de elektronica stond het juiste schema niet op de site, aldus de luthier in kwestie.
    ( Ik denk, bel dan verdomme gewoon even op en ze sturen het toe....)

Nu wel het juiste schema per mail ontvangen. Achteraf maar goed, want misschien krijg ik nu alsnog nieuwe pickups in plaats van dat de "nieuwe tweedehandse" geïnstalleerd zouden zijn. Die zijn echt niet nieuw....of tijdens de post beschadigd.
    onzin; het schema is precies hetzelfde, alleen het een is point to point en het ander via een printplaat maar dat maakt technisch gezien geen fluit uit.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Die Luke staat nu hier...

http://www.rjvguitars.com/product/17...erve-exclusive

Wat vond jij ervan Orpheo? Ik vind het echt een killer van een gitaar qua specs, maar dat verhaal.... Als ik het goed samenvat is er wat aan gecorrigeerd aan de neck wat uiteindelijk niet nodig bleek. Ik ben geneigd dat te interpreteren als dat er nu dus weer een correctie op een onterechte correctie heeft moeten plaatsvinden en dat klinkt als "er is aan gerommeld".
    Tja, wat ik ervan vond... Gewetensvraag!

lakwerk, soldeerwerk en bouwkwaliteit: prima. Bespeelbaarheid: aardig. Voor 3 ruggen kan het echt beter.

Wat die correctie betrof: nee, niet mee eens. Er zat zeker wel een kleine twist in, die is er voor de hersteller die Chieltje in de arm genomen heeft vakkundig uit gevlakt (in het fretwerk!). Neemt niet weg dat zoiets niet had moeten gebeuren en als 't gebeurt vind ik dat de fabrikant dat moet herstellen of een de hals moet vervangen: die verantwoordelijkheid ligt niet bij de gebruiker maar bij de maker, imho.

'aan gerommeld' vind ik een heel negatieve connotatie hebben, alsof een amateur met een schroevendraaier er een pickup cavity in gehakt heeft. Dit is gewoon een professioneel herstelde gitaar van een fout die er nooit in had moeten zitten.

Wat PRS betreft: ik vind dit ook een beetje zwak; Dit hele akkefietje speelt al sinds April (bijna 2 maanden!) en het is nog niet klaar. Ik vraag me dan echt af wat voor lui PRS in de arm genomen heeft in dit kikkerlandje.

No offense, maar door de pups te laten waxpotten bij een Nederlandse pickupboer (Oigun, 4 seasons, desnoods bij mij) dan was de wachttijd rustig met een maand verkort. Het feit dat PRS dit niet eens geopperd heeft vind ik matig.

(is dus totaal niet een aanval op Chieltje, mocht iemand dit per ongeluk zo interpreteren!).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    lakwerk, soldeerwerk en bouwkwaliteit: prima. Bespeelbaarheid: aardig. Voor 3 ruggen kan het echt beter.

Wat die correctie betrof: nee, niet mee eens. Er zat zeker wel een kleine twist in, die is er voor de hersteller die Chieltje in de arm genomen heeft vakkundig uit gevlakt (in het fretwerk!). Neemt niet weg dat zoiets niet had moeten gebeuren en als 't gebeurt vind ik dat de fabrikant dat moet herstellen of een de hals moet vervangen: die verantwoordelijkheid ligt niet bij de gebruiker maar bij de maker, imho.

'aan gerommeld' vind ik een heel negatieve connotatie hebben, alsof een amateur met een schroevendraaier er een pickup cavity in gehakt heeft. Dit is gewoon een professioneel herstelde gitaar van een fout die er nooit in had moeten zitten.
    Oké dus wel een lichte tordatie dus. Gerommeld is misschien een verkeerde woordkeuze, laat ik zeggen "er is aan gesleuteld".
    3k is dan te veel, want er is gewoon iets mis mee.

Ik ben geen kenner en weet niet of het een realistische angst is, maar als zo'n nek een bepaalde weg heeft ingeslagen durf ik het niet meer aan.

Senior Member

Standaard

Godsamme, je zal er maar 3 ruggen voor neerleggen en er later achter komen dat hij getordeerd is. Weg centen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Conservatief als ik ben vind ik van alle lukes die ik in m'n handen heb gehad mijn luke 2 uit 2003 het beste spelen, krassen en butsen maar dat ding speelt fijner dan de series daarna.
    Dat vieze ouwe ding van je? Ja,die is goed!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Godsamme, je zal er maar 3 ruggen voor neerleggen en er later achter komen dat hij getordeerd is. Weg centen!
    Ja idd. Weet niet of Chiel dit verhaal bij Remco heeft gemeld en kan me best voorstellen dat Remco dit anders over het hoofd ziet. Maar het feit dat dat ding nu ergens voor 3k te koop staat zonder enige melding van dit onheugelijke feit zit me toch niet helemaal lekker. Want verkoper 1, Chiel en Remco hebben straks lekker hun centjes terug maar alleen Chiel (en wij) weet dat iemand straks met hetzelfde leed zit als dat hij had...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Oké dus wel een lichte tordatie dus. Gerommeld is misschien een verkeerde woordkeuze, laat ik zeggen "er is aan gesleuteld".
    3k is dan te veel, want er is gewoon iets mis mee.

Ik ben geen kenner en weet niet of het een realistische angst is, maar als zo'n nek een bepaalde weg heeft ingeslagen durf ik het niet meer aan.
    tja, het is een structurele fout, maar wanneer is het dan 'ok'? Is een herfret van een 20 jaar oude gitaar, die verder prima is, ok? Moet zoiets uitmaken bij de verkoopwaarde? Of een vervangen topkam na 20 jaar trouwe dienst op een strat. Ik noem even een zijspoor. Of is het: zolang het geen structurele fout die gefixt is en het een herstelling is na trouwe dienst, dan maakt 't niet uit? Just curious

Die neck is by the way al een paar jaar oud en als ie eenmaal gesettled is, gaat ie rustig een leven lang mee, dus echt zorgen hoef je je er niet om te maken, en een deuk in de verkoopwaarde? moah, neuh. Daar is dit een te kleine fout voor. MM had dit gewoon in de fabriek goed moeten doen en niet (te)veel vertrouwen hebben in de machines die 't fretwerk fixen. Mensenwerk en intuitie blijven van groot belang in de gitaarbouwbizz.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Dat vieze ouwe ding van je? Ja,die is goed!
    Dat ranzige ouwe ding gaat morgen weer gebruikt worden tijdens een optreden. Gefinancierd met gemeentegeld toen ik net afgestudeerd was en nog bij m'n ouwelui woonde. Sentimentele waarde en gewoon een topgitaar !
    Volgend jaar komt er weet een strat bij en die luke doe ik never nooit weg! Die hals is lekker donker door al het zweet!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    tja, het is een structurele fout, maar wanneer is het dan 'ok'? Is een herfret van een 20 jaar oude gitaar, die verder prima is, ok? Moet zoiets uitmaken bij de verkoopwaarde? Of een vervangen topkam na 20 jaar trouwe dienst op een strat. Ik noem even een zijspoor. Of is het: zolang het geen structurele fout die gefixt is en het een herstelling is na trouwe dienst, dan maakt 't niet uit? Just curious
    Tja, een 2e hands auto met nieuwe remblokken vind ik geen probleem maar één met doorgeroest chassis liever niet. Ik snap dan ook het vergelijk tussen een vervangen topkam en getordeerde neck niet zo.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten