Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vind het toch wel een extreem verschil tussen beide strats.
    Het verschil in aankoopprijs is nog extremer.

Maar ik heb er geen aandelen in hoor. Ik kwam deze een tijdje terug tegen en vond het wel een leuke aanvulling in dit topic waar 'China' eigenlijk meteen verworpen werd dat het soms toch (voor dat geld) soms verrassend kan meevallen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Over China: ik denk dat ze daar alles kunnen maken en dat je er voor ietsjes meer geld best hele mooie Pickups vandaan zou kunnen halen. Alleen geen.idee wel merk hè dan zou moeten hebben.
    Sterker nog. Het zou zomaar kunnen dat fender pickups ook daar gemaakt worden. En als die opdracht klaar is dat ze dan nog even voor hunzelf door gaan op dezelfde productielijn.
    Wie laat tegenwoordig nou niet in china produceren? Van veel topmerken is dat al bekend.

Zjanke kan dat waarschijnlijk wel beamen met ook zijn ervaring in im- en export. Hij zal ook wel e.e.a. aan dat soort productieverplaatsingen moeten afhandelen. Ik kan daar in elk geval nog wel een uurtje of wat over vertellen als het moet. Over welke grote merken waar gemaakt worden daar waar de dumpwinkels ook hun waar laten produceren, op dezelfde lijnen in dezelfde fabrieken door dezelfde medewerkers.
    Laatst gewijzigd door beck; 19 april 2016 om 16:30

Dictator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beck Bekijk bericht
    S En als die opdracht klaar is dat ze dan nog even voor hunzelf door gaan op dezelfde productielijn.
    Exact dat gebeurt er in China. Bedankt voor je opdracht, bedankt voor je kennis, wij produceren rustig nog even door!
    Zo halen ze de kennis in huis. In de autoindustrie is dat nog vele malen erger. Dan moet je zelfs als fabrikant verplicht een joint-venture starten om te leveren aan de Chinese markt. Maar moet je vervolgens wel je mond houden als je producten 1-op-1 worden gekopieerd.

Senior Member

Standaard

En dan een kwaliteitscontrole die dus het enige verschil maakt: We draaien nog even door met de zelfde productielijn en dan pakken we meteen nog even die rollen koperdraad die door Fender waren afgekeurd omdat er wat te veel verschillen in diameter waren ontdekt. Zelfde specs (min of meer), maar een stuk goedkoper...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Zelfde specs (min of meer), maar een stuk goedkoper...

80% specs voor 20% v/d prijs. Zoals in dat filmpje 80% v/h fendergeluid gehaald wordt tegen 20% kosten? Best een prestatie vind ik. Genoeg 'niet merk' gitaren niet uit china die het niet halen.

Ik ben benieuwd wat deze elementen gaan doen.
    Laatst gewijzigd door beck; 19 april 2016 om 16:36

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Exact dat gebeurt er in China. Bedankt voor je opdracht, bedankt voor je kennis, wij produceren rustig nog even door!
    Dit soort geintjes zijn in Brazilië misschien nog wel erger dan in China trouwens.

Senior Member

Standaard

Op zich niets nieuws onder de zon. Vroeger was het bijvoorbeeld ook oost duitsland dat alles goedkoper produceerde voor ons en ook van alles goedkoper 'namaakte', zoals speelgoed een wit- en bruingoed. Op andere gebieden loopt afrika weer voorop, en voor goedkope telecom- en it-oplossingen moet je in zuid amerika zijn. En dat veranderd en verschuift ook allemaal weer.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten