Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 75 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 750
    Senior Member

Standaard

Bij nader inzien klopte mijn timmermansoog vannacht toch redelijk, ondanks een vaag aantal Westmalle Tripels: in de linker bovenhoek van het onderblad moet de dikte van het metaal dat er tegen aan komt nog worden weggeslepen.

Hieronder zie je dat ik rechts naast de hals materiaal heb weggesneden met de dikte van het staal. Dat betekent dat de hals daar precies boven op past als de zijkant er tegen aan zit.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 4 maart 2016 om 22:09

Senior Member

Standaard

Body door de vandiktebank bij een timmermaatje: 1,5 mm (dikte van het staal) van onder- en bovenkant afgeschaafd. De hals zit daardoor weer op dezelfde hoogte t.o.v. de body, als het stalen bovenblad er op geschroefd zit. De onderkant heb ik bijgeschaafd omdat de gitaar dan netjes exact dezelfde dikte heeft als de houten Tele body. In mijn geval 44,5 mm; ik weet niet of dat de reguliere maat is voor normale Tele bodies, maar de houten Allparts body was 44,5 dik dus. En nu 41,5 mm.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 maart 2016 om 15:13

Senior Member

Standaard

... en nog een ideetje voor de headstock (van Facebook gejat): een 'overlay' van heel dun plaatstaal, maar dan zelfgemaakt en van verroest patina. En zonder Fender logo natuurlijk. Want zo heet ie niet.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 maart 2016 om 10:56

Senior Member

Standaard

Ideetje: Zou het wat zijn om de zijkanten van hetzelfde geperforeerde staal te maken dat nu in de bladen zit ? Dat is volgens mij nog nooit gedaan.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 maart 2016 om 02:29

Senior Member

Standaard

voor het gewicht allicht beter, en voor de looks? lijkt mij cool...gewoon voor gaan!

Exclamation Geperforeerde zijkanten ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ideetje: Zou het wat zijn om de zijkanten van hetzelfde geperforeerde staal te maken dat nu in de bladen zit ? Dat is volgens mij nog nooit gedaan.
    Hallo,

En daar is vast een reden voor... Ik heb het vermoeden dat het rond zetten van dat geperforeerde staal een heleboel scherpe kantjes op gaat leveren (binnenkant van die "klaverblaadjes") waar je mooi je kleren aan open kunt halen.

Ik zou zelf voor een gladde zijkant gaan. Mooi project trouwens !

Greetz,

Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

Standaard

DADGAD heeft daar een punt Ik heb geperforeerd plaat gebruikt voor zijkanten. Inderdaad was dat niet goed af te werken en heb ik de plaat tussen de boven en onderkant, wat naar achter moeten verplaatsen, om van de scherpe randen af te komen.

Nou was het eventueel mogelijk geweest de plaat haaks om te zetten, omdat bij mij de zijden recht blijven.

Misschien is het mogelijk om gewicht te besparen door de zijkant strip door middel van gestanste of geboorde gaten. Zodanig dat die de randen on onderbroken laten?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El_Mano Bekijk bericht
    DADGAD heeft daar een punt Ik heb geperforeerd plaat gebruikt voor zijkanten. Inderdaad was dat niet goed af te werken en heb ik de plaat tussen de boven en onderkant, wat naar achter moeten verplaatsen, om van de scherpe randen af te komen.

Nou was het eventueel mogelijk geweest de plaat haaks om te zetten, omdat bij mij de zijden recht blijven.

Misschien is het mogelijk om gewicht te besparen door de zijkant strip door middel van gestanste of geboorde gaten. Zodanig dat die de randen on onderbroken laten?
    Wat een gaaf ding ! Een lap-steel ! En ik denk idd dat het lastig wordt. Ik maak gewoon zijkanten van een strip staal van 1 mm. Dat zal het gewicht wel wat groter maken, maar het kan wel denk ik. Ik kan er altijd nog grote ronde gaten in maken later.

Standaard

Dat was wat ik bedoelde met gaten in de strip. Je zag dat wel bij Engelse race motoren om de tank op heer plaats te houden als ik me goed herinner.

Ja dit is een lapsteel, wel van aluminium. Allemaal afval materiaal maar de sound is boven verwachting goed.

Senior Member

Standaard

Zijn er wel eens moderatoren actief op dit forum ? Ik heb nu al aan twee van hen een berichtje gestuurd met de vraag om dit topic te verplaatsen naar 'Volg het bouwproces', maar er wordt niet gereageerd. Verder niet zo belangrijk hoor, maar ik vroeg het me af.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten