Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 22 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 211

Standaard

Toe even, ben serieus, ga er tien ofzo kopen, wil ik de goede keus maken. Vind de blauwe het mooist, en het goedkoopst.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Dan zijn alle reacties perfect. Als het jou alleen om de kleur en prijs gaat, maakt het toch allemaal niets uit.

Standaard

Dat is een ernstige misvatting met verkeerde beeldvorming tot gevolg. Ze zijn voor een 100W EL34 versterker, incl. de tone-stack, en een AC30. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten wat betreft klank van de versterker. Heb nu Siemens MKP, zijn bedoeld voor in hifi versterkers, zou me kunnen voorstellen dat die voor gitaarversterkers minder prettig uit pakken.

Senior Member

Standaard

Over het algemeen worden er in mooie hifiversterkers exact dezelfde caps gebruikt als in gitaarversterkers. Dat is al sinds de eerste gitaarversterker ooit zo.

Standaard effecten spanning op eigenschappen buis

Misschien dat jij het ons gaat vertellen Tommus...
    Mooie marketing van Sozo natuurlijk. Dat dan wel.
    Ik denk dat bij zowel Marshall als Fender de goedkoopste prijs uitgangspunt waren voor veel componenten. Grappig dat dat decennia later zo lekker de hemel in geprezen en vermarkt word.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat is een ernstige misvatting met verkeerde beeldvorming tot gevolg. Ze zijn voor een 100W EL34 versterker, incl. de tone-stack, en een AC30. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten wat betreft klank van de versterker. Heb nu Siemens MKP, zijn bedoeld voor in hifi versterkers, zou me kunnen voorstellen dat die voor gitaarversterkers minder prettig uit pakken.
    Is er nu nooit een moment in jouw leven dat je eerst nadenkt en dan handelt?
    Nico

Senior Member

Standaard

Troost je, toen ik condensatoren voor mijn marshall ging kopen heb ik op het internet gekeken en daar stond dat de gele sozo's het beste klinken. Ik kan het ongetwijfeld niet horen, maar tussen de oortjes telt ook.

Mijn Russische nepMarshalls hebben de goedkoopste caps die er zijn, en die klinken ook geweldig.

Senior Member

Standaard

Een condensator is een condensator en als de waarde 0,022uf is, dan zijn ze gelijk en klinken ze gelijk.
    Wel kan die ene 400v aan en die andere 500v, dat is het verschil, maar ze zullen hetzelfde klinken.

Als ze wel verschillend klinken, dan klopt de waarde die er op staat niet en ik weet eerlijk gezegd niet of goedkope condensatoren meer marge hanteren.

Senior Member

Standaard

In gitaarland zijn alle condensatoren gelijk alleen is de ene gelijker dan de andere. Hoeveel gitaren wel niet pas nadat ze voorzien waren van heilige gralen toegelaten werden tot het sonic Nirvana...

Joe Gore plaatste daar laatst een aardig filmpje over.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Is er nu nooit een moment in jouw leven dat je eerst nadenkt en dan handelt?
    Ja, één van m'n goede voornemens dit jaar, vandaar deze vraag. Las ergens dat er 'snelle' caps zijn, dat suggereert dat er ook 'langzame' caps zijn. Wat dit voor invloed op de klank heeft is me onduidelijk.
    @pepe; inspirerend experiment.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten