Hallo ik wou vragen hoe ik het beste metal geluid uit mijn versterker kan krijgen.
Ik heb gebruik nu een 10 watt stagg versterkertje.
Mvg, hellgast.![]()
Hallo ik wou vragen hoe ik het beste metal geluid uit mijn versterker kan krijgen.
Ik heb gebruik nu een 10 watt stagg versterkertje.
Mvg, hellgast.![]()
Is dit serieus?
Zo ja: "sparen voor een andere amp?"
een 10W Stagg staat nou niet echt bekend om zijn lekkere sound
Als het cheap moet: ga digital, D/I convertortje aan je IPAD en gaan maar met Amplitube of Bias.
Over je stereo of headphone en geeft al veel mooier geluid dan zo'n Aldi amp.
over cheap home amps staat forum vol: Marshall DSL5, Blackstar 5W, Yamaha THR, Vox 4W
Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic
ja,ik heb een betere alleen voor nu heb ik ff deze tijdelijk dus ik wou ff weten wat het beste klonk.
Het Powerknopje op 'O' ipv 'I' zetten schijnt het beste voor het geluid te zijn
Overdrive pedaaltjes heb je niet zoveel aan, dan nog beter een metal distortion pedaal en de amp als cleane poweramp gebruiken. anyway software oplossing zoals ik zei hierboven gaat veel mooier geluid geven.
Laatst gewijzigd door Tonton; 5 september 2014 om 16:32
Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic
simpel, rommel met de EQ tot je vindt dat je zelf een leuk geluid hebt. wij kunnen niet zeggen welke settings jou bevallen want wie weet staan onze smaken haaks op die van jou
Gewoon met een breinaald een paar gaten in de speaker prikken.
Ruig man!
![]()
het is bijna ondoenlijk om een beginnend gitarist (neem ik aan) uit te leggen dat een versterker zo ontzettend veel uitmaakt... zeker als je een el cheapo 10 watter gaat vergelijken met serieus spul:
http://www.youtube.com/watch?v=j2Mm0NXr0_A
Ik vind die kleine nog helemaal niet verkeerd klinken. Okay, die top kan veel harder, so what?
Ik heb het gevoel dat hier een jonge gast, een noob nog, om goede raad vraagt. Wie in staat is om hem die te geven, hij gaat zijn gang. Maar zijn el cheapo ampje afkraken is geen kunst.
Als je het mooiste geluid hebt gevonden op je versterker en je besluit over een tijd een grotere te nemen, zou ik je het advies geven om de versterker die je nu hebt absoluut niet weg te doen.
Hij heeft namelijk eigenschappen die de grotere absoluut niet hebben. nl.
Makkelijk om te vervoeren als je bv wil gaan oefenen met een maat of zo.
In mijn geval staat er 1 naast de pickup in de huiskamer (waar ook een gitaar staat) om spontaan even iets te kunnen spelen.
zelfs met 10 watt kun je hem zelfs niet helemaal openzetten omdat het hard genoeg is.
Zelf heb ik veel plezier van zo'n kleine versterker nl. een Hudson FX10G
Maar het mooiste geluid uit je versterker zullen je oren zelf moeten vertellen.
succes!
Demo stagg 10 watt
Laatst gewijzigd door djee; 6 september 2014 om 09:17 Reden: demo
daarom ook... het beste advies is te kijken voor wat anders... en al helemaal als ie eventueel dadelijk wil gaan meespelen in een band, want dan red ie het gewoonweg niet...
ik kraak niks af... alles heeft zijn waarde, maar als hij met 5 knoppen om aan te draaien nog geen geluid krijgt wat hem bevalt is het gewoon tijd om verder te gaan kijken
het hoeft geen stack te zijn en tweedehands is veel leuk spul te krijgen voor wénâg, een hybride bijvoorbeeld...
een modeler is inderdaad een goeie optie, maar voor een beginnende (nogmaals neem ik dit ff aan) scheurgeweldenaar, lijken me al die optie's die vaak op zo'n ding zitten juist tegen te werken... zo iemand moet voornamelijk veel spelen en niet eindeloos zijn geluid zitten te tweaken met allerlei menuutjes etc etc... dat kan in een later stadium ook nog wel
Favorieten/bladwijzers