Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
    Senior Member

Standaard Orange Rockerverb; 1x12 of 2x12???

Ik snap werkelijk niet dat "kutten met wen speakerkabel" de reden moet zijn om een combo aan te schaffen ipv head en cab. Dan kan je net zo goed wireless spelen, als je dan zo'n debiel bent dat een je een plug niet in een gaatje kan krijgen. Neuk je dan zeker ook niet in t donker :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Kogel is door de kerk: 1x12 combo it is!

Besteld en onderweg nu

Senior Member

Standaard

Ik til liever 1x zwaar dan twee keer half zwaar. Jaren lang gespeeld met head + 2x12. Heb nu een 2x12 combo (38kg) en vind het qua totale til werk geen verschil.
    Kast neerzetten, head erop, speaker kabel er in, impedantie 2x checken voor de zekerheid. Combo plof je neer en klaar.

Ben fan van 2x12's dus ik adviseer om zeker die extra speaker te nemen. Doorgaans minder schel, voller en gespreid geluid t.o.v. een 1x12, maar naar mijn mening ook een 4x12 (dat terzijde).

Senior Member

Standaard

Voor mij ook liever een 2x12 dan een 1x12 en dat extra kilo maakt mij dan ook niet meer uit!
    It's all about TONE!

Senior Member

Standaard

2x12 heeft meer spreiding, maar met een goeie mic ervoor en een goeie zaalmix, waarbij je jezelf terug hoort, merk ik dat verschil niet. Bovendien speel ik in ear dus 212 is dan onzinnig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Kogel is door de kerk: 1x12 combo it is!

Besteld en onderweg nu
    Oeps! Te laat :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik had vanaf pagina 1 al het donkerbruine gevoel dat het de 112 ging worden. :-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    2x12 heeft meer spreiding, maar met een goeie mic ervoor en een goeie zaalmix, waarbij je jezelf terug hoort, merk ik dat verschil niet. Bovendien speel ik in ear dus 212 is dan onzinnig.
    Je merkt het verschil wel tussen een 16 ohm schakeling en een 8 ohm… of 8 ohm en 4 ohm. Een 1x12 combo zit meestal een 16 ohm speaker en die vind ik nou eenmaal minder warm klinken.
    Ik speel ook in ear maar heb 1 oortje uit om toch wat terug te krijgen van mijn speakerkast

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Oeps! Te laat :-)
    Te laat voor wat? Had je toch een kortingscode?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Je merkt het verschil wel tussen een 16 ohm schakeling en een 8 ohm… of 8 ohm en 4 ohm. Een 1x12 combo zit meestal een 16 ohm speaker en die vind ik nou eenmaal minder warm klinken.
    Ik speel ook in ear maar heb 1 oortje uit om toch wat terug te krijgen van mijn speakerkast
    Die speakerkast van mij heeft toch 8 ohm volgens mij. Ik zal het donderdag eens nakijken.
    Goeie keus voor de 112, ga je geen spijt van krijgen, zeker als je zoals ik zeer regelmatig speelt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten