Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Zou ik het met een gitaar moeten doen, dan zou ik mijn voor 700 euro gemodificeerde Blade TS1 van 400 euro houden.
    Sentiment ?
    Dat heb ik met andere gitaren, daaraan zit op e.o.a. wijze allemaal wel een verhaal.
    Mijn Hofner is het resultaat van ruilen, met aan de start daarvan mijn eerste serieus dure gitaar.
    Mijn Spaanse gitaar lag op me te wachten in Barcelona toen ik verdwaald was in suburbia.
    Mijn Mustang blijkt een voorschot uit mijn reserveringen voor mijn belastingteruggave 2014 te zijn, en gaat samen met een mentaliteitsverandering, meer leven, minder werken en toch niets tekort komen.
    Mijn Blade ?
    Tja, dat is ooit vooral praktisch geweest, bleek de betere gitaar te zijn na mijn Fender strat plus & Gibson the Paul en nog wat geneuzel, zat niets anders op dan dat als basis te gebruiken voor andere wensen qua pups, hardware en electronica.
    Is ook de enige gitaar waarover ik mezelf geen zorgen maak op een podium, in repetitieruimten, tijdens het reizen.
    Ding is onsterfelijk ook.
    Dus, ben je minder zuinig op. :-)

Senior Member

Standaard

Teveel gier bestaat trouwens wel..........
    Zonder dollen. Ik heb inderdaad niet te klagen , maar een groot hart en er kan dus altijd bij....... Soms gebruik je een gitaar een jaar niet om daarna net DAT geluid te gebruiken in een optreden. Zo heb ik een 12 snaar electrisch staan die ik voor maar 1 nummer heb gebruikt, maar wel zo dat het hele publiek met de onderkaak richting de grond ging. Kijk , dat is niet uit te drukken in geld.....toch? Mag die daarna weer in een hoekje staan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Teveel gier bestaat trouwens wel.......
    .....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ja, maar jij bent naast gitarist ook nog artiest, daar heb ik geen last van.
    Mocht ik weer op podia belanden, dan neem ik veilig mijn Blade mee, lelijke headstock; wil niemand hebben of vies maken. :-)
    Thanks I guess

Senior Member

Standaard

ik heb teveel gitaren en versterkers. natuurlijk kan ik een uitleg geven waarom ik toch elke gitaar nodig heb maar ik heb jaren slechts één gitaar gehad en toen ging het ook prima, speelde ik zelfs meer dan nu... Gitaren zijn goedkoop en er is geen enkel ander instrument dat zoveel verschillende looks heeft als een electrische gitaar. En al het soundgezwam ten spijt, laten we maar toegeven dat die looks toch wel hééél belangrijk zijn.

Senior Member

Standaard

Ik heb veel teveel van dit soort ouwe Jappen. Ik ga ze pas verkopen als de prijzen omhoog gaan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Iemand op een ander forum goot het laatst mooi in formulevorm.

Het aantal gitaren dat je nodig hebt is n+1, waarbij n het aantal gitaren is dat je hebt.

Het maximum aantal gitaren dat je kunt hebben is s-1, waarbij s het aantal gitaren is waarbij je vrouw je het huis uit schopt.
    Ik vind em mooi

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik heb teveel gitaren en versterkers. natuurlijk kan ik een uitleg geven waarom ik toch elke gitaar nodig heb maar ik heb jaren slechts één gitaar gehad en toen ging het ook prima, speelde ik zelfs meer dan nu... Gitaren zijn goedkoop en er is geen enkel ander instrument dat zoveel verschillende looks heeft als een electrische gitaar. En al het soundgezwam ten spijt, laten we maar toegeven dat die looks toch wel hééél belangrijk zijn.
    Helemaal mee eens.
    Ik heb iets als 37 jaar 1 zelfbouw gitaar en 1 zelfbouw bas gehad.
    Die waren op een aantal punten voor verbetering vatbaar, maar ik kon in the blind mijn weg erop vinden.

Nu heb ik er meerdere, speel op allemaal en voel mij er prima bij.
    Vroeger koos ik aan het begin van de dag een vulpen waarmee ik die dag zou schrijven. Schrijven deden ze allemaal, toch had ik de ene dag zin in een andere pen dan op een andere dag.

Voelt anders, ligt anders in de hand, zeg het maar. Het resultaat is duidelijk: Mijn handschrift.
    Veel geld heb ik er nooit aan uitgegeven. In een bepaalde periode kocht ik iedere 5 jaar een pen van een 60,00. Eerst guldens, toen Euro's. Maar ik heb er altijd van genoten. En doe dat nog. Ze worden nog allemaal gebruikt.

Met gitaren is het precies hetzelfde.
    Mensen die mij kennen, weten ook wat er aan rammelgitaren in het rack staan en hebben de grootste moeite te horen waarop ik speel.
    Dit ondanks dat ik tot nu toe geen pedalen gebruik en zonder noemenswaardige gain speel.

Toch zijn juist de verschillen tussen de gitaren onderling voor mij prettig.
    Je hebt pas gear teveel als je stelselmatig geen gebruik ervan maakt. En overigens geen duidelijke reden hebt eraan vast te willen houden. Looks? Mojo? Sentiment? zeg het maar.

Mijn mening maar.

Vriendelijke groet, Gus

Standaard

ik heb teveel spullen, maar als ik er toch niets voor terugkrijg laat ik ze lekker staan. Heb 3 gitaarversterkers, eentje staat bij mijn stiefzoon op de kamer met een gitaar die ik niet gebruik. Wil ze allebei wel verkopen, hij doet er niet echt veel mee maar de opbrengsten zullen tegenvallen. Verder heb ik een mooi Bedrock-setje, dat gaat echt nooit meer weg, en de derde is de Vox AC30CC1 waar ik mee optreed. Die zou nog wel wegkunnen, want ik zou het met de Bedrock afkunnen, maar ook dan lever ik weer geld in.
    Zo ook met gitaren, ooit goed in het geld gezeten, dus er kon er altijd nog wel eentje bij. Neem er 2 mee bij optredens, de rest wordt bijna niet gebruikt, waaronder een mooie oude Les Paul Custom. Doe ik ook niet weg.
    Ieder zijn hobby, heb nu een kleine 200 sigaren liggen waar ik jaren over doe om ze op te roken. Verzamelwoede is een bitch, maar wel leuk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ik heb teveel spullen, maar als ik er toch niets voor terugkrijg laat ik ze lekker staan. Heb 3 gitaarversterkers, eentje staat bij mijn stiefzoon op de kamer met een gitaar die ik niet gebruik. Wil ze allebei wel verkopen, hij doet er niet echt veel mee maar de opbrengsten zullen tegenvallen. Verder heb ik een mooi Bedrock-setje, dat gaat echt nooit meer weg, en de derde is de Vox AC30CC1 waar ik mee optreed. Die zou nog wel wegkunnen, want ik zou het met de Bedrock afkunnen, maar ook dan lever ik weer geld in.
    Zo ook met gitaren, ooit goed in het geld gezeten, dus er kon er altijd nog wel eentje bij. Neem er 2 mee bij optredens, de rest wordt bijna niet gebruikt, waaronder een mooie oude Les Paul Custom. Doe ik ook niet weg.
    Ieder zijn hobby, heb nu een kleine 200 sigaren liggen waar ik jaren over doe om ze op te roken. Verzamelwoede is een bitch, maar wel leuk.
    Precies. Gewoon genieten, geen gelul. Waarom zouden we ons een rot gevoel aan moeten laten praten?
    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten