Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
    Senior Member

Standaard Restauratie Gibson les paul custom;wat kost dat?

Hoi allen,

Naast de les paul standard uit 1976 die ik aanstaande zondag ga checken, is er nog een eventuele optie in het spel gekomen. Ik werd door een mede forumlid benaderd over een Gibson les paul custom uit 1980.
    Nu heb ik eerlijk gezegd meer met een les paul custom dan met een standard; dit mede dankzij meneer Randy Rhoads. Het verhaal is enkel dat de gitaar eens gemodificeerd is. Er zijn 2 extra tone controls ingezet, eeuwig zonde maar misschien ook zo verholpen. Nu reikt mijn kennis qua dit soort zaken niet zo ver en kom ik weer bij jullie terecht.

Ter verduidelijking, dit is de gitaar in haar huidige toestand:

En zo moet ze weer worden:

Nu ben ik natuurlijk retehandig en fix ik het slagplaatje zelf...(sarcasme)
    Covers op de pickups of gewoon andere pups komt ook wel goed, inclusief het bedradingsverhaal; dit kan ik overigens niet zelf.

Mijn grootste zorg is natuurlijk die 2 tone controls; die moeten weg en dan blijven er natuurlijk 2 gaten in de body over. Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre dit weer te herstellen valt en wat dit ongeveer zal kosten. Uiteraard ga ik ervan uit dat dit altijd zichtbaar zal blijven maar het liefst natuurlijk zo min mogelijk.

Heeft er iemand een idee of dit te doen is, wie het eventueel zou kunnen doen (wellicht Piet Visser maar die kan ik nu niet bereiken) en wat zoiets ongeveer zou moeten kosten?

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!

Senior Member

Standaard

Ah, deze gitaar ken ik. Ik heb haar wel eens te logeren gehad.. en dit is een mooie natural custom met van die heerlijke lage en brede fretless wonder frets. T tops er in. Speelt erg lekker en klinkt ook nog eens goed.

Ik heb nooit begrepen waarom die twee extra tone pots er ooit zijn bijgezet. De andere (de originele) doen het gewoon goed. Restauratie stelt trouwens niet veel voor. Als die twee extra pots er uit zijn gehaald, vallen de gaatjes te vullen en te kleuren. Slagplaat en slagplaathouder er weer op en de elementkapjes er weer op solderen. Helemaal niet moeilijk.

PS Die zwarte is mijn eigen 1980 Custom...
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 8 november 2013 om 00:48
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Is dat die Custom met die "zwembad" aan de achterkant wat met een enorme plaat plastic afgedekt is?

Senior Member

Standaard

Eerlijk is eerlijk: super toffe Custom!

Moet zelfs met opgevulde gaatjes een beauty blijven.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is dat die Custom met die "zwembad" aan de achterkant wat met een enorme plaat plastic afgedekt is?
    Dat is een goede Harold, daar had ik nog niet opgelet in eerste instantie; thanks.

Senior Member

Standaard

Of alleen de top laten refinishen in zwart of goud

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik heb bij een restauratie van een charvel duvels op maat gemaakt en verlijmt, het blijft zichtbaar in het juiste licht maar als je hard rent over het podium ziet niemand het

life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Dat is een goede Harold, daar had ik nog niet opgelet in eerste instantie; thanks.
    Zoiets dus:

Senior Member

Standaard

Stuur eens foto`s met vraag naar een goede gitaarbouwer/restaurateur. Doet wonderen , denk ik. Je kunt het zo duur maken als je wilt. Ligt aan de eisen die je stelt. Nagenoeg onzichtbaar maken kan , maar een refinish ook.
    In Sneek zit een goede ( Heins ) en die heeft de LP van Jan Akkerman ook weer in nieuw staat gekregen. Bij mij in de buurt zit Dick Dijkman ( Double D in Delden )die er ook z`n handen niet voor omdraait. maar er zijn er vast meer.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik ben heel benieuwd naar de vraagprijs... 1600? zoiets?

het is allemaal wel te fixen hoor. zeker als je 'm dekkend gaat lakken, maar anders is het echt een rotklus. Ik zou er voor kiezen om het te laten zitten. Misschien een toggle erin en de extra ruimte achter gebruiken voor een piezo. ofzo?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten