Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 70
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    En anders helpt met je huidige microfoons het heel erg als je naar een ruimte gaat met de dimensies 7m by 7m by 7m of groter.
    Da gaat nie lukken

Meer dan 4x6x2.5 (BDH) hebben we niet. En dan is die 2.5m eigenlijk 1.5 tot 2.5m

Senior Member

Standaard

Dat is eigenlijk te klein... Dan gaan betere microfoons niet echt helpen... Zou dan met samples en triggering werken...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Dat is eigenlijk te klein... Dan gaan betere microfoons niet echt helpen... Zou dan met samples en triggering werken...
    We gaan gewoon roeien met de riemen die we hebben. En we missen op dit moment een 'sub'-mic-riem voor de kick.

De 7" split "Horde" was daar ook opgenomen, net als de EP van Duskhead, (etc) en die klinken allemaal prima. Wel wat "klein", dat klopt, maar nog steeds b eter dan menig studio met enorme ruimte.

Moderator

Standaard

Het geluid in dat filmpje is wel supervet hoor, dat heb je niet zomaar voor elkaar. Als je een goedkope subkick wilt koop je een oude Kef B200 speaker, het barst van die speakers op deze planeet, ik heb er nog wel een hangen. Daar soldeer je een XLR aan en klaar, is uitermate geschikte speaker daarvoor.

Ik gebruik al meer dan 20 jaar twee oude AKG D12E's, heb je geen subkick bij nodig. Een Beyer M88 geeft ook veel laag en een oude AKG D202 geeft zelfs nog meer laag. De moderne kickmics hebben me nooit zo kunnen boeien. Wel voor PA, doet een Beta 52 goed, maar opname? Kweenie.

Mixen gaan we niet aan beginnen, te slechte control room/tafel. Opnames waren de vorige keer te gehaast dankzij een te strakke planning, dat willen we nu voorkomen.
    Met alle respect Harold, maar dat is gelul want als je de opnamen goed doet krijg je met een Behringer mengtafeltje ook een goede mix. Je moet dat niet in de eerste plaats zoeken in de apparatuur, maar meer in het indiaan en pijl verhaal.

Een mix gaat vaak niet lukken omdat je te veel zit te kutten en te pielen. En je moet gewoon weten welke geluiden elkaar in de weg zitten en welke niet. Die jongens van die studio weten dat en denk nou niet dat je met een SSL mengtafel zomaar een super geluid maakt. Okay, een Neve gaat wel helpen, maar als de opnamen kut zijn klinkt het ook met een Neve kut.

Als je dus thuis gaat opnemen, besteed veel tijd aan het maken van je geluid. Pas op met fasefouten tussen de drummics, dat hoor je meteen als je eerst naar de ene microfoon luistert, dan naar de andere en vervolgens naar beiden. Overheads kunnen je snaregeluid behoorlijk verzieken als ze verkeerd zijn geplaatst en denk er om dat je ook de kick op de overheads binnen krijgt. Luisteren, verplaatsen, luisteren en net zo lang tot het 100% goed is.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Hmmm ... krijgen we dan geen grote kans op fase-problemen en overspraak?
    Die krijg je toch wel. Goed luisteren en zelf beoordelen. Dan komt dat ook in orde.

Standaard

Een subkick kun je uiteraard heel makkelijk en goedkoop zelf maken, maar als je alleen wat oempf erbij wil hebben dan kun je ook makkelijk een sample of een 50hz toongenerator die op de kick getriggerd wordt gebruiken. Scheelt je 150 euro voor een microfoon, en dat geld kun je eventueel weer gebruiken om een DI te kopen om zelf je gitaartracks op te nemen en later te re-ampen.

En als je toch een microfoon wilt ... Audix D6 vind ik een zeer fijne microfoon. Heeft een lekker sublaag met een goede attack (alhoewel je daar die sennheiser al voor hebt), hij is flink ge-eq'ed dus vooral voor live optredens is het een fijne mic om snel resultaat voor rock/metal.

http://www.youtube.com/watch?v=Ki3UtgNR4C0

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Een subkick kun je uiteraard heel makkelijk en goedkoop zelf maken, maar als je alleen wat oempf erbij wil hebben dan kun je ook makkelijk een sample of een 50hz toongenerator die op de kick getriggerd wordt gebruiken. Scheelt je 150 euro voor een microfoon, en dat geld kun je eventueel weer gebruiken om een DI te kopen om zelf je gitaartracks op te nemen en later te re-ampen.
    Ik ben al aan het rondkijken om 'm zelf te maken

En qua DI: er lig al een Klark Teknik DI en een Little Labs Redeye direct box / re-amp box klaar!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    En als je toch een microfoon wilt ... Audix D6 vind ik een zeer fijne microfoon. Heeft een lekker sublaag met een goede attack (alhoewel je daar die sennheiser al voor hebt), hij is flink ge-eq'ed dus vooral voor live optredens is het een fijne mic om snel resultaat voor rock/metal.

http://www.youtube.com/watch?v=Ki3UtgNR4C0
    Bedankt voor de suggesties! Ze komen allemaal op een lijstje om uit te checken mocht ik besluiten geen Subkick te maken ...

Senior Member

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=qOu1duZ35Nw
    kick mic roundup. Miktek verbaasde me enigsinds... toch maar eens een demo scoren...
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Nice!

Overigens is er een speaker van Han onderweg om een DIY subkick te maken

Senior Member

Standaard

Ik overweeg ook al tijden een dergelijk subkick project. Op youtube staan ook fantastische omhuizingen gemaakt van ketels van een drum. Keep is posted pls

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten