Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 35 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 344
    Senior Member

Standaard

Ik ga zo het gat boren onder de brug voor de aardedraad.
    Ik heb dat wel eerder gedaan voor een hardtail en leg dan een dikke aardedraad net half aan de oppervlakte zodat de hardtail er flink contact mee maakt als je hem aanschroeft. Die hardtail maak ik dan aan de onderkant een beetje blank overigens. Maar ik vraag me eigenlijk af of er nog nettere manieren zijn? Ik zat even te denken aan een mooi ringetje aan de aardedraad bevestigen en dan dat ringetje precies op de plaats van 1 van de bevestigingsschroeven houden, zodat hij vanzelf vastgezet gaat worden. Zijn er misschien andere methoden?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Kun je, in dit geval, geen shielding (koper)tape vanuit de pup hole, onder de slagplaat door naar de brug leggen. Ik neem aan dat de de pup hole nog gaat shielden?

Trouwens, is de brug niet al geaard via de lijn brug - metalen slagplaat - pickup?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Kun je, in dit geval, geen shielding (koper)tape vanuit de pup hole, onder de slagplaat door naar de brug leggen. Ik neem aan dat de de pup hole nog gaat shielden?

Trouwens, is de brug niet al geaard via de lijn brug - metalen slagplaat - pickup?
    Oh, dat vind ik wel een hele goede! Dat is netjes :-)
    Dank, dat ga ik doen!
    Althans....ik moet denk ik even overleggen met John Backlund, want het bedrijf dat de gitaren gaat spuiten heeft gezegd "absolutely no hardware installed" en ik bedenk me nu ineens dat ik me afvraag of ze het dan erg vinden als ik wel de shielding aanbreng. Maar ja, wanneer moet dat anders? Als de gitaar in Nederland gespoten zou worden, dan zou ik daarna alles helemaal af kunnen maken. Maar dat gaat nu dus niet. Maar goed, tegen shielding hebben ze vast geen bezwaar .

EDIT :
    ik zag deze vraag over het hoofd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    ...Trouwens, is de brug niet al geaard via de lijn brug - metalen slagplaat - pickup?
    Ja en nee, de brug valt precies in de plaat, maar hij raakt hem net wel/net niet, ik vind het geen betrouwbare verbinding. En bovendien : er worden 3 slagplaten geleverd, 2 zijn van metaal maar eentje is van tortoise....
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 1 juni 2013 om 20:23
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

update : de eigenaar van het bedrijf dat in Amerika de gitaren gaat spuiten bouwt zelf ook veel : hij gaat de shielding aanbrengen nadat ze gespoten zijn.

Senior Member

Standaard

Mooi geregeld!

Senior Member

Standaard

Ik ben nu de hals aan het controleren of de frets allemaal mooi gelijk liggen.

De 'katalina' heeft een beetje backbow, dus ik heb de trusrod voorzichtig een kwartslag tegen de klok in gegeven. Ik weet niet hoe jullie het doen maar ik laat 'haar' maar tot morgen zo liggen zodat de hals kan wennen aan de druk. Misschien is dat te voorzichtig maar nou ja, ik kan toch niet eerder verder dan morgenavond :-)

de Marz is bijna vlak met een heeeel kleine holling rond het midden van de hals. Ik denk dat ik die eerst zo laat en er van de week maar eens snaren op ga zetten om te kijken hoe het gaat.

Senior Member

Standaard

Ok de snaren zitten op de Marz-6, ik ben nu nog met de elektronica bezig. Daarna nog slechts enkele details en hij kan verstuurd worden. Maar ik verstuur hem samen met de andere gitaar, de "John Backlund 700-Katalina" dus die maak ik hierna eerst nog af.

De Marz met snaartjes, brugcover maar verkeerde knoppen (die moeten ik nog maken, maar de gitaar gaat daar niet op wachten en zal ik intussen versturen)

Zonder brugkapje vind ik hem ook nog steeds mooi, dan moeten er alleen 2 chromen schroeven achter de brug ter opvulling van de gaten voor de bevestigingsmethode van het kapje:

Het logo in de headstock zal in Amerika gebeuren, het is nog niet zeker wat gewenst is. Ik stuur 4 van die rode plaatjes mee, dan kunnen ze er nog eens een verprutsen

Een van de details waar ik nog iets mee moet, betreft de plaatsing van de strap buttons. De achterste lijkt me redelijk duidelijk. Maar de voorste zou dus kunnen op 1 van de 2 aangegeven plaatsen (of misschien zien jullie nog meer mogelijkheden). Hoe zou ik dat nu het beste kunnen testen...De achterste monteren en dan met een touwtje rond de hals bij de hiel binden? en dan een beetje proberen?
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 10 juni 2013 om 08:54

Senior Member

Standaard

Ik heb dringend wat hulp nodig, ik zie het even niet meer...

Sinds gisteravond ben ik met de elektronica bezig en ik krijg maar geen geluid.
    Ik heb desondanks een vrij simpel schema gebruikt.

Ik heb even alles losgegooid en nu alleen het brugelement aangesloten.

Als ik met een multimeter doormeet op die stand met het "piepje" dan kon ik daardoor wel afleiden in welke stand de schakelaar moet staan voor het brugelement : getal 1 wordt verbonden met getal 0 in een bepaalde stand dus de schakelaar staat nu juist.

Dus nu volg ik het draadje 0 naar de volumepotmeter. Die komt keurig aan bij A (geen draadbreuk). Als ik nu aan de volumepotmeter draai hoor ik nog steeds niets. Nou had ik nummer C omgebogen richting het huisje en hieraan als aarde vast gesoldeerd. (ik had per ongeluk 2 schema's liggen en dit door elkaar gehaald). Die heb ik maar weer los gesoldeerd, nog steeds zonder effect.

Dus in mijn primitieve gedachte (ik ben zeer slecht in dit soort dingen) had ik twijfel of A wel in verbinding komt met B. Dus ik de versterker aangezet, een aardappelschilmesje precies tegen A en B gezet zodat ze direct verbonden zijn en jawel : geluid!

Wat leert me dit nu Is de potmeter kapot? Of heb ik een foutje in het schema??? Iemand die dit wel snapt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    ....
    Wat leert me dit nu Is de potmeter kapot? Of heb ik een foutje in het schema??? Iemand die dit wel snapt?
    Tja....echt uren bezig, gisteravond al, toen uit frustratie maar naar bed gegaan, vanmorgen met frisse moed begonnen en uiteindelijk.....inderdaad een kapotte potmeter. Dit weekend nieuw gehaald. Ik heb hem zojuist vervangen met een andere nieuwe en die werkt direct. Fijn dat het is opgelost, wel balen van de vele uurtjes die ik zo verloren heb.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Tja....echt uren bezig, gisteravond al, toen uit frustratie maar naar bed gegaan, vanmorgen met frisse moed begonnen en uiteindelijk.....inderdaad een kapotte potmeter. Dit weekend nieuw gehaald. Ik heb hem zojuist vervangen met een andere nieuwe en die werkt direct. Fijn dat het is opgelost, wel balen van de vele uurtjes die ik zo verloren heb.
    Ja, sorry, ik kon je hier ook niet bij helpen. Heb er zelf geen, tot weinig, verstand van

Da's inderdaad balen (been there, done that etc). Maar, goed dat het is opgelost. Je moest waarschijnlijk wel lip C aan aarde solderen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten