Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 35 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 344
    Senior Member

Standaard

vandaag met de JB-700 Katalina verder gegaan : de achterkant van de hals moest maar eens rond gemaakt worden.

Eerst maar eens ruw op de drum sander

schuurlinnen werkt toch ook ideaal

Al een aardig eind

- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

gisteren onder andere de gaten voor de tuners op hun plaats geboord met behulp van een tinycaster halsmalletje.

Ze zitten nog niet vast hier, dus het is wat geschoven op de foto (het zijn lefty tuners, omdat dit een reversed headstock is)

zojuist heb ik het fretwerk afgemaakt (althans, ik moet het nog wel levelen/crownen)

Laatst gewijzigd door Cocobolo; 5 mei 2013 om 13:53
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Ook een nieuw polyester kapje gemaakt voor boven de brug. Deze zal in de kleur gespoten worden van de rest van de gitaar.

Hij ziet er gevlekt uit, maar dat is waar ik door de plamuur geschuurd heb. Maakt allemaal niet uit, zie je straks niets meer van. Ik moet hem nog wel even op wat kleine plekjes nalopen zodat hij strak gespoten kan worden

Senior Member

Standaard

Mooi hoor, kan me voorstellen dat Backlund erg zit te wachten op het eindresultaat! Zal niet meevallen om dat resultaat af te leveren wat je voor ogen hebt.. Ziet er nu al onberispelijk uit!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht

Miljaar, dat ziet er toch wel zeer gelikt uit !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Oh boy oh boy wat een vakwerk. Zo gaaf om weer es wat anders in gitaarland te zien.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Waarom tape bij het fretten? Of gebruik je ook nog secondelijm en is de tape om dat de toets te beschermen?
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Ik heb de 'tang' aan het eind verwijderd met dat speciale knip tangetje (hij ligt bovenop, die met de zwarte handvatten). Hij zit maar een fractie ( een paar 10e mm hooguit) zonder tang, maar voor de zekerheid precies onder dat stukje een klein drupje secondenlijm. Dus ja, om de toets te beschermen.

Senior Member

Standaard

vandaag de eerste meters gemaakt op de metaal-frees. Ik had hem nog niet gebruikt (te druk met andere dingen) maar voor de Marz 6 worden 3 faceplates/pickguards gemaakt. De eerste zie je hierboven ergens (de RVS plaat met 'engine turned' finish). Nu ben ik met de RVS plaat bezig waar in het midden een aluminium strip komt (net als in de rode tortoise slagplaat die ook geleverd gaat worden). Nou had ik een standaard aluminium strip gekocht in de bouwmarkt. Maar ergens onderweg is er iets misgegaan met mijn tekening op basis waarvan het RVS is gelaserd : de aluminium strip is dus net te smal helaas. Dus die moest ik nu zelf maken.

Hier ben ik met de 'poupietaster' het materiaal exact in lijn aan het brengen met de x-y-z tafels.

Het is (nog) geen cnc machine, dus ik moet de baantjes nog met de hand doen en precies uitrekenen waar ik zit enzovoorts

De plaat past bijna in de RVS pickguard, nu zal ik er nog reepjes van af moeten zagen zodat de pickups er in passen

Het is nog erg zoeken naar freessnelheid/toerental enzovoorts : echt heel anders als het frezen van hout. Dus de kuiltjes zijn nog wat ruw, ik moet nog kijken hoe ik dat kan voorkomen.

Senior Member

Standaard

Heb het topic nog even doorgenomen. Wat een vakwerk! Petje af!

En ... een schitterende metaalfrees !!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten