Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 35 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 344
    Senior Member

Standaard

Het is geen 3mm rvs :
    De ringen zijn 3mm RVS en die hadden moeten voorkomen dat het 1.5mm dikke rvs voor het kapje de boel zou indrukken. Ook met 1.25mm rvs wilde het niet en 0.5mm rvs is te slap.
    Ja, verchromen is ook een optie, het was nu meer de keus voor RVS omdat dat ook op andere plaatsen zit (en rvs ziet er niet hetzelfde uit als chroom, ook niet als je het polijst, de kleur is anders).
    Maar....wis is ons aller bekende chromeerder?? Ik had al tegen Daniel gezegd dat ik een kapje van messing zou maken en laten verchromen. Maar ik zoek nog een adres
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

die zot van haarlem die alles kan

Senior Member

Standaard

ach, ik wist niet dat hij ook kan verchromen! Geweldig :-) Dank voor de tip!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    ...
    Ik vind dat het hier er nogal robuust uitziet:

s.
    Hier zit trouwens de braam er nog aan toen ik het had doorgeslepen, daarom ziet het er erg dik uit. Dit is dus het 1.5mm kapje en de andere is 1.25mm

Senior Member

Standaard

Ha, ok, dat had ik verkeerd begrepen, maar die zot van Haarlem is het inderdaad, Barno's words, not mine !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Ik volg deze met veel nieuwsgierigheid, Cocobolo, maar wat ik me afvraag: waarom maak je de persmodellen niet uit volkern (Trespa in de volksmond)? Valt perfect te frezen met jouw cnc, en het zal wellicht geen krimp geven onder de druk van de pers. De stalen ring rond het gat kun je eventueel ook nog behouden.

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

Jammer dat het niet gelukt is. Ik ben benieuwd naar je nieuwe idee. Het blijft leuk om alle experimenten te volgen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Ik volg deze met veel nieuwsgierigheid, Cocobolo, maar wat ik me afvraag: waarom maak je de persmodellen niet uit volkern (Trespa in de volksmond)? Valt perfect te frezen met jouw cnc, en het zal wellicht geen krimp geven onder de druk van de pers. De stalen ring rond het gat kun je eventueel ook nog behouden.
    Tee.
    Trespa...dat is best een goed idee. Nog een variant dus die ik kan proberen Dank voor het meedenken, ik zal eens kijken of ik trespa in die dikte kan krijgen (of meerdere lagen op elkaar).

Senior Member

Standaard

Ik ga dit weekend me even concentreren op de 2e hals : niet voor de Marz, maar voor de Katalina.
    Ik kan nu kiezen wat ik ga doen : hals lamineren uit 3 delen of ik kan hem uit 1 stuk maken maar dan is het een dosse stuk hout. Dan zou ik er carbon in kunnen verlijmen.
    Mijn gevoel zegt : lamineren. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat de meningen zijn over dosse met carbon en uiteraard niet alleen mbt de stijfheid maar vooral wat de invloed zou zijn op de klank. Iemand misschien hier door ervaring een mening over?

Ik heb uiteraard al wel wat zitten googelen en ik lees in een paar artikelen dat stijfheid zou bijdragen aan een betere toon, een meer levendig geluid zou produceren.

Senior Member

Standaard

Esdoorn? Hoe erg is dosse eigenlijk. Fender doet het ook en ik hoor zelden over torderende fenderhalsen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten