erg mooie tele zelfs, tenminste, voor mijn generatie dan...
erg mooie tele zelfs, tenminste, voor mijn generatie dan...
pff wat een mooie Les Pauls maakte Galama!!!
Met splines en een nieuw headstock fineer word de kop weer een stuk steviger. Ceder blijft natuurlijk vrij zwak zeker icm een angled tele headstock...
Kom op, in de jaren 80 had je de musicman silhouette al dus om te zeggen dat dat niets voorstelde lijkt me wat te kort door de bocht. Ook Dijkman bouwde naar mijn mening mooiere gitaren toen dan Galama. Ook hamer USA had in de 80's een goeie naam. Ook prs begon toen aan de weg te timmeren dus je had genoeg keus in die tijd, toch?
In 1985 werd de Silhouette geintroduceerd, maar in de jaren 70 en vroege jaren 80 was ie er niet. Wat wil je nou eigenlijk zeggen, je komt eerst met een aantal merken die niet in die tijd beschikbaar waren en nu kom je met een aantal andere merken? Dat er ook andere high-end gitaren waren, die jij eerder gekozen zou hebben omdat jij toevallig de Galama's niet mooi vindt? Zal best maar hier in Nederland was het iets bijzonders. PRS was trouwens pas eind jaren 80 hier verkrijgbaar en toen was Galama allang weer weg. Het is duidelijk dat jij niet van Galama gecharmeerd bent maar wat moeten wij daarmee?
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Headstock fineer weggefreest
Fris fineertje geen ceder want ik ben bang dat het dan te slap blijft. bubinga word waarschijnlijk iets donkerder.
Splines worden verborgen onder de burst.
Frisse ivoiroid binding.
Laatst gewijzigd door Pepe; 18 maart 2013 om 19:05
Knap werk oigun.
Dick Dijkman vierde vorig jaar zijn 30 jarig jubileum als gitaarbouwer. Bouwt als prof. dus sinds 1982.
Kort daarna stopte Galama om gezondheidsreden. Jaren tachtig is een breed begrip.
Er veranderde veel op gitaargebied in de jaren tachtig.
Met de dollar op ruim 4 gulden destijds waren amerikaanse gitaren onbetaalbaar.
Mede daardoor wonnen de japanners terrein.
Favorieten/bladwijzers