Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 164
    Senior Member

Standaard

Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.
    Gezellig

Senior Member

Standaard

Even wat anders, maar niet minder belangrijk!

Via een kennis werden we op de hoogte gesteld van een initiatief van Laurens Joensen, "Music for Mali".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van zijn website:
    Laurens Joensen (Terneuzen, 1978 ) is een muzikale wereldreiziger. Hij onderzoekt en bestudeerd al jaren wereldwijd de oorsprong van de blues. Die zoektocht deed hem ruim een jaar geleden in Mali belanden. In een gebied aan de rand van de Sahara dat wereldwijd bekend staat als de bakermat van de blues. De eindbestemming van zijn reis was destijds Niafunké, geboortedorp van Ali Farka Touré en de locatie van het Ali Farka Touré Festival.

Laurens was hier te gast en werd omarmd door de lokale muzikanten.
    Met de bekende Malinese zanger en gitarist Samba Touré kreeg hij een bijzondere band en er ontstond een hechte vriendschap, die zich vooral in muziek laat uitdrukken. Samba leerde hem de Malinese blues daadwerkelijk te kunnen spelen. Echter een paar dagen na Laurens zijn vertrek uit Niafunké namen moslim extremisten het Noorden van Mali in en werd muziek verboden.

In het jaar dat volgde werden gitaren kapot geslagen en verbrand.
    Muzikanten bedreigd, mishandeld en verminkt.

Begin februari 2013 werd Niafunké bevrijd.
    Voor Laurens het moment om iets terug te kunnen doen voor de mensen die hem zo warm omarmden en opnamen in hun cultuur. In de film volgen we dan ook hoe Laurens samen met Henriëtte Touré, de Nederlandse weduwe van Ali Farka Touré (de beroemdste Afrikaanse gitarist ooit) en muzikant Samba Touré weer afreist naar Niafunké.

Dit keer echter niet met lege handen, maar met zoveel mogelijk gitaren en andere instrumenten. De zuurstof voor muzikanten in ademnood.

Aangezien de Stichting Noorder Gitaar Dag in de statuten heeft staan dat we alles wat met de gitaar te maken heeft zoveel mogelijk willen promoten, zijn we momenteel in contact met Laurens om te kijken of en hoe we deze sympathieke actie kunnen ondersteunen.

We denken er aan om een inzamelpunt te houden op de beurs, waar oude gitaren ingeleverd kunnen worden,
    die we (indien nodig) zelf repareren en die Laurens dan meeneemt op zijn volgende reis naar Mali.

Gezien het korte tijdsbestek vindt er op dit moment achter de schermen druk overleg plaats.
    Als het allemaal goed komt (daar vertrouw ik op) dan geeft de NGD de actie Music for Mali een zetje in de rug:
    inlevering van een gitaar is goed voor gratis entree op de beurs!

p.s. luister ook naar RTV Noord, 14:00, Café Martini, live radio met een interview met NGD-secretaris Coos Grevelink en gitarist Ruben Hoeke!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 2 maart 2013 om 13:17
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

RTV Noord zal 's morgens live uitzenden vanaf de Noorder Gitaar Dag , forumtopper Harald zal daar ook optreden . Nog veel leuker is het om er zelf bij aanwezig te zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    p.s. luister ook naar RTV Noord, 14:00, Café Martini, live radio met een interview met NGD-secretaris Coos Grevelink en gitarist Ruben Hoeke!

Laatst gewijzigd door guitarkid; 4 maart 2013 om 18:25
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

net een paar akoestische gitaartjes opgehaald bij een vriend weg voor de beurs plus een oude framus banjo, mag dat wel een banjo op een gitaarbeurs? .
    ik hoop dat er ruimte genoeg is om alles neer te zetten.

Standaard

Hi W
    Leuk je weer te zien.
    Ik kom met een harp. Niet alleen is dat ding dan prominent aanwezig, maar weggelopen kinderen hebben dan een ijkpunt en de 'hij-staat-net-niet-helemaal-zuiver-fetisjisten' kunnen hun hart ophalen.

Ik kom mogelijk iets later, want radio noord heeft de gear niet om een harp goed op te nemen en ik wil ze die gêne besparen.

Nog één nachtje slapen. Leuk hoor!!!
    Vriendelijke groet, Gus

PS
    @Het Bestuur
    Grayfink gaat er met een compleet keyboard vandoor morgen. Als hij nou extra Malinees kijkt, telt dat dan? Of tellen keyboards helemaal niet? Je kunt m stemmen! Maar een gevoelige snaar? Nee, die wordt niet geraakt.

Senior Member

Standaard

Hoe gaan we elkaar herkennen? gewoon vragen... en wie ben jij op gitaarnet? haha
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Vraag het maar aan een van de organisatoren Kassie, die lopen met badges op.
    En die kennen dan wel die en die kent dan wel een ander en en en...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Ik draag een zwart Muziek Organisatie Noord T-shirt en ik praat veel. Het liefst over Danelectro's.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten