ja niet bij allemaal. maar wel veel inderdaad. Prima dingetjes en zorgt voor een veel beter resultaat vind ik. veel gelijkmatigere spreiding.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
ik heb schuurmatjes van assilex en die zijn 800 grit droog , perfect voor lak schuren zonder krassen
life sucks and then you die
tis inderdaad van kovax, superassilex heet het en als je de stofzuigert er opzet kun je zo'n doekje meerdere keren gebruiken (maar tis niet goedkoop, integendeel tis erg duur)
Als ik mijn mex strat body (poly lak?) wil over lakken, wit met daaroverheen nitrolak, welk spuitbus merk wit kan ik dan het beste kopen ?
bedankt voor het advies alvast,
i am tony montana, when you fuck with me you fuck with the best !!!!
't is wellicht wat laat voor deze vraag (gezien ik bijna klaar denk te zijn met lakken)...
Hoeveel bussen lak gaan er eigenlijk over een gitaar? ik heb nu een bus kleur en een bijna bus blanke lak (500ml) er over gespoten.
Zou dat voldoende moeten zijn, of ben ik dan pas halverwege?
Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.
dat is een beetje afhankelijk van het hout van de body, of je over een bestaande laag heen heb gespoten etc, in principe als je na het natschuren en 3 dragen drogen geen putjes/porieen in je lak ziet ben je klaar met lakken en dan moet je het verder laten uitharden
blanke lak, over de zwarte lak en de gestainde top.
't zwart zit er netjes op (op twee kleine hoekjes na, zag ik kort geleden), maar ik had het gevoel dat de blanke lak wat meer schuurwerk nodig had en daardoor erg dun zou worden (of al zou zijn) merkte dat ik op de top er al een klein beetje door heen ging. misschien iets te onvoorzichtig geschuurd.
Ik heb voor de zekerheid nog een bus transparant besteld. nog een paar laagjes er over, mooi opschuren, paar dagen laten drogen en dan polijsten, is het plan.
Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.
Favorieten/bladwijzers