Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 87
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japcaster Bekijk bericht
    Sterker nog, ik zit achter de deur op wacht!
    Met een 300 W marshall op oorlogsvolume, met gain vol open en een tunertje ervoor op mute, klaar om te gaan ?

Ik ben blij om te zien dat je er nog wat van hebt kunnen maken. Hopelijk valt er nog iets te doen aan die getordeerde hals, dat is vaak toch wel een bitch

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    . Hopelijk valt er nog iets te doen aan die getordeerde hals, dat is vaak toch wel een bitch
    Ja, zoals mr.Fingers al aangaf, waarschijnlijk beyond repair.

Senior Member

Standaard

Vind het wel een heel sympathieke restauratie...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Gek dat ik dit topic nog helemaal niet gezien had. Wat een ongelofelijke brutaliteit van die "gastjes" ik hoop dat ze hun verdiende loon krijgen. Met de gitaar gaat het zo te lezen vast allemaal goed komen, een leerzaam traject.
    Fijn dat er meer zijn die gestolen spullen komen terugbrengen. Nu nog degene die spullen weghalen elimineren dan ziet de wereld er al een stuk beter uit.

Verder is het wel triest dat de politie eigenlijk gebonden is aan bepaalde regels en je niet mogen helpen zoals ze best zouden willen. Het is makkelijk om een sneer te maken dat ze verkeerde dingen doen van "ons" geld. De politie maakt het beleid niet.

Standaard

Het heeft even geduurd, maarrr... JAPSTRAT DOET HET WEER!!! Alles zelf gedaan, dus uit alle ellende nog flink wat voldoening kunnen halen.

Enige wat ik echt heb moeten vervangen zijn de potmeters en de bedrading, maar de pickups zijn gered door hun eigen wax en de tuners, schakelaar, tremolo en alle andere andere verroeste hardware zijn weer in nieuwstaat (veel werk ja...) en het houtwerk is ook weer in orde (steep learning curve). Nu nog weer netjes in de lak en SHE'S BACK!!!

Klein victorie momentje, wilde ik even delen.

Senior Member

Standaard

Cool! Nu nog even foto's posten.

Standaard

Het 'weer' in het hout (in dit geval letterlijk regen, sneeuw, vorst en dooi) blijf je zien en helaas ontkwam ik niet aan wat licht plamuurwerk op de body (metaalplamuur, want goedkoop, hard en je weet zeker dat het niet reageert met nitrocelluloselak). So be it. Belangrijkste is dat 'ie weer klinkt als voorheen, dat was toch een punt van twijfel als je zag hoe toegetakeld de boel was.

Hals was het meeste werk, de halsinkeping was erg toegetakeld en niet vlak meer. Oplossing was vloeibaar hout, omdat het slechts een deel van het oppervlak betrof. Dat spul wordt knetterhard, hecht prima, is goed te schuren en je kunt er ook in schroeven. De hals zit er nu weer superstrak op en hij is nog recht ook, omdat ik toen ik 'm terugkreeg, meteen de trussrod heb losgeschroefd. De losgelaten toets heb ik opnieuw gelijmd.

Nu nog een laatste obstakel en dat is de onmogelijke keuze tussen (Sea) Foam Green en Surf Green.

Laatst gewijzigd door Japcaster; 18 juli 2014 om 11:34

Standaard

Nu bezig met het spuiten. Telkens een laagje tussen de bedrijven door, maar we komen er wel!

Nooit gedacht toen ik deze thread startte, dat hij nog zou zou eindigen. 't Is nogal een verhaal geworden hè.

Goed, binnenkort de laatste foto's met een (hopelijk) strak afgelakte wederopstanding van de Japstrat met ondertussen een hartverwarmend aantal sympathisanten.

Senior Member

Standaard

Dit is wel een hele toffe wederopstanding!

Senior Member

Standaard

Ja respect man, wat een verhaal! En wat een klus, daar zal je veel geduld voor gehad moeten hebben.

Ik ben echt benieuwd naar je kleurtje
    -

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten