Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Harry Emmery - wat voor iets zit er op de kop van de bas?



    Ik vroeg me af wat er op de kop van deze bas zit ( bassist is overigens Harry Emmery ). Weet iemand dit?
    Thanks, Arjan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.622

    Standaard

    Volgens mij een mechaniek om in één keer de lage E te kunnen stemmen naar lage D of een andere noot (eigenlijk een verlengde toets met een capo voor de normale stemming).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.641
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Do-extentie, inderdaad zoals al vermeld hierboven. Een soort van "krul" waarbij je via klemmetjes een E-snaar kunt verlagen naar een C (dus een klem voor E, voor D#, voor D, voor C# en dan de C als open snaar). Voordeel is dat je geen 5e snaar nodig hebt (ze bestaan, 5 snarige contrabassen), nadeel is dan weer dat het ontzettend lastig stemt.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt Little Jay en Mr. Fingers !!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top