Te gek man!!Kicke!
Te gek man!!Kicke!
super; dat nog niemand deze gitaar gebouwd heeft, snap ik niks van. gogo cocobolo
Hi Cocobolo
Weet niet exact hoe dit aan te pakken zonder hooghartig te lijken, maar here goes:
Laten we aannemen dat die export plaats gaat vinden.
Het gegeven dat er straks producten van jou in de V.S. liggen heeft een heel eigen dynamiek. Geen muzikale. Misschien mag ik je bijpraten over de juridische en financiële gevolgen als je plannen mogelijk ooit vaste vorm krijgen/in ieder geval voordat je orders tekent voor de V.S./Canada en gebieden die onder de jurisdictie van de V.S. vallen zoals bijvoorbeeld Haïti.
Je zult een dergelijke toon niet van mij gewend zijn. Dus mogelijk denk je dat ik aan het dollen ben. In dat geval, think again.
Zo serieus veel plezier ik al aan het volgen van dit draadje heb gehad, zo dead serious ben ik over dit onderwerp.
En ik weet ook niet hoe ik dit op luchtige toon moet eindigen. Dus maar gewoon traditioneel:
Vriendelijke groet, Gus
PS Eigenlijk hoop ik dat je m prachtig afmaakt voor eigen gebruik........
Hoi Gus,
Zoveel plezier jij hebt aan dit draadje, zoveel plezier heb ik altijd met de mooie en kleurrijke reacties die jij plaats
Ja, ik bouw hem gewoon voor mijzelf. Ik heb geen plannen om hier meer mee te gaan doen, ik heb een goede baan en ik zit niet te wachten op een baan er bij voor de avonduren/weekenden. Ik zou daar hooguit over gaan twijfelen m.b.t. een paar van mijn eigen modellen die ik aan het ontwikkelen ben. Dat is op een of andere manier anders, alsof het je 'kindjes' zijn. En dan gaat het over passie. Maar ik weet niet of passie blijft als het ook je "brood op de plank" uitdaging is, iedere maand opnieuw...
Anywa, als het (ooit) zo ver mocht komen, dan neem ik jouw aanbod graag aan om mij bij te praten over dingen waarmee ik rekening moet houden! Heel aardig dat je dat aanbiedt
Overigens, mocht John Backlund mij vragen er een voor hem te maken, dan zou ik dat wel doen maar niet commercieel en gewoon eenmalig. Uit respect voor deze fantastische vormgever. Maar ook dan zal ik je even vragen of dit zomaar kan (voordat ik een gitaar opstuur welke vervolgens vanwege het ontbreken van bepaalde certificaten of vanwege de gebruikte houtsoorten het land niet eens in mag...of zo...).
groeten!
marco
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Dank je wel.
Met plezier gedaan.
Vriendelijke groet, Gus
intussen niet zo heel veel voortgang hier, maar toch maar even een update plaatsen.
Ik zit op dit moment nog te twijfelen of ik de body opnieuw maak. Een aantal dingen zit me niet lekker en ga ik voor de volgende wel anders doen. Onder andere is het bodyhout wat dun. Nou is dat helemaal niet zo erg wat het model betreft en gewicht, maar je loopt tegen een aantal simpele dingen aan zoals de diepte van de inbouw 5-way switch. Dus vandaar dat ik gekozen heb om op de achterkant ook die druppelvorm aan te brengen maar dan (voor deze body) als een los op te lijmen achterplaat van esdoorn. Dat ga ik dus bij de volgende niet doen hoewel ik dan m.b.t. het verbinden van de control cavities weer nieuwe uitdagingen ga krijgen. Ook omdat bij die versie de potmeters in de onderste 'vin' komen en niet zoals in mijn versie op de middenlijn achter de brug.
Maar goed, ik ga nog even door met deze versie en kijk of het goed komt. Ik heb dus de control cavities in de achterkant gefreesd. Omdat er een afdekplaat overheen komt, kon ik gewoon de cavities met een kanaaltje verbinden. Let op dat het kanaaltje eerder lijkt op te houden : ik heb daar schuin naar beneden geboord in het gat voor de 5-way switch. Waarom? Omdat ik anders mijn schroefje voor het afdekplaatje door de draadjes zou schroeven
hier zie je het plaatje dat nog los ligt.
Intussen ben ik aan het piekeren over de brug en de erg krappe bridge-cover. Die is nu nog van polyester maar ik wil ook nog kijken of ik metaal in zo'n vorm kan persen. Lijkt me te gek. Polyester is goed genoeg als je het in een kleur gaat spuiten, maar metaal lijkt me ook te gek om te kunnen verchromen. Ik zeg daarmee niet dat het ooit op dit model komt, maar het is gewoon leuk om uit te zoeken.
Maar goed, terug naar de brug ; een standaard brug gaat niet passen. Een tom-type brug is bijvoorbeeld te breed en ook al snel te hoog. En door de snel toelopende vorm kan ik zelfs geen hardtail-brug zoals van een strat gebruiken denk ik. Ik moet alles nog even precies uitmeten maar ik denk er nu aan om een brugplaat te maken (of een bestaande brug aan te passen) en daar de telecaster zadels op aanbrengen, maar dan het soort zoals op de foto's. Want dit geeft me extra ruimte ten opzichte van 6 losse zadels met 6 bevestigingsschroeven!
Zie de plaatjes. Hier heb ik 3 losse telecaster zadels onder het kapje gelegd.
Hier zie je het idee. De vorm klopt niet en de maten heb ik ook nog niet gecontroleerd. Het zou ook kunnen dat het net wel past maar dat de snaren string-through moeten worden.
Wat kwaliteit betreft vind ik deze brug erg indrukwekkend met de compensated saddles en ook de kleine inkepingen voor de snaren en de dikke baseplate. Misschien dat ik uiteindelijk deze gebruik en aanpas.
tot zover even...ik vraag me af of ik dat metaal makkelijk in vorm gezaagd ga krijgen, misschien wel gewoon met een metaalzaagje in een figuurzaag en daarna de boel slijpen/polijsten....
Laatst gewijzigd door Cocobolo; 3 december 2012 om 22:23
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Slimme oplossingen, zijn de japanse switches niet wat minder diep?
Erg mooie brug waar komt die vandaan?
Callaham. Zie hier
Ik zie dat ik ze alleen bij hun kan bestellen en nergens anders, want ik las elders dat er een issue is met Bigsby :
They still carry 'em, but can't display 'em on the web site until a dispute with Gretsch/Bigsby is resolved. But you can just call to order
Nou zie ik ook dat het bestellen bij hun alleen kan via creditcard en dat je al je gegevens op de fax moet zetten. Ik ben niet zo heel huiverig, maar om mijn card nummer en alles gewoon maar te faxen vind ik ook niet helemaal meer van deze tijd....
Ik zit dus te denken of ik dan niet net zo goed een RVS kokerprofiel of L-profiel kan afzagen en aanpassen.
Iets anders nog even wat er los van staat:
Aan de voorkant moest ik nog de pickup-gaten met elkaar verbinden door het frezen van een kanaaltje. Daarbij was dus het opstaand randje (waar de slagplaat tegenaan valt) hoger dan de rest. Dus dan zou je bovenfrees scheef hangen. Gelukkig heb ik mijn hele oude vertrouwde Festo en die heeft overal slimme dingetjes voor (maar misschien is dat bij andere merken ook hoor). Zie foto : d.m.v. dat blauwe stelknopje laat je dat plastic ding zakken met die maatverdeling. Hierdoor steunt de frees dus aan de ene kant o phet hout en aan de andere kant op dat plastic ding. Super horizontaal terwijl de zool van de frees het hout niet raakt. Werk perfect
![]()
Man, ik ben zo curieus naar deze gitaar !
Die calaham brug ziet er wel geweldig uit !!!
Ik heb net 6 calaham zadeltjes besteld voor op een multiscale tele brug.
s.
Natuurlijk Callaham! Ik meende de zadels al te herkennen.. Lijkt me idd niet moeilijk zelf te maken, Zadels heeft Dieter wel. (niet zulke mooie helaas) Heeft die festo ook drie kolommen als freesgeleiding? prbleem wat ik met mijn Elu en ook (minder) met mijn dewalt heb is dat de frees niet 1000% verticaal staat tov de zool.
Favorieten/bladwijzers