Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 56 van 72 EersteEerste ... 646545556575866 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 717
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht

Of course I haven't tried anything yet, but it sounds to me like you may run the risk of making a pedal board with "hidden features" that can take an unaware player by surprise. Nothing worse like something like that happening live on stage...
    I can understand that for some people who will start with a pedal pro with all this kind of additions it can be a little overwhelming, but I am confident in Max's skills to make this work in a logical way.
    Would be nice to 'bypass' the tap tempo the way he describes.

At the moment, I bypass the tap tempo by closing the ades connection, and opening it again. Works, but it is a dirty solution :-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    The encryption algorithms are in the PP or Pedalino
    I did a VHDL implementation of RSA data encryption years ago as a graduation project. Part of a hardware acellerator in a chipcard, developed for a national bank.
    Naturally there's more types of encryption.... but what on earth are you doing with encryption in a multieffect? let alone in the footcontroller of a multieffect?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Would be nice to 'bypass' the tap tempo the way he describes.
    Hi Dennis, please try out the new FW(check your inbox) and post your expirience on this new function
    Laatst gewijzigd door massi1234; 4 november 2012 om 19:09

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Het is wel duidelijk dat we een extra videootje zouden kunnen maken met alleen od/dist sounds, over een geschikte versterker (zou ook wel kunnen met de Twin, maar dan moet het wel écht hard en ik vind Twins altijd moeilijk tweaken met overstuurde sounds).
    Ik vond de distortion geluiden die reeds voorzien zijn in de PedalPro presets niet zo lekker klinken door de Fenders bij VR.
    Voor mij was dit geen argument om het apparaat niet te proberen, want ik gebruik toch altijd de distortions van mijn versterker.
    Over het cleane kanaal van mijn mijn Mesa zitten er echt bijzonder bruikbare vervormde geluiden in de PedalPro (die ik met de Fenders nog helemaal niks vond), dus het lijkt mij voor potentiele kopers die wel de vervormingen willen gebruiken, erg interessant om daar wat meer van te horen, want ze zijn gewoon goed (maar het blijft een smaak kwestie).
    Ik kan nu in ieder geval zelfs marshall-achtige geluiden uit mijn Mesa halen.
    Voor het echte high-gain spul, blijf ik echter gewoon het scheurkanaal / kanalen van mijn Mesa gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    Hi Dennis, please try out the new FW(check your inbox) and post your expirience on this new function
    Will do that tonight!

Senior Member

Standaard

Ja, lijkt me dat je gewoon je eigen amp/cab meeneemt als je gaat proberen, toch?

[vloeken in de kerk?] heb gisteren op een Axe FX II gespeeld...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Axe fx is denk ik niet vloeken in de kerk, maar het ligt eraan waar je naar op zoek bent!

Senior Member

Standaard

Dat weet ik dus nog niet...

Ik denk dat de keuze tussen de Axe FX 2 wordt en de PP...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Dat weet ik dus nog niet...

Ik denk dat de keuze tussen de Axe FX 2 wordt en de PP...
    De Axe fx is allereerst een modeler waarmee je allerlei versterker/speaker/mic modellen kunt nabootsen. Er zitten ook effectmodellen in.
    PedalPro is puur effecten, bedoeld in combinatie met een goede (buizen ) gitaarversterker.
    Wil je met of zonder amp spelen?

Rogier

Standaard

Ik heb ze een periode tegelijkertijd gehad om te bepalen hoe ik verder wilde. Als je een goede stage/studio set zoekt en gebruik maakt van veel verschillende versterker + effect sounds, dan is de Axe-Fx imo onverslaanbaar. Wil je het goed doen, dan moet je echter tevens investeren in een MFC101 en een goede eindtrap + stereo cabinet.

Als je meer gaat voor je "eigen" pure sound met je favoriete gitaar/amp combinatie en daar absoluut geen compromis in wilt maken, dan is de Pedalpro volgens mij de betere keuze. Na een tijdje heb ik zelf de keuze voor de Pedalpro gemaakt. Ik mis de Axe-Fx II nog steeds maar sta wel volledig achter mijn eigen keuze voor de Pedalpro.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 november 2012 om 19:10

Senior Member

Standaard

Ik moet zeggen, ik heb niks tegen digitale effecten (ik heb 2 eventide stomp boxes waar ik erg tevreden over ben, en ik gebruik thuis nog een pod pro), maar ik merk vooral ook op hogere volumes dan standaard huiskamer volumes hoe mooi de pedalpro klinkt. Nu zijn gitaargeluiden een smaakkwestie, maar als je luistert wat ie met het geluid doet (of niet doet als alle effecten gebybassed zijn) dat is toch echt wel iets.
    Als je vooral thuis speelt, en een alles in 1 oplossing zoekt voor recording en vreemde/niet traditionele effecten, dan zal de axe fx de betere keuze zijn.
    Zelf probeer ik geen gitaargeluiden na te maken, ik speel in een hobby bandje, maar wel gewoon met mijn eigen geluiden, of iemand dat nu leuk vind of niet :-), en dat gaat prima. De digitale effecten zitten in de pedalpro gelust, en via de interne mixer meng je het een en ander en staan de digitale effecten (bij mij pitch effecten en een digitale delay...soms wil je nu eenmaal een digitale delay ipv een analoge) 100%wet. Dit gaat prima.

En een pedal pro + pedalino is goedkoper dan een axe fx 2 + mfc101 controller :-)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten