Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 48 van 72 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 717

Standaard

Denk aan je hart Henri! Het is ondoenlijk iemand te overtuigen die op voorhand al een besluit heeft genomen.

Ik ben ook gereserveerd tav de pedalino, maar ik ga iig wel testen als 'virtual board' zover is. De enige ervaringsdeskundigen hier zijn vooralsnog Max, Rogier en Theo, en die zijn lovend. Daarbij, Max is inmiddels toch ook al om mbt de meerdere malen geuite mening dat midi de PP voor velen interessanter zal maken?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Dat is nou het probleem, 3 of 4 pads is voor mij veel te weinig.
    Vaak gebruik in 1 song bijvoorbeeld al 5 of 6 presets, bijvoorbeeld 3 of 4 slaggitaar presets en 2 of 3 sologitaarpresets.
    Ik heb er een hekel aan om te gaan onthouden dat ik bijvoorbeeld pad 2 nog een keer in moet indrukken om een bepaalde andere preset te krijgen.
    En als je dan weer terug moet naar de vorige preset, moet je m dan weer een keer indrukken?
    Dat is allemaal niet echt overzichtelijk, niet logisch en je moet het allemaal onthouden.
    Ok Jerome,
    misschien was de uitleg van Theo niet helemaal duidelijk. Ik wil nog even de werking van de Favorites mode toelichten, want die is toch een stuk simpeler.

De Favourites mode (bedoeld voor live gebruik) zet je aan door op het bijbehorende knopje op de Pedalino te drukken. Hiermee worden de functies van de 4 voetpads als volgt:
    Pad 1: duwen: bypass, harder duwen: bank wisselen (er zijn 3 banken van 6 presets), nog harder duwen: tuner/mute.
    Pad 2: duwen: preset 1, harder duwen: preset 2
    Pad 3: preset 3 en preset 4
    Pad 4: preset 5 en preset 6
    Zo roep je dus 3 x 6= 18 favorites op met de 4 voetpads.

Het op deze manier gebruiken van de pads, dus met 2 verschillende drukniveaus, is makkelijker en sneller dan sommigen misschien denken. Zie ons videootje, vanaf 0m59s, waar ik achter elkaar de 6 presets binnen één bank oproep zonder ook maar naar de Pedalino te hoeven kijken:

groetjes
    Rogier
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 22 oktober 2012 om 11:06

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Denk aan je hart Henri! Het is ondoenlijk iemand te overtuigen die op voorhand al een besluit heeft genomen.

Ik ben ook gereserveerd tav de pedalino, maar ik ga iig wel testen als 'virtual board' zover is. De enige ervaringsdeskundigen hier zijn vooralsnog Max, Rogier en Theo, en die zijn lovend. Daarbij, Max is inmiddels toch ook al om mbt de meerdere malen geuite mening dat midi de PP voor velen interessanter zal maken?
    Hoi Peter,
    de aarzeling van Max om MIDI-in te implementeren zat 'm in het feit dat de flexibiliteit en controle met MIDI-in nèt wat minder zijn dan met de Pedalino. Denk aan latency en het ontbreken van traploos veranderen van parameters (zoals via Pedalino met expr. pedaal). Maar er waren zoveel reacties van mensen die niet zonder MIDI-in willen dat Max inderdaad helemaal om is. Maar eerst nog even de TAP tempo en Virtual Board natuurlijk!
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Dat is nou het probleem, 3 of 4 pads is voor mij veel te weinig.
    Vaak gebruik in 1 song bijvoorbeeld al 5 of 6 presets, bijvoorbeeld 3 of 4 slaggitaar presets en 2 of 3 sologitaarpresets.
    Ik heb er een hekel aan om te gaan onthouden dat ik bijvoorbeeld pad 2 nog een keer in moet indrukken om een bepaalde andere preset te krijgen.
    Ik kan me de twijfel wel voorstellen, maar ik begrijp toch niet zo goed waarom gitaristen altijd zo moeilijk doen over dingen die anders zijn dan 100 jaar geleden, maar goed.

Ik heb nu een paar weken een Pedalpro met Pedalino, en alhoewel ik 'm nog niet live gebruikt heb (dus de echte test moet nog komen), werkt het toch wel goed.
    Ik gebruik nu de favorites-mode met 3 pressure levels per pad.
    Onder pad 1 heb ik dan mijn diverse clean-geluiden, onder pad 2 heb ik mijn crunch geluiden, en onder pad 3 mijn lead geluiden.
    En dan kan ik nog een keer een bank omhoog in favorites mode voor nog 9 sounds die ik vaak gebruik.
    Voor mij werkt dit net zo handig zo niet handiger dan meerdere knoppen onthouden.
    Mocht ik hier en daar nog een geluid bouwen wat ik maar even nodig heb, en ik heb geen plaats in mijn favorieten, dan zet ik 'm even uit favorites-mode (dit lukt ook met de voet...ook al is dat knoppie er niet voor bedoeld), en zoek ik zo de preset op.

Wat voor mij een dikke plus is, is dat de display van de pedalino synchroon is met de PedalPro. Als ik een preset naam verander, is die automatisch veranderd op de Pedalino display.

Standaard

Hey da's waar ook, D3nnis is ook een van onze ervaringsdeskundigen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Hey Peter,
    if I compare the M9 vs Pedalino we have:
    7 switching possibilities (M9) vs 8 switching possibilities (Pedalino using only two pressure levels)
    6 encoders vs 0
    Not visibile display from standing vs Visibile Display
    So if I do a good programming job, I should be able to offer more or less the same functionality.... isn't it ?

On the midi matter, my opinion is unchanged.
    I strongly believe that MIDI is not the way to go for controlling analogue parameters.
    When I will implement the MIDI compatibility, I will have to deal with a lot of compromises.
    On the other hand, if MIDI is what people want .... that is fine for me.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 22 oktober 2012 om 17:07

Standaard

I understand what you mean, but i too think that adding midi is a nice way to go.

I'm curious to see VB working!

Standaard

Just as an example in the new FW upgrades that I have sent to Dennis, and install for Theo on Friday,
    there is a new Wah curve !!!!!

According to my taste, the wah is much better responding and the sensitivity is well spread over the whole angle of the Exp. Pedal. All this is done by changing a FW on the Pedalino. This is one of the advantages of ADES protocol

Anyway, the new FWs (PedalPro and Pedalino) include:

-TAP tempo with programmable subdivisions for all the ANALOG modulators and delay.

-A clean channel function that allow to transform the bypass feature in to a preset 000 (called clean channel)

-The return level of the mixer (post loop) can be assigned to expression pedal so to give full controll of DSP wet level

I leave it to the user to discover the rest [/QUOTE]
    Laatst gewijzigd door massi1234; 23 oktober 2012 om 09:02

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    -The return level of the mixer (post loop) can be assigned to expression pedal so to give full controll of DSP wet level
    DSP!?

Must be a slip of the pen

I too think that supporting MIDI is a great step. By implementing it you say: "We support the industry standard - but we have also something that is even better". Which is an excellent statement to make IMHO. Furthermore you provide options for your customers which is essential for the adaptation of your product(s).

I'm also very impressed with the way you handle the feedback. Excellent!

Q: Any idea when the Windows Editing software will be available?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

DSP = digital signal processing effect connected externaly via the Post loop and using the Mixer of the PedalPro.
    Like this you can control the Wet of your external Reverb via the Pedalino without midi CC. So that the contol remains fully analogue.
    I hope that clarify the matter.

Thanks for the feedback

For the editor softare, we would like to go for a Java source code. So that the editor can be trasported for IPAD, MAC and PC. I have a subcontractor for this matter.

In my vision, I see my Ipad on my stand connected to the Pedalino via USB with virtual knobs directly linked to the analogue parameters of PP. I know all this is feasible, but I am not so sure that is what the users are looking for. Comments are very welcome on the matter.

About time, it is very difficult to give you a dead line. We are currently very very busy.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    DSP!?

Must be a slip of the pen

I too think that supporting MIDI is a great step. By implementing it you say: "We support the industry standard - but we have also something that is even better". Which is an excellent statement to make IMHO. Furthermore you provide options for your customers which is essential for the adaptation of your product(s).

I'm also very impressed with the way you handle the feedback. Excellent!

Q: Any idea when the Windows Editing software will be available?
    Laatst gewijzigd door massi1234; 23 oktober 2012 om 10:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten