Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 27 van 72 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 717
    Senior Member

Standaard

Acceptatie van een nieuwe product duurt inderdaad een poos, dat zagen we bij de Kemper weer eens. Bij introductie werd er nog wat lacherig melding gemaakt van dat rare doosje. Nu vliegen ze de deur uit.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    You will see..... some of your findings and improvements will pop out in the new software updates....
    Hopefully I will not have to pay for your contribution..........
    I'm curious already. Pay us all with pure tone and flexability.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 27 juni 2012 om 16:10
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    ondanks je begrijpelijke, en kritische reacties, lees jij deze thread nog steeds, dus misschien heb jij ons ook nog niet afgeschreven.
    Jep,
    Misplaats m'n kritische houding niet met afkeur. In tegendeel. En afgeschreven, nee, dat al helemaal niet. Wat er in dit straatje besproken wordt is een mooi gemaakt en goed doordacht produkt. Kritische voetnoten betekenen dus geenszins dat ik het produkt zou afkeuren.

En kritische voetnoten plaats ik vaker. Die hier vallen nog mee . Ik heb genoeg produkten op m'n werkbank gezien die op wereldwijde fora de wereld in gehyped werden en waar je je als je er niet net, gevoed door die hype, een pak honderdjes voor hebt neergeteld, een stuk nuchterder naar kijkt. Idiote componentkeuze, belabberde bouwkwaliteit, prutserige afwerking en het belangrijkst, een tijdbom qua betrouwbaarheid. Maar ook omgedraaid. Knettergoedkope apparatuur waar geen hond mee gezien wil worden om allerhande redenenn die, als je er nou eens gewoon mee gaat spelen best heel goed blijkt te zijn. Landau's Arion Chorus is, als voorbeeld, een apparaat wat op deze manier z'n rehabilitatie heeft gekregen. Landau luisterde ipv te lezen "wat goed was".

Met Max CV in m'n achterhoofd, alsmede het uberhaupt weten klaar te spelen om een apparaat van deze complexiteit in een produltiemodel op de markt te krijgen betekent dat ik me niet echt zorgen maak over die kwaliteitsissues. Ook vermoed ik dus ook niet dat ik snel een VR op m'n bench zal zien omdat de bouwer van het apparaat em niet gerepareerd krijgt. Op die manier heb ik genoeg "boetiek" pedalen gerepareerd waar de eigenaars alle vertrouwen in de bouwer van het apparaat kwijt waren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

For once I agree with Dirk regarding boutique pedals

Most of the builders of these boutique pedals are guitar players with good ears but without degree and/or enginieering experience.
    This is why Boss pedals are in my opinion the best manufactured pedals.

@Rinze. I agree 100%. Furthermore, to complicate the equation we have two products with two different technologies using a brand new protocol
    ....sounds like a joke

@Peter. I will do my best. This is the reason why I did not subcontract the firmware of the 5 microprocessors (4 PedalPro +1 Pedalino), so to have enough room and freedom for modifications.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 27 juni 2012 om 19:02

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik heb genoeg produkten op m'n werkbank gezien die op wereldwijde fora de wereld in gehyped werden en waar je je als je er niet net, gevoed door die hype, een pak honderdjes voor hebt neergeteld, een stuk nuchterder naar kijkt. Idiote componentkeuze, belabberde bouwkwaliteit, prutserige afwerking en het belangrijkst, een tijdbom qua betrouwbaarheid.
    Barend, als een van mijn spullen die momenteel bij jouw logeren hieronder valt, en dan vooral mbt het argument tijdbom, hoor ik dat zeer graag van je.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    [..] This is the reason why I did not subcontract the firmware of the 5 microprocessors (4 PedalPro +1 Pedalino), so to have enough room and freedom for modifications.
    There are 4 micro processors in the PedalPro!? Holy cow! Can you elaborate on that (I know programming MCU's and digital electronics so I wouldn't mind if you get really technical ;-) ).

More general I would really love to hear more on how the PedalPro works at a technical level. Why you made the choices that you did. Recently we talked about digital pots (PM) and how they do not stand up to the job, yet you do use them in the main volume. Why?

Anyway I really appreciate that you take the time to answer all these questions and respond to our discussion. I find it very enriching that the original designer/builder is explaining his thinking. Thank you!
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 28 juni 2012 om 11:25
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Jep,
    Misplaats m'n kritische houding niet met afkeur. In tegendeel. En afgeschreven, nee, dat al helemaal niet. Wat er in dit straatje besproken wordt is een mooi gemaakt en goed doordacht produkt. Kritische voetnoten betekenen dus geenszins dat ik het produkt zou afkeuren.

En kritische voetnoten plaats ik vaker. Die hier vallen nog mee . Ik heb genoeg produkten op m'n werkbank gezien die op wereldwijde fora de wereld in gehyped werden en waar je je als je er niet net, gevoed door die hype, een pak honderdjes voor hebt neergeteld, een stuk nuchterder naar kijkt. Idiote componentkeuze, belabberde bouwkwaliteit, prutserige afwerking en het belangrijkst, een tijdbom qua betrouwbaarheid. Maar ook omgedraaid. Knettergoedkope apparatuur waar geen hond mee gezien wil worden om allerhande redenenn die, als je er nou eens gewoon mee gaat spelen best heel goed blijkt te zijn. Landau's Arion Chorus is, als voorbeeld, een apparaat wat op deze manier z'n rehabilitatie heeft gekregen. Landau luisterde ipv te lezen "wat goed was".

Met Max CV in m'n achterhoofd, alsmede het uberhaupt weten klaar te spelen om een apparaat van deze complexiteit in een produltiemodel op de markt te krijgen betekent dat ik me niet echt zorgen maak over die kwaliteitsissues. Ook vermoed ik dus ook niet dat ik snel een VR op m'n bench zal zien omdat de bouwer van het apparaat em niet gerepareerd krijgt. Op die manier heb ik genoeg "boetiek" pedalen gerepareerd waar de eigenaars alle vertrouwen in de bouwer van het apparaat kwijt waren.
    Hoi alweer,
    fijn, dat je er zo naar kijkt. Ik denk sowieso dat niemand echt bezwaar maakt tegen het concept an sich, en ook niet tegen de keuze voor kwaliteit ipv kostenbesparing (er is qua multi-effecten genoeg te krijgen in de budget-prijsklasse, en maar weinig in de topklasse).
    Waar we tegen aan lijken te lopen is de combinatie van de hoge prijs vs. het nog niet opgebouwde consumentenvertrouwen (immers onbekend merk).
    Daarnaast heeft iedere gitarist en gearfreak een ander idee over welke features wenselijk zijn en welke beslissingen er zouden moeten zijn gemaakt tijdens het ontwerpen.
    De keuze voor ADES ipv MIDI-in b.v., zal voor een bepaalde groep gitaristen onbegrijpelijk blijven omdat ze gewoon niet buiten het kader van hun eigen verzameling, zorgvuldig uitgekozen gear lijken te kunnen kijken.
    Het enige wat ons in dit stadium zal helpen is tevreden gebruikers die het nieuws verspreiden, zoals bv Theo. En een high-profile endorser natuurlijk.

PS Klopt het dat die Z-Vex pedalen van 200-400 euro voor ongeveer 30 dollar aan componenten bevatten? Dat wordt op forums wel eens beweerd.
    Ik weet dat het gaat om handwerk en kleine oplages, arbeidsintensief, maar tjemug... da's wel erg weinig lijkt me.

groetjes
    Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Acceptatie van een nieuwe product duurt inderdaad een poos, dat zagen we bij de Kemper weer eens. Bij introductie werd er nog wat lacherig melding gemaakt van dat rare doosje. Nu vliegen ze de deur uit.
    Hoi Rinze,

ik dacht dat het success bij Kemper juist heel snel was gegaan? Ze zijn toch pas sinds een jaar of zo te krijgen?
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Hoi Rinze,

ik dacht dat het success bij Kemper juist heel snel was gegaan? Ze zijn toch pas sinds een jaar of zo te krijgen?
    groetjes
    Rogier
    Klopt, maar vorig jaar (of is het alweer langer geleden?) bij de introductie werd er veelal nog wat laatdunkend gereageerd, ook vanwege het afwijkende, wat nerdy uiterlijk. Nu, een jaar later is de houding geheel veranderd en wordt het ding de hemel in geprezen. Hoewel ik vorige week een testreview van een bekende Duitse gitarist/producer las die toch nogal wat vraagtekens bij de claims van Kemper zet qua 100% natuurgetrouwheid. De Kemper heeft wel als voordeel dat vrij snel een aantal bekende gitaristen en producers zich achter het product schaarden, ook op YouTube. Je zag onlangs zelfs dat de lui bij Fractal Audio ook al nieuwe profiling-achtige features introduceerden voor de Axe FX 2 (of zo werd het tenminste gebracht).

Als je tegenwoordig een aantal sleutelfiguren op YouTube mee krijgt ben je in staat om vanuit het niets snel vrij groot te worden, lijkt het. Dat zou in het geval van de VR PP ook mooi zijn natuurlijk. Ik zie wel parallellen met de Kemper: een wat afwijkend uiterlijk en een nieuw concept. En dan moet je in gitaristenland toch even door dat conservatisme heen. Laatst was ik nog in een vrij grote muziekzaak waar men de Kemper wel wilde bestellen maar er niks in zag om het ding op voorraad te hebben omdat "het toch niet zou aanslaan"...

Kijk maar uit, voor je het weet komen Line 6 en consorten met producten die van jullie spul zijn afgeleid
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

De keuze voor ADES ipv MIDI-in b.v., zal voor een bepaalde groep gitaristen onbegrijpelijk blijven omdat ze gewoon niet buiten het kader van hun eigen verzameling, zorgvuldig uitgekozen gear lijken te kunnen kijken.
    [Ook reagerend op #243]

Nou, da's denk ik een beetje kort door de bocht. Ik denk dat de meeste gear-junkies prima buiten hun huidige setup kunnen kijken, anders zouden ze niet zoveel experimenteren en veranderen, toch?

Ik neem even de triaxis als voorbeeld. Die is redelijk analoog, lijkt me, right? Toch ondersteund die CC's via Midi. Ik heb zelf geen problemen met resulolutie of snelheid waarmee de parameter wijzigingen gedaan worden. Het is (meestal) niet zo dat er meer dan 1 CC midi message (per controler) over de lijn gaat (naar de unit toe) dus heel druk zal de controller het ook niet hebben...

Ook de aangehaalde (#243) argumenten van de hoeveelheid midi message die je nodig hebt is in mijn ogen niet correct. Zipper noise heeft niks met specifiek-midi te maken, moet je net zo goed oplossen met je eigen oplossing (parameter value smoothing).

Dus, nee ik snap er nog steeds niks van en blijf het een slechte keuze vinden. Ik ben bang dat er voor een over-engineerde oplossing is gekozen voor een probleem waar niemand last van heeft? Zelfs als de Pedalino de meest waanzinnige foot controler van de wereld is, vind ik het nog steeds een slechte keus om iets relatiefs simpels - dat notabene een standaard is, onmogelijk te maken. Kan je ze niet allebei ondersteunen?

"Make simple thing easy. Make complex things possible."

Verder is het denk ik heel goed dat jullie (VR) het zelf proberen stimuleren want "cyber-gitaristen" praten niet uit (eigen) ervaring!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten