Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hi Peter,
since it is a new concept and a new technology it needs a short time to get accustom to.
I also remember Rogier had the same doubts like you. I remember asking him the very first day we met, if he would be comfortable play live with the Pedalino. He said hummmmm.... I do not know.
But now I wonder if he would like to get back to regular switches.
My question is, why anyone of the users did not ask me to get back or design a simpler foot-controller with regular switches ?
Steven Faber (Gitarist) is used to regular switches. Nevertheless, after testing the device for several weeks, he did not say "I miss the regular switch". But he said "I miss my dot 8 delay control"
Theo, would you like to go back to regular switch foot-controller or you are happy to browse among 500 presets without having to press 250 times the scrolling buttons ?
I think Peter, that if you would have the PedalPro system home for two days your doubts will be gone.
I would be glad to borrow it without any commercial obligation. Just for the sake of test.
Since I consider you a professional player, I would be glad to hear your comments and experience on the foot-controller.
We are open to criticism in order make things better.
Laatst gewijzigd door massi1234; 26 juni 2012 om 10:20
Hi Max, i'd be very stupid to not accept that invitation!
I'll study some vital parts of the manuals first and will get in touch with you about it later, ok?
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
You will see..... some of your findings and improvements will pop out in the new software updates....
Hopefully I will not have to pay for your contribution..........![]()
Laatst gewijzigd door massi1234; 26 juni 2012 om 10:39
Hoi Dirk_Hendrik,
de toon zoals wij die horen zit voor het grootste deel in hun vingers. Als EJ met een Squier en 2 Behringer pedalen in een Cube speelt klinkt hij als EJ. Als jij of ik over zijn complete setup spelen klinken we niet als EJ.
Hun gear, hoe goed ook is zeer zeker voor verbetering vatbaar qua geluidskwaliteit. Niets voor niets dat de drie heren elke 1-2 jaar weer een nieuwe amp of pedalboard laten maken. Ik ben benieuwd wat ze van de PedalPro vinden.
groetjes
Rogier
Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 26 juni 2012 om 17:57 Reden: nuance, Rogier, nuance...
Sorry Rogier maar dat vind ik dus echt een absolute dooddoener.
Op het moment dat iemand (ik) argumenteert dat een aantal door jou genoemde respectabele gitartisten hun zaakjes met minimale middelen voor elkaar hebben zit de sound ineens "in de vingers" en is de setup ondergeschikt verklaard. Dan stel ik je de wedervraag of je hetzelfde zou zeggen als de betreffende jongens met een VR zouden spelen. Of ga je dan vertellen hoe de VR hun spel en sound naar een nieuw en hoger level brengt?
Nog los van het feit dat je de VR hier met bovengenoemde heren aan het associeren bent terwijl ze er niet mee spelen. Ik heb ook Line6 demo's mee mogen maken die dezelfde claims deden en het waarmaakten daar ook een bijzonder knappe gooi naar deden. Digitaal notabene... en dat kan nooit goed klinken vanwege die verdomde converters!
maar,
de beste sales/promotiegasten (jij Rogier), vind ik hen die ook in staat zijn de minder sterke kanten van het produkt wat ze promoten te belichten. En daar een goeie draai aan te geven. Op het moment dat ik alleen maar jubelbewoordingen lees begin ik steeds verder te twijfelen. Als het product zoooo extreem goed was was de absolute pleuris uitgebroken op de VR bestelafdeling en waren de Rolands, Yamaha's, Korgs en Line6's op dit moment hard aan het werk Max te kopen. Da's niet het geval geloof ik. Max heeft een mooi produkt dat de aandacht waard is. Maar niet het enige antwoord op effecten.
Volgens mij heeft dit forum echter nog steeds en zeer drukke effectpedalenrubriek en een stampvol "post je pedalenplank" topic. Er zijn dus nog andere afwegingen.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Zoals altijd ligt de waarheid meestal in het midden. Een holy grail is het nou ook weer niet omdat er ook compromissen zijn t.a.v. bijv een Axe-Fx II maar het is gewoon een goed apparaat van hoge kwaliteit.
Als koper die overstag is gegaan na 2x proberen vind ik het inderdaad een mooi high-end effect unit is voor puristen dat de concurrentie zeker aankan en het is ook nog eens goed integreerbaar met mijn andere mooie spullen. Niets meer en niets minder.
Maar volgens mij kun je het ding beter zelf een keertje uitproberen om een goed oordeel te vormen.
@Max: It took a while to get used to the controller but now i am quite happy with it. The bank switching is easy and maybe even better because i can skip by 1-10-50 presets quickly. I actually like the stability and quality of the Pedalino (built like a tank) the most. However, I still seriously miss the effect on/off/solo boost selections within a preset (like on a Lexicon G2 R1 controller or a TC G-System).
Laatst gewijzigd door tnijland; 26 juni 2012 om 23:28
Mijn indruk is dat de PedalPro vooral bedoeld is voor (professionele) jazzgitaristen die van puurheid houden.
Max bevestigde dat min of meer ook op de meeting, door te beweren dat hij de PedalPro voornamelijk(/in eerste instantie) voor zichzelf heeft ontworpen, vanwege zijn frustraties omtrent losse pedalen en de bijkomende tonesuck e.d.
Ik moet zeggen dat ik ook nooit eerder zo'n pure cleane sound heb gehoord als tijdens de meeting, waar de PedalPro als preamp diende, de Ernst Fliek eindtrap en Paul Lenders cabs, niet te vergelijken met welke andere (preamp-)versterker dan ook, echt indrukwekkend.
Het feit dat de PedalPro is uitgegroeid naar een commercieel product, voor een schappelijke prijs, is dan alleen maar mooi toch?
@ Theo. The Virtual Board and the Master Tap Tempo will complete the set of missing controls of the Pedalino. I am working on this upgrade. I guess people were wondering more about how pressure sensitive pads respond to controls
@ Huisjes I agree with you that Jazz players look always for a fat and absolute transparent tone. It is an honour for us to be associated to the Jazz world. Nevertheless there are many effects and sound of the PedalPro which are more suitable for Blues, Rock, Funk and Reggie.
Furthermore PedalPro offers the possibility to integrate your favourite gears via pre and post-loop.
I think because of the controls+ sound quality, the PedalPro is designed for musician that are looking for a distinguished tone and expressiveness independently to their music orientation.
@Dirk. The PedalPro system is designed with passion and it is a very expensive and difficult unit to build and tune. I doubt that big companies can make profit with such device. Nevertheless the same technology can be used to make low-end analogue devices.
Laatst gewijzigd door massi1234; 27 juni 2012 om 09:48
Hoi Dirk_Hendrik,
ja sorry, de objectiviteit en nuance is inderdaad ver te zoeken in mijn berichten tot nu toe. En ik laat me meeslepen door mijn enthousiasme.
Ik zal even kort op je punten ingaan:
- hoewel de persoonlijke toon wel degelijk voor het grootste deel in de vingers zit (in de aanslagplek, aanslagsterkte, gebruikte pickingtechniek - alternate klinkt anders dan economy -, timing, hoeveelheid druk, articulatie, afdempen, vibrato), kan een betere dynamische respons, over een groter frequentiebereik, je wel degelijk inspireren om beter te spelen. Sterker nog, de kwaliteit van je setup en de daardoor geleverde sound is van invloed op de ideëen die je tijdens geimproviseerde solos te binnen schieten. Ik ben professioneel gitarist en je zult dit van me aan moeten nemen.
En ja, ik zou hetzelfde zeggen als deze heren een VR gebruikten.
- Ik ben hier niet moedwillig deze gitaarhelden met VR aan het associëren. Ik heb duidelijk gesteld dat ik van plan ben hen te benaderen om ze te vragen wat ze vinden. Tot die tijd zul je moeten afgaan op de ervaringen van Theo en Peter, want zoals gezegd zijn Max en ikzelf niet 100% objectief.
- QUOTE: "Als het product zoooo extreem goed was was de absolute pleuris uitgebroken op de VR bestelafdeling en waren de Rolands, Yamaha's, Korgs en Line6's op dit moment hard aan het werk Max te kopen."
Niet waar. Het duurt even voordat de pleuris uitbreekt, ongeacht de kwaliteit van het product. Fractal Audio heeft een paar jaar moeten leuren voordat de pleuris goed uitbrak. Dat las ik in een interview met Cliff Chase. Hij stelt dat de 2 grootste problemen in het beginstadium zijn: onbekend merk, hoge prijs. Tegenwoordig schijnen ze binnen seconden uit te verkopen.
Dus wie weet, is Theo een 'early adapter' en breekt over 2 jaar alsnog de pleuris uit. Tenzij EJ met ons op de foto wil natuurlijk.
En, Dirk_Hendrik,
ondanks je begrijpelijke, en kritische reacties, lees jij deze thread nog steeds, dus misschien heb jij ons ook nog niet afgeschreven. Het beste zou zijn als jij 'm zelf een keer zou uitproberen! Dan begrijp je misschien ook mijn enthousiasme.
Bedankt, groetjes
Rogier
Favorieten/bladwijzers