Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 23 van 72 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Goed idee Theo, ik heb je al wat gepm'd.

@Rogier: leuke foto, wat voor linkshandige single cut away staat daar eigenlijk naast je?

En vooral, hoe bevalt de pedalino in gebruik en hoe werk je ermee, basispresets/cc's/hoe schakel je de wah in-uit/wat zit er onder het expressiepedaal/enz... ?
    Hoi Peter,

dank je. Het is een Sadowsky Semi-Hollow. Ik heb 'm moeten bestellen direct bij de bouwer, op goed geluk, maar wat een gitaar...

De Pedalino bevalt prima, ik gebruik altijd de Favourites mode. 3 banks maal 6 presets. In iedere preset programmeer of ik de expressiepedaal wil gebruiken en voor welke parameter.
    Je maakt bijvoorbeeld een preset met alleen distortion en een preset met dezelfde distortion en wah. Dit in plaats van Wah aan en uit zettten.
    Ik gebruik het expressiepedaal ook voor volume (in een bepaalde range zodat ik me kan aanpassen aan de drummer tijdens solos), snelheid of diepte van modulatie etc.
    En in de loop heb ik een delay (verschillende hoeveelheid wet mix per preset) omdat de PedalPro nu nog geen Taptempo heeft. Daar is Max nu trouwens mee bezig, een master taptempo, voor alle time-based effecten in de PedalPro! Dan is-ie helemaal onverslaanbaar.
    Ik ben nog steeds presets aan het programmeren thuis want er zijn echt heel veel mogelijkheden.
    groetjes
    Rogier

Standaard

Die sadowsky zal idd erg mooi zijn, geloof ik meteen.

Goh, voor iedere preset een duplicaat, maar dan mét wah, moeten aanmaken vind ik niet ok noch van deze tijd. Ik mag toch hopen dat het ook anders kan, anders ben ik snel klaar met 3x6 presets...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Max, is het mogelijk de wah binnen een preset on/off te zetten met het expressiepedaal. Ik stel me een modus voor die in werking treedt/overruled zo gauw je een wah programmeert in een preset. In die modus gaat de wah on als je het expressiepedaal helemaal naar voren indrukt en off als je het pedaal helemaal 'naar achteren haalt'. Ok, probleem is dan dat je tijdens het gebruik van de wah het pedaal nooit helemaal naar achteren mag indrukken omdat deze dan off zou gaan, maar daar kan iig ik mee leren leven. Je zou daarvoor zelfs een 'dummyswitch' achter op het expressiepedaal kunnen monteren die je wel de click laat voelen opdat je iig weet dat je zojuist iets aan of uit geschakeld hebt.

Een expressiepedaal met een werkende ingebouwde switch -ala iedere gewone wah- zou natuurlijk helemaal te gek zijn. Met die switch kun je, als je in een preset geen wah geprogrammeerd hebt, dan ook andere dingen on/off schakelen.

En anders een controlswitch input op de pedalino?
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 15 juni 2012 om 11:45
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Een switch op een expressie pedaal zou geen probleem hoeven te zijn, aangezien er op b.v. de BOSS GT-8 ook iets dergelijks zit.
    Bovendien werkt dat prima en geruisloos.

Volgens mij heeft dit pedaal ook met een dergelijke switch. Probleem zal op dit moment zijn dat de Pedalino niet met die switch zal werken op dit moment.

Maar uh, ik hoorde je ook zeggen tijdens de meeting dat je nog nooit een wah geprobeerd had, maar dat zal een geintje zijn geweest?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Max, is het mogelijk de wah binnen een preset on/off te zetten met het expressiepedaal. Ik stel me een modus voor die in werking treedt/overruled zo gauw je een wah programmeert in een preset. In die modus gaat de wah on als je het expressiepedaal helemaal naar voren indrukt en off als je het pedaal helemaal 'naar achteren haalt'. Ok, probleem is dan dat je tijdens het gebruik van de wah het pedaal nooit helemaal naar achteren mag indrukken omdat deze dan off zou gaan, maar daar kan iig ik mee leren leven. Je zou daarvoor zelfs een 'dummyswitch' achter op het expressiepedaal kunnen monteren die je wel de click laat voelen opdat je iig weet dat je zojuist iets aan of uit geschakeld hebt.

Een expressiepedaal met een werkende ingebouwde switch -ala iedere gewone wah- zou natuurlijk helemaal te gek zijn. Met die switch kun je, als je in een preset geen wah geprogrammeerd hebt, dan ook andere dingen on/off schakelen.

En anders een controlswitch input op de pedalino?
    Hi Peter,
    your idea is interesting but need a modification on the exp. pedal.

In the Software package upgrades I will implement the Virtual Board which will allow to activate/deactivate each single effect or group of effects.
    So in this way you can activate the wah using the Virtual Board.
    The Virtual Board will allow you to interect with certain effects according to the Virtual Board definition.
    Example 1:
    Virtual Board=Rock1
    Pad1=Bost Pad2=Distortion Pad3=Dly

Example 2:
    Virtual Board=ProgRock
    Pad1=Wah Pad2=Distortion Pad3=Chorus

So the same preset can be saved with different virtual boards giving you a lot of control possibilities.
    As soon as I have a beta version, I will make a test group at my house, so we can have some fun together, and I will be happy to hear comments, improvements and suggestions.
    Theo and the others are all very welcome

Afterall the PedalPro gets better because of the contribution of guys like you.
    Max
    Laatst gewijzigd door massi1234; 15 juni 2012 om 22:15

Standaard

Hey Max,

It was really nice having you around during the first Pedalpro forum session. Thanks also for your invitation at your house and i am considering to go when this demo is ready. The hague is a nice town (except for o-o-cherso and barbie ;-) and i will be looking forward to see the virtual board in action. As Peter i do also agree that the Pedalpro would face a great improvement when it enables you to simply enable or disable effects within a single preset.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 juni 2012 om 01:11

Standaard

Max, virtual pedalboard sounds good! Is it easy to change presets in virtual pedalboard mode?

I'd be happy to test the new beta, so keep us informed!

Standaard

Hey Peter, I will demo few possibile implementations for the virtual board so that we can experience what is best for the musician pount of view.
    I think the PedalPro offers "The sound". It is up to me to make the system as flexible as possible.
    Since all the firmware software are upgradable for both PedalPro and Pedalino, I am pretty sure we can bring this development sky HI.

The all idea is that the users spend money once for the core and get the upgrades for free.
    Forza OLANDA for tonight

Standaard

I think it will fly high too Max! What i remember best off the few moments i played the pp is that 'feeling of nothing standing between your fingers and sound'. I hope to see your ideas for the virtual board soon.

But for now: FORZA AZZURRI!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Maar uh, ik hoorde je ook zeggen tijdens de meeting dat je nog nooit een wah geprobeerd had, maar dat zal een geintje zijn geweest?
    Henri deze was er even bij ingeschoten.

Ik meen me te herinneren dat Max stelde dat wij vast wel ALLE wahs zouden hebben geprobeerd, waarop ik dus 'nee' antwoordde.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten