Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
    Senior Member

Standaard Nog een Elk met een probleem (tremelo werkt)

Ik ben superhappy met mijn Elk , tot gisteravond , halverwege de repetitie hoorde ik een bijgeluid , alsof er een blik knikkers op het combo stond mee te rammelen , erg vervelend .
    Het geluid komt dus uit de speaker , dus geen mechanische resonantie.
    Ik dacht zelf eerst aan de buizen , geen idee hoe oud ze zijn , ik heb de vorige eigenaar net gemailt of hij het weet.
    Wat zou het eventueel anders kunnen zijn? Morgen ga ik wat pre-amp buisjes halen om te testen.

Senior Member

Standaard

Kan van alles zijn. Kan een buisje zijn, maar net zo goed iets anders.
    Nico

Standaard

Ik had enkele jaren geleden erg veel bijgeluiden door versleten buisvoeten in mijn JCM800. Maar idd, kan van alles zijn. Bij een jukebox versterker had ik eens een slechte weerstand die gekraak veroorzaakte.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Ik ga morgen dan maar eerst de pre-amp buizen verwisselen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik ga morgen dan maar eerst de pre-amp buizen verwisselen.
    Mail ff een soundsample. Buisje? natuurlijk nooit uit te sluiten maar heb zo mijn twijfel.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Mail ff een soundsample. Buisje? natuurlijk nooit uit te sluiten maar heb zo mijn twijfel.
    Even zien hoe ik dat doe , ik kan met mijn MP4 opnames maken en naar jou mailen oid.

Ik heb ontdekt dat het verschijnsel optreed als de amp opgewarmt is en dat V1 niet kapot is , straks de andere nog even bijlangs.

Senior Member

Standaard

Even zien hoe ik dat doe , ik kan met mijn MP4 opnames maken en naar jou mailen oid.

Ik heb ontdekt dat het verschijnsel optreed als de amp opgewarmt is en dat V1 niet kapot is , straks de andere nog even bijlangs.
    Dat versterkt het vermoeden dat het geen buis is, een defecte buis lijkt me direct al een probleem. Mogelijk een instelling welke verloopt.

Mail maar ff naar mijn cluseau adres uit het profiel. Zakelijke server ligt plat, tweede keer in een jaar tijd. Er wordt gezocht naar een andere oplossing.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 27 mei 2012 om 12:35
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Nieuwe ontwikkeling (topictitel ten spijt) , zolang ik van de tremelo afblijf klinkt hij goed , ga ik de tremelo gebruiken gaat hij vervormen en het verschijnsel blijft dan ook.
    V3 is een ECC85 volgens de vorige eigenaar is dit de enigste oudere buis , de rest is vrij nieuw (jaartje oud).

Senior Member

Standaard

Nieuwe ontwikkeling (topictitel ten spijt) , zolang ik van de tremelo afblijf klinkt hij goed , ga ik de tremelo gebruiken gaat hij vervormen en het verschijnsel blijft dan ook.
    V3 is een ECC85 volgens de vorige eigenaar is dit de enigste oudere buis , de rest is vrij nieuw (jaartje oud).
    het feit dat ie na inschakelen van de tremolo pas begint, hoeft niet perse die ecc85 te zijn. Als het schema hetzelfde is als in de andere topic, dan kan het ook in de keten naar die buis zijn. De ecc85 wordt voor de helft gebruikt als reverb driver en de andere helft als Phase inverter. Als hij rot is zou je altijd een slecht geluid moeten hebben. Ik ga voor de keten vanaf de tremolo naar de ECC85.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    het feit dat ie na inschakelen van de tremolo pas begint, hoeft niet perse die ecc85 te zijn. Als het schema hetzelfde is als in de andere topic, dan kan het ook in de keten naar die buis zijn. De ecc85 wordt voor de helft gebruikt als reverb driver en de andere helft als Phase inverter. Als hij rot is zou je altijd een slecht geluid moeten hebben. Ik ga voor de keten vanaf de tremolo naar de ECC85.
    Klopt v4 is de buis voor de tremelo.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten