Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Met vriendelijke groet,
    Riny S.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Tja, maar heb je wel eens gedacht over de zwakste schakel. Ofwel een slechte muzikant MET slechte gear???
    Een slechte muzikant met slechte gear noem je volgens mij gewoon een beginner. Is niks mis mee, iedereen is een beginner geweest. Een slechte muzikant met goede gear is een beginner op latere leeftijd . Ik bedoel als ik op mij 20ste was begonnen met gitaarspelen had ik misschien ook gewoon redelijk snel redelijke gear gekocht. Toen ik op mijn 9e startte was ik al blij met de leengitaar van de muziekschool. En als je het geld ervoor hebt, natuurlijk gewoon lekker doen... ik hoop alleen voor iedereen dat ze het plezier gewoon voor 95% uit het spelen halen en niet uit het bezitten van gear. Waarschijnlijk is het ook iets oers van de hunter/gatherer in ons allen.

Senior Member

Standaard

Het begeren is mooier dan het bezitten!

het zijn net vrouwen!

Standaard

zolang je het kan betalen moet iedereen vooral veel spullen kopen die ze willen hebben.
    Dat maakt de gemiddelde prijs voor iedereen lager. Dus ook spullen bereikbaar voor de muzikant met weinig geld.

met uitzondering van sixties vintage gitaren..... maar dat lijkt me een overkomenlijk probleem. Vintage collectorsmodel zijn is geen voorwaarde voor goede gear.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik heb zelf vroeger in een bandje gespeeld waar zo'n idioot zeer matig aan het hakkelen was met dure rackgear.
    ..hebben wij bij elkaar in een band gezeten????????????

Senior Member

Standaard

Mijn wederhelft heeft gisteren mijn nieuwste aanwinst ontdekt.
    Ipv daarover te zeuren zei ze...jij mist nog een goede akoestische. Zullen we over een paar weken even een rondje gitaarzaken doen?
    Wat is het toch een schatje.
    Vooral veel gear kopen!! Goed voor de economie en misschien wordt de accijns op het bier dan wel weer minder.
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

nope, denk het niet.Diegene die dat was woont nog steeds hier in Twente dus jij was het niet.

Senior Member

Standaard

Voor mij is het vooral de ruimte. Ik moest vorige jaar na aanschaf wel heel duidelijk aan mijn vriendin uitleggen waarom een Dreadnaught echt nodig was als je al een 000 model hebt. Maar ik ervaar ook de gene van teveel gitaren in de kast.Een El Maya 1100 en een godin radiator en een stratocaster en een 12 snarige acoustsich ibanez (merk schiet me niet ineens te binnen) staan alleen maar te verstoffen.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

je hebt toch muren?
    Voordat je die vol met gitaren hebt....
    scheelt behangen ook!

te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Standaard

Ik las het eerder al ergens: geld uitgeven is goed voor de economie, waarom niet dus? Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand twintig gitaren aan de muur heeft hangen, ongeacht hoe goed hij ze kan bespelen. Voor mezelf ben ik tevreden met twee electrische gitaren (een LP-achtige en een Strat-achtige) en een modelling amp. Daar kan ik de meeste sounds die ik als niet-professionele gitarist boeiend vind, redelijk mee benaderen.

Dat betekent overigens niet dat ik niet af en toe vreselijk gas heb en wel eens jaloers ben op mensen die elke twee maanden ergens een prachtig gitaartje vandaan halen voor hun collectie. Ik kies er echter gewoon voor om mijn geld aan andere dingen uit te geven.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten