Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 192

Standaard

euh? zeg ik iets stoms als die tone-suck dan aan je pedalen kan liggen en je het simpelweg meer opmerkt bij je JMP dan JCM800? Je speelt met een stapel 10-serie ibanezen toch, daar zou de oorzaak kunnen liggen.

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Ja, zit wat in, maar zowel mijn Stiletto als mijn JCM 800 hebben er een stuk minder (nauwelijks merkbaar) last van.

Klote 10-serie-pedalen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb per ongeluk mijn JMP 2204 wekenlang op 8 Ohm gehad terwijl m'n 1960TV cab 16 Ohm is. Toen daar nieuwe buizen in gingen kon ik het verschil enorm goed horen! Punch was terug en veel minder "pisserig" hoog....
    Misschien dat ik de eindbuizen toch ook maar 's laat vervangen, nu de nieuw filter caps erin zitten.
    Misschien dat het verschil dan beter hoorbaar is?
    Ik houd van een volle krachtige sound, met veel punch. Welke buizen kan ik dan het beste nemen?

Ook ga ik nog wat experimenteren met de preamp-buisjes.

Senior Member

Standaard

Svetlana?

http://www.tonefactory.nl/shop2/svet...ed-p-1002.html

Dit is de standaard EL34 buis die Marshall gebruikt voor zijn versterkers. Dat schept
    natuurlijk verwachtingen. Met de betrouwbaarheid van deze buis zit het wel goed.
    Ook de levensduur van de buis is uitstekend te noemen. Het frequentieverloop van deze buis is zeer lineair. Wat hem ook zeer geschikt maakt voor audio toepassingen. De sound van de buis over het
    algemeen behoorlijk Brits en vol te noemen (Marshall). De bassen zijn goed
    gedefinieerd en spreken snel aan. Het mid is prima in balans en heeft voldoende
    focus. Het hoog klinkt lekker crispy en open. Een goede buis, die eigenlijk overal
    inzetbaar is. Veel headroom en mooie bassen. Niet voor niets zie je deze buis niet alleen in gitaarversterkers maar ook in high end audio apparatuur!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    dat zijn dus de "fake" svetlana's die gemaakt worden door new sensor (EH, tungsol, sovtek etc etc)
    voor de "echte" svetlana's die standaard in marshalls geplaatst worden, en ook door marshall zelf worden aanbevolen om in oudere types te plaatsen, komen van winged C... het is nogal een verhaal, maar new sensor heeft de rechten op de naam "svetlana" opgekocht voor de US en canada-markt waardoor "winged C" zijn eigen naam niet meer mocht gebruiken... in europa worden dus 2 svetlana's verkocht gemaakt door verschillende fabrikanten die niets met elkaar te maken heeft

winged C's zijn tegenwoordig flink duur en imo hun prijs niet waard... maar das persoonlijk

Senior Member

Standaard

deze dus:
    http://www.tonefactory.nl/shop2/el34...hed-p-997.html

ik zie dat de prijs nog verder omhoog is gegaan... 37.25 per stuk..... mijn god, daar heb je een paartje EL34's voor van andere fabrikanten

Senior Member

Standaard

OK, thx.

Dat scheelt weer een paar €'s.
    Ik denk dat ik maar voor JJ's ga dan, lijkt me prijs/technisch het beste dan.
    Nu maar hopen dat die het wat langer volhouden dan mijn vorige duo JJ's.

Senior Member

Standaard

tja, dat is de pest met buizen... welk merk je ook gebruikt...
    een tech op het marshallforum had 4 quads winged C's gekocht en van de 16 kon hij er 5 van wegdonderen...
    sommige mensen met AFD100's hebben problemen gehad met de standaard 6550's (ook winged C) die erin zaten...
    van JJ heb ik ook aardig wat horrorverhalen gelezen, maar het quadje KT77's die ik gebruik doen nu bijna 4 jaar dienst en hebben nog geen kik verkeerd gegeven...
    wat voor spanningen heb je binnenin? (anode, schermrooster, etc)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ....
    wat voor spanningen heb je binnenin? (anode, schermrooster, etc)
    Ik ben niet techneut genoeg om dat te weten/meten, maar ik ben van plan om de bias adapter van Tonefactory aan te schaffen zodat ik de bias zelf kan afstellen.

Kan ik de anodespanning en schermrooster met een (cheapo) multimeter meten, en zo ja, hoe doe ik dat?

Senior Member

Standaard

Bestel gelijk een 220k bleeder weerstand. Ontlaad je je caps mee, is veiliger.

Je kunt ipv die bias adapter ook 2 weerstanden van 1 ohm kopen. Is hetzelfde.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten